Minkä ikäisellä lapsella teillä käytössä 140cm haalari (reimatec)
Kommentit (14)
käyttää 134 cm vaatteita. Puseroissa nyt menee vähän isommatkin. Mutta eipä tuo olisi mitään haalaria suostunut käyttämään eskarissakaan! Joku lapsellinen poika ehkä voisi moiseen suostua, mutta ei pikkudiivat!
ria. Sisävaatteissa paljon vielä 128 kokoa....
Minä ostin viime keväänä alennusmyynnistä tätä talvea varten haalarin nyt pari kuukautta vaille 8-vuotiaalle. Haalari on edelleen ihan liian iso. Poika on keskimittainen, aika hoikka. Ehkä menee sitten ensi talvena.
Pieni kokoisia teillä lapset. Kaverilla juuri 6v täyttänyt tyttö ja haalari 140cm reimatec. Kasvunvaraa on mutta ei yli suuri. Pitkä tyttö on. Itse juuri mietin että otanko 140 vai 134 koon. Pitkä tyttö mullakin, toukokuussa täyttää 6v
meidän tyttö oli 6-vuotiaana 125, 7-vuotiaana 130 ja 8-vuotiaana 138. Nyt on 140 cm vaatteet sopivia (ja jäämässä pikkuhiljaa pieneksi). Reimatecin haalari on ollut 128 tai korkeintaan 134 cm kokoinen, ja sitä on käytetty vielä ekaluokalla.
Tämä on mun mielestä tosi mielenkiintoinen kysymys. Se että lapsi ei käytä haalaria, vio johtua siitä että vanhemmat on sitä mieltä että eihän koululainen käytä. Meillä on molemmat koululaiset käyttäneet vielä tokallakin. Tyttö oli sen jälkeen niin pitkä että haalareita ei vaan löytynyt. Poika käyttää haalaria pulkkamäessä vieläkin vaikka on jo 5 luokalla.
Varsinkin poika itse valitsi kouluun ekaluokalla aina juuri haalarin. Välitunti on lyhyt ja halusi optimoida ulospääsyn nopeuden käyttämällä haalaria. Eikä kukaan pilkannut, haalareita oli joillain muillakin. Nyt 5 luokalla opettajalla on ongelma, kun näillä kullannupuilla ei ole enää edes toppahousuja, ihan ohuissa legginseissä tai verkkareissa ei tarkene 2 tunnin liikuntaa ulkona. Ei oikein edes välituntia. Poika on sitä mieltä että ulkona on kivempaa kun tarkenee, ja ihan vapaaehtoisesti laittaa kunnon ulkoiluvarusteet kouluun.
Opettajan viesti vanhemmille, lapsilla on oltava kunnon ulkoliikuntavarusteet! Hän ei voi pitää sisäliikuntaa näille hienostelijoille, kun ohjelmassa on luistelua/hiihtoa tms.
Pieni kokoisia teillä lapset. Kaverilla juuri 6v täyttänyt tyttö ja haalari 140cm reimatec. Kasvunvaraa on mutta ei yli suuri. Pitkä tyttö on. Itse juuri mietin että otanko 140 vai 134 koon. Pitkä tyttö mullakin, toukokuussa täyttää 6v
reimatec on todella suurta kokoa,
mun tyttö tasan 8v mitattuna on 140 cm pitkä, käyttää 140 cm reimatec vaatteita, takki ja housut käytössä
viime talvena oli 134cm puku ja sii 7v
ulkoiluvaatteet ei saa olla ylisuuret !!!ei voi liikkua ja lahkeet hajoaa, kun roikkuvat maassa
eli sanoisin, että jos on 134cm pitkä, niin ostaisin 140cm puvun, jolloin kasvuvaraa on, tuota pitäisin sitten alkunn ns parempana pukuna, ja sit entistä 134 cm pihakäyttöpukuna
meillä siis näin, on entinen j a uusi puku
aina ollut vain reimaa ulkovaatteissa jo liki 20 vuotta, monta lasta siis meillä
110cm on siirrytty housu+takki-yhdistelmään, mutta 140cm kamat meni meillä pienikokoiselle pojalle kolmannella luokalla eli 9-10 vuotiaana. Normisti olettaisin että on n. 2 luokkalaisen koko..
siis poika käytti sitä vielä 10-vuotiaana, mutta 9v tytölle ei kelpaa edes kotipihalle vaikka mahtuisi.
Tuo menisi 4-luokkalaiselleni, mutta hän on jo monta vuotta käyttänyt takkia ja housuja.
käyttää silloin tällöin vielä tuon kokoista haalaria, mutta enimmäkseen kaksiosaisessa kulkee.
Täyttää 7 maaliskuussa. 128cm haalari jäi pieneksi, ostin 140cm nyt suoraan, kai sitä ainakin kotipihalla voi käyttää ensi talvena koululaisenakin. Mutta me ollaankin hujoppeja koko perhe...
Niin ja reiman haalareissa taitaa olla kiristys mahdollisuus vyötäröllä millä voi säätää hiukan pituuttakin. Tämä olisi nyt eka reimatec haalari, aikaisemmin ollut pop ja ticket jotka kyllä mielestäni kokonumeroon nähden reiluja.
Eli ei tarkoita, ettei lapset ole lyhyitä, jos alle kouluikäinen ei käytä 10-vuotiaan kokoa. Ja siis en todellakaan tarkoita, että olisi mitään vikaa olla pitkä (taikka lyhytkään), mutta ihmettelin vain kommenttia, että lyhyitä lapsia...
Meillä muuten Reimatecin kaksiosaisessa housuihin tuli tosi nopeasti polviin jäljet, ihan lumilla käyttäessä. Ja Ticketin ja H&M:n housuihin/haalareihin ei ole tullut, vaikka paljon enemmän käytetyt, jälkimmäiset muutenkin kuin lumikeleillä. Eli en välttämättä pidä sitä laatua kovin hyvänä. Tosin ei nyt hirveästi kokemusta, vauvana lapsella oli Reiman haalari, joka oli ok ja sitten vähän isompana käytettynä halvalla ostettu Reimatec varahaalarina, mutta oli jo menettänyt ominaisuuksiaan.