Voiko kissa reakoida raskauteen?
Olen kymmenennellä viikolla raskaana ja olen herännyt öisin siihen, että kissani nukkuu päälläni tai ihan kyljessäni kiinni. Nuolee myös hiuksiani ja roikkuu perässä joka paikkaan.
On muutenkin aika huomionkipeä, mutta tämä menee jo yli. Alkaa ahdistaa kun koko ajan pyörii jaloissa.
Kommentit (3)
Kyllä eläin haistaa onko kumpi sukupuoli kyseessä, mikä kuukauden aika on menossa ja onko henkilö esim. raskaana tai mahdollisesti muuten sairas.
Jos kissan käytös ärsyttää, ala kertomaan sille, millon riitää. Sähähdät ja et kiinnitä huomiota. Jos jatkaa, työnnät/nakkaat vähän kauemmas kunnes uskoo.
Yleensä eläimet tietävät asioita.
Meillä ainakin kissa on aina tiennyt ja suojellut. Eikä se ole kovinkaan ärsyttää, lapset/vauvat tosin voivat olla.
Veikkaisin että hormonien ansiosta ominaishajusi jotenkin muuttuu..
Meillä molemmat kissat änkee mahalle ja viereen enemmän kuin ennen (nyt tosin jo rv27), tekivät tätä jo alsuta.
Jotenkin ajattelisin ehkä että onko maha tavallistakin lämpimämpi nyt kun/jos verenkierto vilkastunut sielläpäin kohdun kasvamisen ansioista tjtn...
Kaverin koira myös molemmissa raskauksissani käyttäytynyt todella suojelevasti minua kohtaan, aika hassua =)
(Tulee esim sohvalle viereen istumaan, melkein syliin tai istuu lattialla edessäni, kun kävelen se kävelee vähän edessäni ja vahtii jne.. )