Auttakaa minua! Kauhukseni olen raskaana ja en tiedä mitä tulisi tehdä..
Olen täysin suunnittelematta raskaana ja nyt pohdin, että keskeyttääkö vai ei. Asun maassa, jossa äidit menevät töihin 15 viikon äitiysvapaan jälkeen. Tuntuu, että se on todella aikaisin näin suomalaisen mielestä. Myöskin isovanhemmat ja muu tukiverkosto puuttuu. Olisi vain minä ja mieheni. Ahdistaa, kun en tiedä mitä tulisi tehdä.
Kommentit (26)
Ehkä jopa samassa kuin ap, kuka tietää. Itse teimme suomalaisen ratkaisun, eli minä jäin kaikesta huolimatta kotiin, näin ekoiksi vuosiksi. Yhdellä eli miehen (keskiverto) palkalla kitkutellaan. Moni muu tuttu sen sijaan on valinnut toisin ja tehnyt "maan tavalla". Ei ne lapset siitäkään rikki mene. Ei kannata aina ihan pureskelematta niellä myöskään näitä suomalaisten vauvapalstojen "totuuksia". Tilanteita on erilaisia,ja joskus on vaan tehtävä ja mentävä mahdollisuuksien puitteissa. Ei ne äitiyslomat ole suomalaisen pitkiä kuin parissa harvassa maassa. Tsemppiä ap. Kirjoita lisää, jos tekee mieli jutella.
ehkä tästä pitäisi keskutella täkäläisten äitien kanssa. Ainut kosketukseni äiteihin ovat Suomessa asuvat ystäväni sekä tämä palsta. Jotenkin olen ajatellut, että lasten kanssa ollaan vuosia kotona. Siksi ajatus pienen laittamisesta hoitoon tuntuu vieraalta.
ap
joten kyllä selviää teidänkin lapsi. Olisiko teillä mahdollista palkata lapselle kotiin hoitajaa, niin ettei tarvi niin pientä mihinkään ryhmähoitoon sentään viedä? Me asuimme Espanjassa kun saatiin ensimmäinen lapsi ja tosiaan oli lyhyt äitiysvapaa, mutta ei se niin pahalta tuntunut, kun oli hyvä hoitaja kotona, ei tarvinnut kesken unien herättää rääpöttää minnekään hoitoon.
antaisin elää ja laittaisin pienenä hoitoon kun tappaisin....
sivuilta, koskeeko teitä kuitenkin suomalaiset vanhempainvapaat ja -oikeudet? Muistelen, että joku tuli suomeen synnyttämään lapsensa "ihan vain siksi", että sai oikeudet vanhempainvapaisiin suomalaisittain - ja tietenkin myös ne tuet.
Eli muuttaisit synnytyksen lähestyessä Suomeen ja lapsi syntyisi täällä.
Sitä en sitten tiedä sanoa, kuinka työnantajasi suhtautuu moiseen :D
Meillä on molemmilla työ täällä ja hiljattain ostettu omistusasunto. Suomessa meillä ei ole töitä eikä kotia. Jos myisimme asunnon täällä, meille mätkähtäisi myös verot maksettavaksi, kun olemme asuneet tässä niin vähän aikaa.
Äitiysvapaa on 15 viikkoa, eikä tämän jälkeen ole työtä johon palata jos sen jälkeen jää kotiin. Lapset siis menevät hoitoon noin pieninä. Yhdellä palkalla emme eläisi, eli työttömäksi heittäytyminen ei sekään ole ratkaisu tähän ahdistukseen.
Periaatteessa lapsi olisi tervetullut, mutta tämä kaikki muu ahdistaa. Toivoisin, etten olisi raskaana.