Tytölle nimeksi Pääsky? Mitä mieltä?
Kommentit (32)
Kuinka te ihmiset voitte kirjoittaa noin rumasti ja ilkeästi jostakin nimestä?
Ettekö ajattele, että se on nimenä jollakin ihan oikealla ihmisellä?
Mitä ajattelisitte, jos teidän omasta nimestänne kirjoitettaisiin tuolla lailla?
Voin vastata, että itselleni tuli suorastaan likainen olo. Minun etunimeni (jota en nyt paljasta tässä) on nimittäin kerran haukuttu tällä palstalla aivan maan rakoon ja siitä on keksitty niin herjaavia muotoja, että en voi edes toistaa niitä tässä. Tunsin, että siinä nöyryytettiin paitsi minua myös vanhempiani, jotka sen nimen olivat minulle rakkaudella valinneet.
Pääsky? Ihana nimi! Mutta miten taas olisi vaikka;
Talitintti? Varis? Korppikotka? Korppi? Västäräkki? Valkoselkätikka? Pesä? Muna?
Kaikki ihania nimiä ihanalla pikku tytölle!!!!!!!!!!!!!!!!!
Räkättirastas
- What's your name?
- Pääsky
- Sorry? Paaska?
- No, Pääsky
- ohh... What does it mean?
- Swallow
- ...! Well, do you?
pääsky EI ole nimi. Ei ainakaan ihmisen.
Mitä ajattelisitte, jos teidän omasta nimestänne kirjoitettaisiin tuolla lailla?
Voin vastata, että itselleni tuli suorastaan likainen olo. Minun etunimeni (jota en nyt paljasta tässä) on nimittäin kerran haukuttu tällä palstalla aivan maan rakoon ja siitä on keksitty niin herjaavia muotoja, että en voi edes toistaa niitä tässä. Tunsin, että siinä nöyryytettiin paitsi minua myös vanhempiani, jotka sen nimen olivat minulle rakkaudella valinneet.
Ehkä laittaisin kuitenkin tokaksi nimeksi.
Suomessa on muutamia kymmeniä Pääsky-nimisiä ihmisiä. Tunnen heistä yhden. Toivon, että tämä ketju ikinä osu hänen silmiinsä.
- What's your name?
- Pääsky
- Sorry? Paaska?
- No, Pääsky
- ohh... What does it mean?
- Swallow
- ...! Well, do you?
ehkä parempi tokana nimenä
Muita kivoja lintunimiä:
Kiuru
Kerttu
Joutsen
Kuinka te ihmiset voitte kirjoittaa noin rumasti ja ilkeästi jostakin nimestä? Ettekö ajattele, että se on nimenä jollakin ihan oikealla ihmisellä? Mitä ajattelisitte, jos teidän omasta nimestänne kirjoitettaisiin tuolla lailla? Voin vastata, että itselleni tuli suorastaan likainen olo. Minun etunimeni (jota en nyt paljasta tässä) on nimittäin kerran haukuttu tällä palstalla aivan maan rakoon ja siitä on keksitty niin herjaavia muotoja, että en voi edes toistaa niitä tässä. Tunsin, että siinä nöyryytettiin paitsi minua myös vanhempiani, jotka sen nimen olivat minulle rakkaudella valinneet.
Suomessa on muutamia kymmeniä Pääsky-nimisiä ihmisiä. Tunnen heistä yhden. Toivon, että tämä ketju ikinä osu hänen silmiinsä.
ja se ei todellakaan ole mikään ihmisen nimi - mutta leiki sä vaan marttyyriä.
Svala? Suomennetussa muodossa Svaala?
tulee mieleen sisustusbloggaaja, osoite oli joku pikkuvarpunen ja hänen tytön nimi on siis varpunen. Mahtaako sama henkilö miettiä nyt nimeä toiselle lapselle? heh!
Pääsky? Ihana nimi! Mutta miten taas olisi vaikka;
Talitintti? Varis? Korppikotka? Korppi? Västäräkki? Valkoselkätikka? Pesä? Muna?
Kaikki ihania nimiä ihanalla pikku tytölle!!!!!!!!!!!!!!!!!