Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylellinen elämä (lapsiperhe) suomessa - sallittua?

Vierailija
20.01.2013 |

Itse haluan perheelleni omakotitalon, kaksi autoa, lomamatkat ja siivouksen kerran viikossa. Pidän tuota tavoittelemisen arvoisena.

Onko tuo sinusta liian kohtuutonta elämää? Olisitko valmis tekemään pitkää päivää vastuullisesti, tuon eteen? Kannustatko puolisoasi työhön ja hoidat kotia jotta saatte tuon?

Meillä tuo elämä on vain osittain mahdollista, rahaa meni viime vuonna 99 000 euroa (netto). Lisäksi maksoimme palkoista veroa 35 000euroa. Oisko meidän pitänyt maksaa veroja enemmän?

Minusta suomessa on liian kovat verot, mukava elämä vaatii aivan liian suuret tulot. Edes isoilla tuloilla ei saavuta helppoa elämää...sosialistit vie osansa.

Miksi me ihainnoimme vaatimattomuutta ja köyhyyttä? Tuoko se sinulle onnen?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsiperheet raatavat selkä vääränä, vähillä unilla, maksaakseen liikaa veroja... jotta joku lapseton voisi ottaa rennommin?

AP

Miksi sekoitat tähän lapsettomia? He eivät tarvitse verovaroin kustannettavia neuvoloita, päivähoitopaikkoja tai koulutusta lapsilleen, mutta maksavat kyllä veroistaan lapsiperheiden menoja.

Omakotitalo, kaksi autoa, kaksi lomamatkaa ja jopa se siivous on mahdollista saavuttaa ihan tavallisilla tuloilla. Meillä tulot ovat kuukaudessa neljä tonnia nettona, ja kaikki tuo meillä on. Elintasomme on ihan hyvä. Tuo on minusta normaalia elämää, ei mitään rikkaiden luksusta.

Ap:lla ei taida raha hyppysissä pysyä, jos ei tuloillaan pysty kustantamaan haluamansa laista elämää. Syyttää siitä sitten itseään rikkaampia ja köyhempiä. Katso peiliin!

Vierailija
42/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskiluokan keskivertoelämäähän tuo nykyään on. Eikä tartte edes pitkää päivää tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomamatkoihin lentokoneella ulkomaille oletan. Se elämäntapa on niin kestämätön. Vai meinaatko ap, että kun vain sinun perheellä ja muutamilla muilla olisi niin saisitte rauhassa saastutella.

En muuten ihan ymmärrä. Eikö noilla tuloilla pitäisi pystyä tuohon elämäntapaan. Meidänkin perhe pystyisi jos haluaisi vaikka emme ole läheskään noin hyvätuloisia.

Ja vink vink kun asumisneliöitä ei ole liikaa eikä vaatimustaso valtava niin monilapsisessa perheessä viikkosiivous hoituu hetkessä kun kaikki tekee osansa. Itse inhoan siivoamista (suurimmaksi osaksin) mutta en halua lapselleni opettaa että kaikkiin ikäviin töihin kutsutaan aina paikalle joku muu. Mutta oikeesti eihän siivouksen osto edes ole kallista.

Itse tukisin lapsiperheitä mielelläni esim. ilmaisilla ja edullisilla kulttuuripalveluilla ja tällaisia me on ainakin käytetty tosi paljon, koen saavani verorahoilleni vastinetta jo ihan näistäkin tosi paljon ja hyvinvointia koko porukalle, ei tarvita Thaimaan matkoja.

Tuloloukuista voi jauhaa loputtomasti mutta mistä luot ne työpaikat, kengänkiillottajiako haluat. Haluatko epävakaan ja turvattomaan yhteiskunnan. Minä haluan mieluummin nähdä hyvinvointia ja sitä, että ihmiset tarvitsessaan saisivat apua.

Ja ennen kuin tästä mussutetaan, että täällä joku vihervasemmistolainen taas kirjoittaa niin sitä ollaan mutta töitä tehdään miehen kanssa kovasti eikä elellä yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
44/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsesi ole saanet ihan kivasti kaikkea verorahoilla maksettua elämäänne. Jos joutuisit maksamaan kaiken itse noilla "verosäästöillä" mitä havittelet, taitaisi ulkomaanlomamatkat jäädä haaveeksi :)

Vierailija
45/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole kenenkään pakko asua.