Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin uudelleensynnyttäjä lähtee sairaalaan?

Vierailija
22.01.2013 |

Edelliset synnytykseni ovat kestäneet 18 ja 6 h, siis kaikkineen. Haluaisin ennättää sairaalaan 7-8 cm auki, jotta puudutuksen ennättää antaa. Matkaa ei ole. Montako tuntia uskaltaisitte tunnustella supistuksia ja millä supistusvälillä? Viimeksi menin 3cm kohdalla jo sairaalaan ja tämä oli aivan syvältä. Makasin piuhoissa ilman mitään tukea tai edes liikkumalupaa 3-8cm välin. Nyt tahdon olla kotona niin kauan kuin voin riskeeraamatta ponnistusaiheen puudutusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on niin yksilöllistä, ettei kukaan voi aulle siihen vastausta antaa.

Itse menisin kyllä kun alkaa tuntumaan siltä että synnytys todella on käynnissä, ennemmin makaan siellä sen muutaman sentin avautumisen kuin että olen jo valmiiksi auki mennessäni.

Luultavasti sulla kuitenkin tämä on vähintäänkin yhtä nopsa kuin edellinen, eli 6 tuntia, mitäpä mokomasta jos muutaman tunnin siellä makaa.

Mulla oli kolmaskin synnytys kaikkineen yli vuorokauden mittainen, ekasta ja tokasta puhumattakaan :)

Vierailija
2/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan kesti ajaa 20min. ja ehdin olla siellä 25min. kun poika syntyi.

Ei ap:n kysymykseen ole yhtä oikeeta vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä myös ajattelin olla kotona niin kauan, kunnes tuntuu että tarvis saada jotain kipulääkettä. Kun ajattelin, ettei tarvi sitten turhaan sairaalassa montaa tuntia viettää, että pärjäähän sitä kotonakin siihen kipulääkkeen tarpeeseen asti. Sitten alettiin (ihan rauhassa) lähtöä tekemään, kun alkoi tosiaan supistukset olemaan sen verran kipeitä, että oli paha olla. Ei olleet edes mitenkään tiuhassa (yli 10 min välein).

Vauva syntyi sitten autoon.

Vierailija
4/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa harkinnut pelkopolikäyntiä sen takia. Olin aivan järkyttävän kipeä, kätilö kävi soittaessani vain kertomassa, että nyt on kiire, odota siinä vielä hetki (olin kiinni KTGssä) ja minä kilttinä en tajunnut repiä pihuhoja irti ja nousta ylös. Lopulta kun joku ennätti tutkia en saanut enää nousta edes kävelläkseni saliin. Ymmärrän toki, että oli yö ja jossain tarvittiin käsiä, mutta tämä olisi pitänyt minulle sanoa, jotta olisin voinut kohdata kivut fysiologisemmin kuin piuhoissa pitkälläni. Koin todella voimakasta voimattomuutta ja välinpitämättömyyttä henkilökunnan taholta. Tämän takia en enää aio sairaalaan pätkääkään aiemmin kuin on "pakko". Kuitenkin koen loppuvaiheen puudutuksen tosi tärkeänä.

Vierailija
5/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla 22 maissa alkoi supparit ja 01-02 supparit tuli n.5min välein mutta olin tosi kipeä niin lähdimme sairaalaan...lyhyt matka ja esikoinen meni mummilaan joka on sairaalan vieressä.

Poika 4kg syntyi 6.15.

Vierailija
6/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin ja käynnistymisen jälkeen meni n. puoli päivää. Toka tuli luonnollisemmin, eli synnytys alkoi lapsivesien menolla n. klo 5 aamulla, lapsi syntyi klo 9 aamulla. Nyt kolmas raskaus toiveissa ja mietin, onko mahdollista, että synnytys vielä tuosta paljon nopeutuisi. Meiltä on nimittäin sairaalaan 45 min ajo - siihen, jossa haluaisin synnyttää ja olen aiemmat synnyttänyt- muuten 5 min lähimpään. Mietin uskallanko tässä tilanteessa alkaa valikoida synnytyspaikkaa...

Vierailija
7/7 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 3 synnytystä, ajat ovat saapumisesta synnärille lapsen syntymään.

Esikoisesta 5h.

Toisesta 4h.

Kolmannesta 3h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan