Minulla on facebookihottuma :(
Lisäsin joitakin vuosia sitten kavereiden kaverin omiin facebook kontakteihini. Kyseessä on amerikkalainen tyttö, tai oikeastaan jo päälle kolmekymppinen nainen. Hän chattaili minulle joskus kauan sitten. Ja nimenomaan HÄN MINULLE, sillä kirjoitti tuhottoman pitkiä ja sekavia viestejä joihin minun olisi pitänyt osata vastata. Mainittakoon vielä ettei ole omasta kielitaidostani kiinni, englanti on minulle päivittäiskieli.
Lopetin pikku hiljaa noihin viesteihin vastaamisen vaikka se tuntui pahalta, sillä sain niistä kuvan että on todella yksinäinen. Mutta hän on myös äärettömän lapsellinen, elää fantasiamaailmoissa, valehtelee ja puhuu vain itsestään. Valehtelee mm. kaikenmaailman julkkiskontakteista, tyyliin Jimmy Page yrittää iskeä häntä mutta totuus onkin että hän on nähnyt tyypin kerran kadulla autossaan tms. Hän tituleeraa itseään näytelmäkirjailijaksi mutta tosiasiassa kirjoittaa jotain kummallisen sekavaa pop-fantasiaa pöytälaatikkoon. Olen lukenut siitä ensimmäisen kappaleen.
Nyt kun en vastaile enää niihin pitkiin viesteihin, hän tykkää ja kommentoi JOKAISEEN tilapäivitykseeni, kuvaani ja linkkiini. Jos jonkin esim. tilapäivityksen alle on syntynyt keskustelua, hän tulee sen tappamaan jollain superpitkällä selostuksella itsestään, ilman että se liittyy aiheeseen kenenkään muun kuin hänen mielestään. Pitää itseään myös hyvin hauskana ja älykkäänä vaikka ei ymmärrä simppeleitäkään vitsejä eikä piilohuumoria jota usein harrastan.
En halua häntä poistaa kavereista, sillä tunnen sympatiaa. Hänen viestinsä ovat kaikki alakuloisia, pessimistisiä ja murphyistisiä. Paitsi ne joissa joku rokkistara stalkkaa häntä tai joku on ehdottanut että hänen pitäisi olla supermalli.
Miten tehdä tällaisen kanssa? Monta vuotta jo tätä! Pystynkö esim. piilottamaan tilapäivitykseni vain häneltä ilman että hän sitä tajuaa?