Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka tietää kaikesta kaiken...

Vierailija
23.01.2013 |

ja on siksi AINA oikeutettu neuvomaan muita (mukaanlukien täysin tuntemattomat ihmiset). Kuulostaako tutulta? Eikö tällainen tyyli ole rasittava myös sille neuvojalle itselleen (kai kokee olevansa vastuussa koko maailmasta)?

Mikä johtaa tällaiseen käyttäytymiseen? Vai syntyykö jotkut tällaisina?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten oppivat sen aivan lapsena kotoa. Tunnen yhden tälläisen, en tosin ole tuntenut häntä lapsesta saakka joten en tiedä oliko jo pienenä samanlainen. Aina löytyy neuvo ja se Oikea Mielipide joka asiaan, ja ilmeestä näkee milloin on Eri Mieltä. Näillä henkilöillä on myös taito tietää että toisen ihmisen mielipide on väärä, esim. en tykkää salaatista, olen väärässä koska hänen mielestään salaatti on hyvää.

Vierailija
2/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ainoa lapsi, on vielä 40-vuotiaanakin hemmoteltu kakara. Ei tähän ikään menenssä ole ilmeisesti kertaakaan tullut ajatelleeksi, että toisilla ihmisillä saattaa olla erilaisia mieltymyksiä kuin hänellä.

Todella ikävää, kun pienessä asumisyhteisössä on yksi, joka on aina kertomassa, miten yhteiset asiat tulee hoitaa; mikä on se ainoa oikea vaihtoehto. Jos joku uskaltaa olla muuta mieltä, "se on ihan tyhmä ja mä en leiki sun kaa". Ja toki tämä besserwisser jakelee mielellään myös toisten yksityisiin asioihin liittyviä neuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli tuollainen, käsitys omasta ylivertaisesta viisaudesta kulki suvussa. Koomista on myös se, että juuri kukaan näistä besserwissereistä ei käynyt töissä. Olivat liian ylimielisiä hankkimaan koulutusta tai aloittamaan alemmista tehtävistä uransa. :D Hauskaa väkeä näin jälkikäteen ajateltuna, mutta luojan kiitos pääsin niistä eroon!

Vierailija
4/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset henkilöt pärjäävät hyvin tietokilpailuissa

Vierailija
5/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on tällainen. Lapseton, kolmikymppinen teiniksi jäänyt nainen, joka tietää varsinkin lastenkasvatuksesta kaiken, mutta kaikesta muustakin. Hän arvostelee sekä suoraan että sivulauseessa muiden työtapoja ja kuinka kaikki muut tekevät oletettavasti vähemmän töitä kuin hän. Tietysti kuvaan kuuluu isosti päivitellä ja tuoda julki kaikkea, mitä itse on tehnyt ja hoitanut.

Niin rasittava.

Vierailija
6/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on tällainen. Lapseton, kolmikymppinen teiniksi jäänyt nainen, joka tietää varsinkin lastenkasvatuksesta kaiken, mutta kaikesta muustakin. Hän arvostelee sekä suoraan että sivulauseessa muiden työtapoja ja kuinka kaikki muut tekevät oletettavasti vähemmän töitä kuin hän. Tietysti kuvaan kuuluu isosti päivitellä ja tuoda julki kaikkea, mitä itse on tehnyt ja hoitanut. Niin rasittava.

Henkilön tapoihin kuuluu haukkua "ystäviään" meille työkavereille jatkuvasti ja ihmetellä heidän elämänvalintojaan. Arvatenkin hän haukkuu meitä työkavereita "ystävilleen" aina kun ehtii.

Vierailija
7/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????????????????????????????

?????????????????????? ??????

Olen saanut joskus haukkuja siitä, että mulla on mielipide joka asiaan.

Mä näen että se on vain small talkia, ja siinä samalla jos jaan tietoani, tai toisen näkökulman, ja toinen siitä hyötyy, niin eikös sen pitäisi olla ihan hyvä juttu?

Joskus on kyllä rasittavaa, kun tietää olevansa oikeassa, ja toinen vaan itsepäisesti tekee väärin, etkä pysty auttamaan, kun toinen ei usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi