Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylitseni yritettiin ajaa!

Vierailija
30.01.2013 |

Olin siis matkalla töistä kotiin ja olin ylittämässä tietä. Vihreiden vaihtuessa katsoin ympäristön ja astuin tielle. Vasta tuolloin kääntyvä auto ampaisi liikkeelle ja kiihdytti vauhtia kurvatessaan suuntaani. Olin ehtinyt jo keskelle tietä mutta tajusin ettei tällä autolla ollut aikomustakaan hidastaa kohdallani, joten juoksin sinne mistä tulin.

Ylittäessäni vielä katsoin kuskia suoraan jotta tietäisin huomasiko hän minut. Kundi katsoi takaisin ja sen matkustajat kanssa. Kääntyivät vielä ohi ajaessaan katsomaan minua, sillälailla yliampuvasti. Virne ei missään vaiheessa hyytynyt.

Auto kiihdytti LUJAA päästyään pois risteyksestä.

Tämä tapahtui ison kaupungin ydinkeskustassa mutta myöhäisen ajankohdan vuoksi muira autoja ei ollut liikenteessä. Sen sijaan ihmisiä oli jalankulkuteillä, tien vastakkaisella puolella suoraan minusta seisoi kylmänrauhallisena röökillä ärkkärin myyjä. En itse nähnyt rekkaria joten yli päästyäni kysyin jos hän olisi sen nähnyt. Katsoi minua hölmönä: "Miksi ihmeessä minä olisin huomannut?"

Voiko tuosta autosta ilmoittaa minnekään? En edes merkkiä tiedä ja tuosta on jo puoli tuntia joten tuskin hyödyllistä. Mutta pelottaa että ajavat vielä jonkun yli!

En keksi miksi minua olisivat ahdistelleet? Huono tuuri? Koska olin paikalla? Näyttivät myös kaikki olevan klanipäitä. Minua luullaan usein ulkomaalaiseksi vaikka olen suomalainen.

Hyi, tärisyttää vieläkin!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos olisi edes jonkunlaiset tuntomerkit antaa autosta ja kuskista.

Susta siis tosiaan tuntui, että teki tuon tahallaan?

Vierailija
2/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos olisi edes jonkunlaiset tuntomerkit antaa autosta ja kuskista.

Susta siis tosiaan tuntui, että teki tuon tahallaan?

minusta se oli todella selvää. Täällä ihmiset ajaa aika hullusti joten suhareihin ja ratinnaputtelijoihin olen tottunut tietä ylittäessä. Mutta tämä oli aivan erilainen tilanne, varsinkin se kun kuski katsoi suoraan minuun, lähti käännökseen vaikka jalankulkija tiellä ja sitten vielä kiihdytti kohti kääntyessä. Ja se ihme ilme sekä se että kääntyivät vielä kohdallani katsomaan. Siitä ei voinut erehtyä.

Itselläni nipisti epäilys vasta kun kirjoitin tuon tupakalla olleen myyjän reaktiosta, mutta onhan niitä kaikenmaailman kylmäkalleja...

Eli jos ilmoitan jonnekin niin miten muotoilen? Auto oli musta tai tosi tummansininen. Kuskin tuntisin missä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä aamuna melkein viitisen vuotta sitten ylitin katua ja astuessani auton kohdalle suojatiellä, autoa kuljettanut henkilö painoikin kaasun täysillä pohjaan ja auton puskuri / konepelti osuikin minua reiteen ja käteen. Hän kuitenkin sittenkin painoi jarrua ja pääsin jatkamaan matkaani. En nähnyt kuskia muistaakseni kovin hyvin, mutta hän oli ilmeisesti nuorehko mies ja auto oli muistaakseni uuden näköinen ja metallinhohtobeige tms. sekä sattoi olla farmarimallinen (en enää ihan muista). En saanut rekisterinumeroa myöskään talteen. Pelottava yksityiskohta oli kuitenkin se, että pari päivää tapahtuneen jälkeen oli samassa kaupunginosassa ajettu myöhään illalla kadulle sammuneen humaltuneen henkilön päältä ilmeisesti tahallaan siten, että ko. henkilö oli menehtynyt. Silloin kävi mielessä, että olikohan sama autokuski kyseessä.

Vierailija
4/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, jossain vaiheessa ettei aio hidastaa tai väistää, hyppäsin viime tipassa alta pois.

Harmittaa etten tajunnut katsoa ollenkaan auton merkkiä tai rekisteriotetta. Olin todella järkyttynyt. Tuon jälkeen en ole luottanut yhteenkään kuljettajaan.

Vierailija
5/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö näitä siis näin tiuhaan? Minulle on nyt tullut sellainen epäluottamus, siis ei vain autoja kohtaan mutta ettei tiedä mitä hulluja tuolla liikkuu! Se jotenkin korostui silminnäkijöiden välinpitämättömyyden ansiosta, etten enää luota ulkona liikkuessa kehenkään.

ap

Vierailija
6/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huumekuskeja tod.näk.

Vierailija
7/8 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy samalla, että olisikohan tuolta paikalta saatavilla turvakamerakuvaa. Soita 112, jos ei ole muuta numeroa. Parempi alkaa tutkimaan välittömästi, eikä vasta huomenna. Henkeäsi on uhattu. Vakava asia.

Vierailija
8/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 112 kautta sain tehtyä ilmoituksen autosta. Aika hatarilla tuntomerkeillä tosin. Heillä on mun numero ja pitävät silmät auki yössä.

Kiitos vastaajille!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan