Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

...no niin viikon ostokset tehty... Rahaa meni 58.84

Vierailija
22.01.2013 |

Jauheliha 2,59

broilerin filee suikale 3.14

Broilerin fileepihvit 6.93

Grillinakki 3,49

Palvisuikale 1.69Juusto balkan 4.25

Kaurahiutale 1.19

Kierremakarooni 0.99

2*Maitojuoma 1.48 yht. 2.96

Cola light 1.5l 1,34

2*salaattijuusto 3.18

3*Kevyt ja paksu 2.55

Pizzaraaste (juusto) 2.89

viinirypäleet 2,99

Mansikka jugurtti 1l 1.05

Porkkana kotimainen 2kg 3.30

Kurkku kotimainen 1.31

Ruispalat 2.05

Klementtiinit 3kg 3.00

Kermajuusto (1kg) 5.89

muovikassi 0.18

s-kestokassi 0.90

Lisäksi tulee kyllä omakasvattamia perunoita, salaatteja, paprikoita ja tomaatteja, persiljaa ja tulliä.

Näillä mennään koko viikko ja pitkälle ens viikkoa

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 60€ pitäisi pärjätä, jättäisin kyllä täysin turhat ja höttöiset viinirypäleet ja ainakin toisen salaattijuuston pois. Tilalle hyvälaatuista proteiinia, sitä saatte luvattoman vähän.

Meidän viisihenkisessä perheessä yhdellä aterialla menee 700-800g lihaa/kalaa ja se on mielestäni riittävästi. Suositustenkin mukainen. Jos olet työttömänä, ehdit mainiosti vahtaamaan kauppojen -30% tarjouslihoja ja näin kasvattamaan ruuan määrää samalla rahalla. Mitä teet kaiket päivät jos ruuat pitää ostaa kerralla viikoksi? Kyllähän me työssäkäyvätkin käymme kaupassa useita kertoja viikossa ihan tuoreudenkin taka. Leipä on esim parasta päivän vanhana (max) ja sitäkään teillä ei kyllä syödä kuin yhden päivän tarpeiksi. Mikset leivo itse?

Vierailija
22/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon? Eikö sitä ennemminkin nykyisin kehoteta välttämään? Proteiinia saa muutenkin ja voihan lihan sijasta laittaa ruokaan esim. enemmän kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no lapsille riittää hyvin maidot, ei olla koskaan tarvittu enempää viikossa.

Ja veikkaan että noilla pärjää 1½ viikkoa, ehkä joutuu sunnuntaina ostaa maitotölkin.

-ap-

Vierailija
24/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes käy varmaan Mäkkärin autokaistalla syömässä kotiin tullessa.

niistä saa vaan pahaa ruokaa, joka ei täytä kun pierun ajaksi.

Kunnon ruuaat edullisesti on meidän perheen motto. Eikä meillä edes lihassa säästellä, kukaan ei ole koskaan nälkää valittanut. Iltapalalla on puuroa/jugurttia/hedelmiä. Joskus harvoin leipää (leivät on yleensä miehelle)

-ap-

Vierailija
25/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kukaan ei ole koskaan nälkää valittanut.

-ap-

ole heikotukseltaan pystynyt...?

Vierailija
26/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kattilallinen jauhelihakeittoa vaatii enempi lihaa kuin mitä ostat edes kahteen ruokalajiin yhteensä! Todella kitsaasti käytätte lihaa.

Pelkästään maitoa meillä menee varmaan 3 litraa päivässä. :)

4

Vierailija
27/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokaisella perheellä on omanlaiset ruokailutottumukset.

Itse juuri söin 3 palaa jälkiuunileipää aamupalaksi. Hyvää oli. Sokerijogurtteihin en koskisi edes metrin tikulla.

Sun miehes käy varmaan Mäkkärin autokaistalla syömässä kotiin tullessa.

niistä saa vaan pahaa ruokaa, joka ei täytä kun pierun ajaksi.

Kunnon ruuaat edullisesti on meidän perheen motto. Eikä meillä edes lihassa säästellä, kukaan ei ole koskaan nälkää valittanut. Iltapalalla on puuroa/jugurttia/hedelmiä. Joskus harvoin leipää (leivät on yleensä miehelle)

-ap-

Vierailija
28/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mistä sitä saa tuosta ruokavaliosta? Johan sitä lapsien iltapalaa: JOGURTTIA on viikoksi varattu YKSI litra!

4

Vierailija
29/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tarvitse pärjätä 60€:lla, en vaan halua heittää ruokaa roskiin.

Tuo 700-800g lihaa/kalaa on valtava määrä aterialle.

Pakastimessa on iltapaloille/jälkiruuille myös lakkoja/mustkoita/mansikoita/viinimarjoja+koululaiselle aamupalalle.

-ap-

Vierailija
30/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tuolla jauhelihamäärällä tule kuin paha mieli. :D Kaksi eri ruokaa 400g paketista, ja useammalle hengelle???

Ai saateri että olen tyytyväinen että olen kouluttautunut ja olen ollut kunnianhimoinen. Siinä ajassa kun AP naputteli hinnat tuohonkin viestiinsä niin olisin päässyt jo viidenkympin tuntipalkalle. En ole koskaan katsonut mitä kukin juttu maksaa kaupassa, ja hyvin on kaikki maksettu elämässä autoista lähtien. Maistuu lihakin hyvälle!

Ja jos nyt märiset kuinka oli alkoholistiperhettä ja keskenmenoa. Niin se on kuule kaikilla muillakin ollut. Itse sitä vain on eteenpäin pyritty eikä olla pentuja tehtailtu liukuhihnalta. Nauttikaa viidenkympin ruokakuluista, minä laitan sen summan lounaalle yhtenä päivänä :D

Vierailija
31/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama provoilija, joka tekee säännöllisesti näitä aloituksia, että

-tulot on 1200 euroa kuussa, mutta silti on 2 autoa ja omakotitalo ja lapsi hartastaa parkouria

-tulot 1000 euroa kuussa ja mies ostaa autoja ja korjaa ja ostaa uusia ja sähkölasku on 20 euroa omakotialosta ja matkustetaan kaksi kertaa vuodessa ulkomaille

Nyt on sitten provon aiheena tämä, että ruokaa on muka tarpeeksi.

Mitähän kicsejä aloittaja saa aina näistä typeristä provoista.

Toisaalta ihmettelen kyllä ihmisiä, jotka kerta toisensa jälkeen menee retkuun ja jää koko päiväksi vänkäämään näin ilmiselvää provoa

Vierailija
32/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessa on iltapaloille/jälkiruuille myös lakkoja/mustkoita/mansikoita/viinimarjoja+koululaiselle aamupalalle.

-ap-

nyt paljonko sait jauhelihaa 2,59:llä?

Vierailija
33/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tuolla jauhelihamäärällä tule kuin paha mieli. :D Kaksi eri ruokaa 400g paketista, ja useammalle hengelle???

Ai saateri että olen tyytyväinen että olen kouluttautunut ja olen ollut kunnianhimoinen. Siinä ajassa kun AP naputteli hinnat tuohonkin viestiinsä niin olisin päässyt jo viidenkympin tuntipalkalle. En ole koskaan katsonut mitä kukin juttu maksaa kaupassa, ja hyvin on kaikki maksettu elämässä autoista lähtien. Maistuu lihakin hyvälle!

Ja jos nyt märiset kuinka oli alkoholistiperhettä ja keskenmenoa. Niin se on kuule kaikilla muillakin ollut. Itse sitä vain on eteenpäin pyritty eikä olla pentuja tehtailtu liukuhihnalta. Nauttikaa viidenkympin ruokakuluista, minä laitan sen summan lounaalle yhtenä päivänä :D

Vierailija
34/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihapihvit+jauhelihakeitto

Broileri salaatti

Nakkikeitto+kastike

Kinkku-paprika pizza

Balkansalaatti+Balkanpasta

Kermaista broilerikastiketta+broilerikeitto

-ap-

Että miten teet jauhelihapihvit jos vielä 400 g paketista jää keittoonkin ainekset? Teen tänään jauhelihakeittoa, johon on varattu 500 g jauhelihaa ja paljon kasviksia ja siitä ehkä jää huomiseksi itselleni eväs töihin.

Jauhelihapihveihin meillä ei mitenkään rittäisi yksi 400 g paketti jauhelihaa, saati että siitä jöisi vielä keittoon.

Kuulostaa todella pieniltä annoksilta kun tuosta siis menee vielä miehelle eväät töihin ja jos itse olet työttömänä, kai jotain syöt päivällä kotonakin?

Vierailija
35/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi osua noin moneen inhokkikategoriaan yhtäaikaa kuin ap :)

Ehkä tarkoituksena meille muille on pohtia omia valintojamme ja vähentää ruikutusta kun kuitenkin ruokaan IRL menee tuon verran joka päivä. Aina on joku kuitenkin loppu - maito, leipä, munat, sipulit, vehnäjauho - ja kauppaan on mentävä.

Kukin tavallaan, mutta älkää ostako olutta jos eivät lapset saa limua.

Vierailija
36/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samankaltaisilla eväillä kuin te. :) 400g jauhelihaa riittää hyvin kahdelle päivälle. Siitähän tulee kastikettakin jo todella paljon.

Meillä ei koskaan syödä itseämme ähkyyn. Mitä järkeä siinä on? Ylipainoa vain kerää. Meillä ei ole mitään tarvetta säännöstellä ruokaostoksiamme, mutta ei me nähdä mitään järkeä sellaisessa järjettömässä ämppäämisessäkään. Syödään maha täyteen, mutta ei ähkyyn ja lähes tuollaiset ap:n kaltaiset määrät on hyvin riittänyt.

Vierailija
37/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihapihvit+jauhelihakeitto

Broileri salaatti

Nakkikeitto+kastike

Kinkku-paprika pizza

Balkansalaatti+Balkanpasta

Kermaista broilerikastiketta+broilerikeitto

-ap-

Että miten teet jauhelihapihvit jos vielä 400 g paketista jää keittoonkin ainekset? Teen tänään jauhelihakeittoa, johon on varattu 500 g jauhelihaa ja paljon kasviksia ja siitä ehkä jää huomiseksi itselleni eväs töihin.

Jauhelihapihveihin meillä ei mitenkään rittäisi yksi 400 g paketti jauhelihaa, saati että siitä jöisi vielä keittoon.

Kuulostaa todella pieniltä annoksilta kun tuosta siis menee vielä miehelle eväät töihin ja jos itse olet työttömänä, kai jotain syöt päivällä kotonakin?

500g jauhelihaa keittoon??

Vierailija
38/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa

raejuustoa

tonnikalaa

seitä

tomaattia

kurkkua

pakastevihanneksia

mehukeittoa

oliiviöljy

kahvia

broilerin fileitä

makaroonia

riisiä

monivitamiiniporeet

vadelmia

muovikassi

2 aikuisen talous

Vierailija
39/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

nyt paljonko sait jauhelihaa 2,59:llä?

Vierailija
40/79 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta määrästä vatsamme täyteen.

Mun mielestä sitä lihaa ei ole mikään pakko olla isoa määrää kerralla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän