Silmälasikehysten väristä: onko parempi ottaa omien silmien ja omien
luonnonväristen hiusten väriset vai tummemmat mutta myös omiin väreihin sointuvat kehykset? Eli kyllästyisitkö, jos kaikki kasvojesi lähellä olisi hyvin samaa sävyä vaikka ko. sävy sopisi sinulle erinomaisen hyvin? Vai olisiko sinusta vain hyvä, että kehyksetkin ikään kuin "maastoutuisivat" tällä tavalla ja koko lasit olisivat siten melko huomaamattomat?
Kommentit (3)
mutta suuret kontrastit sinänsä eivät ole minun juttuni. Lämpimät punaiset, oranssit ja vihreät vain tuntuvat istuvan hyvin omaan "ruskeuteeni", eivätkä vaikuta kontrasteilta edes keskiruskeitten hiusten ja silmien kanssa. Tässä tapauksessa valinta on todella vaikea, molemmat värit kun tuntuisivat sopivan.
ap.
mutta osittain siksi, että minulla on niin paljon vahvuutta, että ne pienentävät silmiä ja tekevät silmien näkemisestä vähän vaikeaa. Haluan tavallaan, että lasit erottuvat sitten heti kasvoilta, kun kerran silmät eivät näy.
Sen sijaan jos vahvuuksia olisi vähemmän, niin ehkä tuollainen sulautuvampi malli olisi myös ok?
Toisille sopii hyvin pehmeät maansävyt ja vähäiset kontrastit, toisille se olisi maailman tylsintä.
Itse olen kovien kontrastien ihminen jo luonnonväreiltäni: hyvin kalpea iho, lähes mustat hiukset, kirkkaanvihreät silmät. Tarvitsisin myös tyyliini vahvanväriset kehykset, musta tai tulipunainen olisi hyvä.
Sitten taas jollakin luonnostaan maanvärisellä ja pienen kontrastin omaavalla joku luonnollinen beige tai ruskea kehyksissä on paljon kauniimpi ja ne mun tyyliset värit olisi rumasti silmille hyppäävä yksityiskohta.
Lasien huomaamattomuutta ei minusta erityisesti kananta tavoitella - kyllä ne aina huomaa. Kannataa ottaa sellaiset mitkä muuten pukee, istuu omaan tyyliin ja väritykseen.