Jos tulee korkea kuume ilman mitään muita oireita
mistä se silloin johtuu? Ei siis mitään nuhaa, yskää, virtsatieoiretta, vain kuumetta nopeasti 38,7. Aikuisella siis.
Kommentit (16)
Yleensä se kuume on kestänyt korkeintaan vuorokauden. Kuume nousee todella nopeasti sinne 40 asteeseen.
Tiedä sitten, mistä on mahtanut johtua.
että meinaa tulla joku tauti, mutta ei tulekaan, kun kuume "tappaa" sen? Olen ottanut influenssarokotteenkin, voisko se toimia näin että tauti ei tule päälle kun puolustus hyökkää sen kimppuun?
ap
Kuume nousi 39 asteeseen, kesti pari päivää. Sitten kuumetta 38. Sahaili ylös ja alas. Neljäntenä päivänä alko outo yskä ja lähdin lääkäriin. Yllättäen mulla olikin keuhkokuume....
Terkkarin kanssa juttelin noista kuumepiikeistä ja hän sanoi että voi olla elimistön keino laukaista stressi - pakkomakuulla-. Meillä siis 10 v pojalla muutama ollut.
Jos olisi paljon harrastuksia, niin pitäisi vähentää, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan harrastuksista johdu vaan koulupaineista.Siis jos johtuu stressistä nuo kuumeet.
virtsatientulehduksen ainut oire oli korkea kuume. Ei kirvelyä, tihentynytt tarvetta pissaamiseen tms, vain ja ainoastaan kova kuume.
Poika 1v9kk heräsi kitisemään klo5 aamulla ja oli ihan kuuma, pötkötteli ja kitisi klo7 asti, tuntui että on viileämpi, aamupala maistui vielä kuitenkin, muija lähti töihin ja pojasta tuli ihan veltto, silmät puolitangossa ym. Kuumetta 38.5.
Soitin päivystykseen ja käskettiin antaa panadolia ja ei kannata viedä ellei kuumetta ole ollut viikkoa?? Mitä vittua? Viikko kuumetta?
Annoin panadolia ja poika nukkui pari tuntia, kuumetta 38. Joi pillimehun ja pari lusikallista ruokaa, nyt kuumetta taas 38.8 ja nukkuu.
Ikinä ei ole ollut näin kovaa kuumetta? Eikä ole mitään muuta oiretta, ei edes nuhaa? klo15 annan taas panadolia.
Jotenkin vaan on huolestunut mikä vaivaa ja lehdessä vasta varoiteltiin myyräkuumeen mahdollisuudesta ja poika ei anna olla takkapuiden rauhassa?
Lisäksi pojan syntymän jälkeen oli pitkä sairaalajakso minkä takia on ehkä huolestuneempi kuin pitäisi.
Tuntuu vain että taas käy samallatavalla kuin silloin kun poika 9kk iässä kaatui syöttötuolin kanssa ja vein sen päivystykseen, suurin piirtein naurettiin pihalle sieltä ja sain aivotärähdyspotilaan hoito ohjeen mikä oli suttuinen moniste.
Minua alkoi eilen noin 19:30 aikaan paleltaa aivan hirvittävästi niin että tärisin kylmästä ja iho meni kananlihalle. Oli melkein heti mentävä sohvalle makaamaan peiton alle. Lihaskramppeja alkoi melkein välittömästi makuulle mennessä tulla ja kuume nousi vajaassa tunnissa 39C asteeseen. Virtsaamisen tarve oli lähes koko ajan ja vessaan menessä virtsa karkaili housuihin. Virtsaa ei kuitenkaan paljoa kerralla tullut. Ilmavaivoja oli ja kipua välilihassa. Yö oli yhtä kärsimystä kylmän ja kuuman vaihetelulla. Jossain vaiheessa oli kylmästähiestä läpimärkä. Apteekista kävin aamulla buranaa ja flunssaan tarkoitettua kuumaan veteen sekoitettava jauhetta ostamassa. Aamulla ei ollut kuin 37,2 astetta kuumetta. Apteekista kehoittivat terveyskeskukseen menemään ja hakemaan virtsanäytepurkin. Saataa olla virtsatien tulehdus. Huomenna selviää kun aamulla toimitan näytteen labraan.
niin tulen kysymään sitä av:lta, enkä vaan vahingossakaan halua soittaa terkkarille.
