Millainen ihminen pitää saksanpaimenkoiria?
Ja vielä useamman kappaleen kerrostalossa? Olen siis tämä, joka aiemmin kirjoitti naaourin kahdesta suuresta pitkäkarvaisesta sakemannista.
En tiedä aikooko naapuri teettää koirilla vielä pentuja tai jotain, mutta tosiaan tilanne on tämä. Aiemmin hänellä oli vain n. kolmevuotias sakemanninarttu. Tosi isokokoinen ja ns. komearakenteinen, mutta ihan äärettömän kiltti ja rakastaa lapsia. Naapurin iäkäs vanha rouvakin rakastaa tätä koiraa.
Vaikka mua vähän pelottaa toikin kokonsa puolesta, olisin voinut sopeutua tilanteeseen, jos naapuri olisi tyytynyt vaan tuohon yhteen.
MUTTA! n. 1,5-vuotta sitten otti toisen sakemannin. Pitkäkarvaisen urospennun. Noh, ei ole mikään penska enää, vaan ihan tolkuttoman iso, tumma ja tuikeakatseinen mörökölli. Lapset pelkää ja niin pelkään minäkin.
Pelottavinta tässä on se, että toi kasvaa vielä. On tällä hetkellä jo tosi jämäkkärakenteinen ja lihaksikas, mutta omistajan mukaan pitäisi kasvaa vielä jonkun verran ja kerätä lisää lihasmassaa?!
Tää uros on alkanut myös käyttäytymään vähän arveluttavasti. Ei oo todellakaan samaa maata kuin tää aiempi tyttökoira. Tosi epäluuloinen ja varautunut vieraita kohtaan, kyttää vaan pahasti kulmien alta ja MURISEE miehille!!
Onko toi nuorempi koira mielenvikainen? Eikö omistaja tajua, miten erilailla hänen koiransa käyttäytyy?? Vai onko kohdellut tätä tuoreempaa tapausta kenties huonommin?
Miten suhtautuisitte naapuriin? :( Ikävää tosiaan, että lapsia pelottaa ihan seinänaapurissa asuva iso koira. Tyttö 4v. näkee välillä painajaisia.
Ja noista karvoista sanoin, että koska molemmat on pitkäkarvaisia, on rappukäytävä aina ihan kurassa ja karvassa! ARGH!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vain wt-sakki ottaa saksanpaimenkoiran kerrostaloon. Ei sovi sinne, ottakaa villakoira; kerrostaloon ei kuulu tällainen egoilu.
Villakoirat ovat kamelin paska monarkian tekemä koiria häpäisevä rotu. On oikein kesyttää koiraa mutta ei per-see-seen.
Olen kanssasi melkein samaa mieltä ,mutta se ei ole alun perin perhe koira ja suojelu vietti on aika suuri. Agressiivisuuttakin löytyy jos kasvattaja ei ole hyvä. Tämän suojelus vietin takia voi murista miehille, koska ovat isokokoisia tai mainetsemasi mukaan aikaisempien negatiivisten kokemuksien seurauksena. Alun perin saksanpaimenkoira tehtiin työ koiraksi ei sohvalla löhöttäjäksi. Itsekin RAKASTAN sakemanneja ja omani on kolmen viikon ikäinen (Vielä siis kasvattajan luona ,mutta varattu on meille) ja ihana kun mikä, samoin se emä. Paha mun on itse sanoa ,että miksi nyt niitä pelkäät kun itse niiden kanssa olen ollut tekemisissä ja niistä pidän. Jos kerran lapset pelkää ja itsekin pelkäät niin voisit harkita muuttoa tai vain tilanteeseen sopeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Se että perheessä on uros ja narttu ei tarkoita automaattisesti pentujen tekoa, leikkauttaa sit toisen. Ymmärtäisin hyvin jos naapurillasi olisi rottweilereitä että pelottaa mutta voin luvata sinulle että sakemannit ovat luonteeltaan lempeitä perhekoiria. Sinun pelkosi on tarttunut lapsiisi ja kun te kaikki pelkäätte koirat huomaavat sen. Uros on varautunut ja pitää teitä silmällä koska aistii negatiivisiä tunteita ja koiran silmissä te olette arvaamattomia. Murisee miehille? Joku fiksu(mies siis)on saattanut esim. läimästä koiraa ja ei siksi luota/ tunne olevansa turvassa miesten läheisyydessä. Kyllä omistaja tuntee koiransa ja osaa laittaa kuriin tarvittaessa.
Miten suhtautuisit koiria rakastavaan naapuriisi? Entä jos naapurisi kysyisi miten suhtautua varjoaankin säikkyvään naapuriin? Ja viimeisenä sanoit että olisit voinut sopeutua narttuun muttei naapurisi olisi saanut ottaa toista koiraa. Se on kuule sama jos sinulle sanotaan ettet olisi saanut tehdä toista lasta koska naapurisi eivät jaksa kuunnella itkua. Olisitko jättänyt lapset tekemättä muiden takia? Et olisi, siispä et voi vaatia naapuria olla hankkimatta tahtoessaan kolmattakin koiraa. Ja on ihan turha marista ettei koiria ja lapsia voi rakkaudessa verrata toisiinsa, kyllä voi!Ps. kyl ne sun muksut tuo enemmän kuraa. Sori vaan.
Tarkoitin siis tätä viestiä
Kyllä yksi sakemanni on jees kerrostalossa kuha ei mur-haa koiraa ihmisen e-rek-ti-ol-la koiran per-see-seen.
On sitä kaiken näköistä nähty.