JOKOttelevat ystävät & sukulaiset...
Mä en kestä enää. Pää hajoaa.
LA viime viikolla. Jokottelu alkoi joulukuussa ja on kiihtynyt siitä lähtien.
Mulla on 5 hlöä, jotka soittavat mulle JOKA VIIKKO tai muutama jopa 2-3 pvn välein ja kyselevät "mikäs on vointi/ootko synnärillä/mikset heti vastannut/mitäs oot puuhannu/ootko jo tositoimissa/jne jne jne..." aaarggghhh!!!
Yksi näistä on tietenkin anoppi... ;)
Ihan oikeasti, en haluaisi suututtaa ketään tai olla epäkohtelias, mutta mitä noille voi enää sanoa. Olen väsynyt joka päivä kertomaan jollekin, miten olen tänään(kin) pyykännyt, siivonnut, laittanut ruokaa, käynyt kaupassa, elänyt normaalia elämää ja että ei, vauva ei edelleenkään ole syntynyt!!! Ärsyttävää. Itsekin odotan lapsen syntymää kuin kuuta nousevaa, niin en jaksaisi koko ajan raportoida tekemisistäni kaikille.
Kun ystävällisesti sanon, että "enpä tässä mitään ihmeitä, samaa kuin ennenkin että ei tässä ihmeitä tapahdu kun kotosalla oleilen", niin ovat vaan että niin niin, tietysti, tottakai, että HE NYT VAAN AJATTELIVAT SOITTAA JA KYSELLÄ TAAS MITEN MENEE, KUN EI OLE SINUSTA PARIIN PÄIVÄÄN KUULUNUT.
Ei helvetti sentään...
Kommentit (5)
mutta sähän oletkin jo astetta pidemmällä ;)
t. 40v joka meni naimisiin viime kesänä ja vastailee viikoittain jokottelijoille, EI en todellakaan ole raskaana, en nyt enkä koskaan.
Ymmärrän kyllä tavallaan ärtymyksesi, kun itsekin olen viimeisilläni raskaana ja joudun päivittäin vastailemaan aika samanlaisiin kysymyksiin. Kannattaa silti yrittää suhtautua rauhallisesti - eikö ole kiva, että niin moni ihminen välittää sinusta ja tulevasta vauvasta! :)
Rauhoittuisivatko kyselijät, jos sanoisit heille, että ilmoitat kyllä heti esim. tekstiviestillä kun jotain alkaa tapahtua?
Kun olet synnyttänyt, sun vointis ja kuulumiset ei jaksa enää ketään kiinnostaa, vaan vauva saa kaiken huomion.
Rauhoittuisivatko kyselijät, jos sanoisit heille, että ilmoitat kyllä heti esim. tekstiviestillä kun jotain alkaa tapahtua?
Ihan kivahan se on, että ihmisiä kiinnostaa. Mutta esim. anopin kanssa en millään jaksaisi samansisältöisiä puheluita about 4 -5 vrkn välein... ;) Ja sitten kun noita aktiivisia riittää lähes viikon joka päivälle, niin kyllä se raja vaan meikäläisellä alkaa tulla vastaan...
Kaikille olen luvannut heti ilmoittaa kun jotain tapahtuu. Ei auta, ei...
ap
Minun raskauteni ei kiinnostanut ketään. Jouduin ihan itse soittelemaan jopa omalle äidilleni, ja silloinkin sain kuunnella aluksi selonteon hänen sairauksistaan.