Mulla on ollu yli viikon sellanen rapiat 37 kuume ja tunne, että keuhkoputkessa on ilmapallo. Pari päivää oli kurkku aluksi kipeä. Nyt ei ole kuin tuo pieni kuume, joka ei lähde ja TOLKUTON uupumus. Ääni kuulostaa kirkkaalta ja pirteältä, joten sairauslomaa annettiin yksi päivä. Vaikka tekisi mieli sulautua lopullisesti sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu yli viikon sellanen rapiat 37 kuume ja tunne, että keuhkoputkessa on ilmapallo. Pari päivää oli kurkku aluksi kipeä. Nyt ei ole kuin tuo pieni kuume, joka ei lähde ja TOLKUTON uupumus. Ääni kuulostaa kirkkaalta ja pirteältä, joten sairauslomaa annettiin yksi päivä. Vaikka tekisi mieli sulautua lopullisesti sänkyyn.
Heippa!
Täällä kohtalotoveri. 1.8 alkoi kurkkukipu jota kesti pari päivää. Sen jälkeen yskä ja lämpöily joka jatkuu edelleen. Kaksi kertaa on noussut kuumepiikki melkein 39, mutta sitten se on taas laskenut pois. Mä olen niin loputtoman väsynyt, että ei mitään tolkkua. Tätä on jatkunut jo yli kaksi viikkoa. Lääkärissä olen käynyt, tai HOITAJALLA joka on arvioinut etten tarvitse lääkärin tutkimusta. Hän on katsonut korvat ja kuunnellut keuhkot, pika crp on matala.
Tällaisina hetkinä harmittaa että on niin köyhä. Jos olisin rahoissani, kävisin kunnon lääkärillä joka varmistaisi ettei minussa oikeasti ole mitään isommin vialla. Ilmeisesti ihan tavalliset flunssat voi kestää kolmekin viikkoa, ikinä ennen ei kyllä mitään tällaista ole ollut. Keuhkoputkissa nimenomaan kurja tunne ja voimattomuus.
Mulla reumaan liittyvät tulehdukset nostaa kuumeen ja tekee kuumepiikkejä.
Nyt on myös jänisruttoa liikkeellä... etenkin pohjanmaalla... Siisä oireena pelkkä korkea kuume. Lapselle tuli joskus suutulehdus ja siin oli korkea kuume...
Olen rokotettu. Voiko silti olla korona?
Se on korona. Tässä vielä ote Nykymaailman Lääkärikirjasta, kohta Oireet ja diagnoosi:
"Kuumetta, kurkkukipua, lihassärkyä => Korona
Kuumetta, kurkkukipua => Korona
Kuumetta => Korona
Ei kuumetta => Korona
Mutta kun ei ole muitakaan oireita => Korona
Mutta kun minulla on kaksi piikkiäkin => Korona
Mitähän hittoa tästä kaikesta vielä tulee => Korona"
Minulla oli alle parikymppisenä muutaman kerran näitä julmettuja kuumepiikkejä, kuume nousi lähes minuuteissa, kiipesi neljäänkymppiin ja ylikin, sanovat minun jo hourailleenkin, ja sitten kuume laski samalla lailla kuin oli tullutkin ja petivaatteita sai lähes puristella kuivemmiksi. Koko sairastaminen kesti vajaan vuorokauden eikä mikään paikka ollut kipeä, ehkä pään huimausta lukuun ottamatta.
jälkeen syötiin perheen kanssa ja sen jälkeen rupesin tyhjentämään pöytää tavaroista. Kesken kaiken iski tunne, että nyt pitää päästä äkkiä pitkälleen. Kiireenvilkkaa tungin viimeiset astiat tiskikoneeseen ja menin peiton kanssa sohvalle makaamaan. Oli ihan hirveä vilu, ja muutamassa tunnissa minulla oli kuumetta melkein 40 astetta.
Jossain vaiheessa aamuyöllä olin nukahtanut ja kas, aamulla kuume oli kokonaan pois. Normaalisti kuume laskee hirveän hikoilun myötä, mutta tuona aamuna edes yöpuku ei tuntunut kostealta.
Mitään muuta kuin kuume minulla ei ollut eikä jälkeenpäinkään tullut. Lapsilla oli pienenä samanlaisia kuumepiikkejä, niitäkään ei ole mitenkään tutkittu.