Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylellinen elämä (lapsiperhe) suomessa - sallittua?

Vierailija
20.01.2013 |

Itse haluan perheelleni omakotitalon, kaksi autoa, lomamatkat ja siivouksen kerran viikossa. Pidän tuota tavoittelemisen arvoisena.

Onko tuo sinusta liian kohtuutonta elämää? Olisitko valmis tekemään pitkää päivää vastuullisesti, tuon eteen? Kannustatko puolisoasi työhön ja hoidat kotia jotta saatte tuon?

Meillä tuo elämä on vain osittain mahdollista, rahaa meni viime vuonna 99 000 euroa (netto). Lisäksi maksoimme palkoista veroa 35 000euroa. Oisko meidän pitänyt maksaa veroja enemmän?

Minusta suomessa on liian kovat verot, mukava elämä vaatii aivan liian suuret tulot. Edes isoilla tuloilla ei saavuta helppoa elämää...sosialistit vie osansa.

Miksi me ihainnoimme vaatimattomuutta ja köyhyyttä? Tuoko se sinulle onnen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tulee haettua hoidosta.

Ihmettelinkin miten maksat noin vähän tuloveroa 135000€ tuloista, mutta olitkin yrittäjä.

135 000-4000e lapsilisät

Vaimo tienaa 42000e ja minä 89000e, josta osa kulukorvausta (noin 8000e).

Kotitalousvähennys laskee verotusta. Siivous on todella hyvä apu työssäkäyvään lapsiperheeseen.

AP

Vierailija
22/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsesi ole saanet ihan kivasti kaikkea verorahoilla maksettua elämäänne. Jos joutuisit maksamaan kaiken itse noilla "verosäästöillä" mitä havittelet, taitaisi ulkomaanlomamatkat jäädä haaveeksi :)

Valitettavasti joudumme maksamaan raakasti enemmän kuin saamme yhteiskunnalta. Näin pitääkin olla keskivertoa parempituloisilla, muuten ei saada yhteiskunnan kuluja maksettua.

Olen kertaalleen nauttinut semmoisen lääkkeen, ettei sosiaaliturva koske perhettäni kun ois tarvetta. En siitä tullut kovin vakuuttuneeksi yhteiskunna turvasta (yrttijälle).

Päivähoidosta maksetaa suurimmat maksut, terveyskeskuksen palveluihin en perhettäni vie.

Perheemme maksaa vuodessa veroja (ilman yrityksemme veroja) 55000euroa. Eikö sillä pitäisi jo saada hyvää luksus elämää? Keskustelun pohjalta viher-vasemmisto ei sitä halua suoda ahkeruuden palkinnoksi. Haluatte lisää veroja, jotta me emme pääsisi etelän lomalle??

Haluaisitko sinä olla puolisosi kanssa ahkerampi ja saavuttaa perheellenne kivan elämän? Miksi ette? Oletteko laiskoja?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän suhteessa teidän tuloja ja veroja.

99 tuhatta vuodessa perheen elämiseen nettona riittää kyllä enemmän kuin hyvin makeaan ylelliseen elämään. Teidän elämään menee siis liki pari tonnia viikossa. Teidän perhe kuluttaa saman kuukaudessa kun työtön tai pienipalkkainen tienaa vuodessa! Silti monet perheet joilla nettotulot on alle viidenneksen teidän tuloista, omasta mielestään tulee vielä ihan hyvin toimeen, kunhan vaan venyttävät penniä joka asiassa, mitään ylimääräistä ei osteta, ei matkustella ja asuminen on varojen mukaan pienessä ja halvassa asunnossa.

Ja kun joku huomasi että nää rikkaathan maksaa alveja ihan kauheasti, no kyllä köyhäkin maksaa suhteessa tasan yhtä paljon.

Mun mielestä omalla työllään saa rikastua, ja saa olla rikas aivan rauhassa, mutta pitää maksaa veroja nurisematta, koska siihen kerran on varaa. 100 000€ tuloista voi kyllä vallan mainiosti maksaa 50% veroja, rikas on silti, suurin osa ihmisistä ei tienaa edes bruttona mitä noin rikas nettona.

Ja miksi ihmeessä sitä pitää tienata niin järjettömiä määriä? Jos on iso omakotitalo, kesämökki, vene, pari autoa ja matkustellaan monta kertaa vuodessa, niin mitä vielä pitäisi saada? Miksi ei voi tyytyä tuohon elämään? Rahaa jää väkisinkin vielä säästöönkin kun talo ja kesämökki on maksettu.

Ymmärtäisin että jos esim. hoitajat jotka käsittelee sairaiden ihmisten kaikkia mahdollisia eritteitä, että heille maksettaisiin 100 000€ palkkaa, koska minä en sitä työtä ilkeäisi tehdä, ja olen kiitollinen että joku sitä viitsii tehdä. Sama juttu muissa raskaissa ja/tai ällöttävissä töissä.

Mutta yhteiskunta on rakentunut niin että siisteissä toimistotöissä joissa ei koskaan tarvi käsiään liata, tai hikoilla, tienaa eniten rahaa. Ne työt on niin helppoja, vaikka nyt vastuuta onkin, niin vastuu on vain jonkun rahoista, raskaiden töiden ihmiset huolehtivat ihmisten hengistä, henkinen paine on ihan eri luokkaa. Suurten firmojen pomot saa palkkaa satoja tuhansia, en käsitä mitä he tekevät sen rahan eteen. Jostain syystä ajatellaan että mitä isompi palkka sitä viisaampi ihminen on, että osaa tehdä hyviä päätöksiä, sitä en usko, luulen että se iso pomo osaisi tehdä yhtä hyviä päätöksiä sadan tonnin kuin viidensadan tonnin palkalla.

Vierailija
24/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomamatkoihin lentokoneella ulkomaille oletan. Se elämäntapa on niin kestämätön. Vai meinaatko ap, että kun vain sinun perheellä ja muutamilla muilla olisi niin saisitte rauhassa saastutella.

En muuten ihan ymmärrä. Eikö noilla tuloilla pitäisi pystyä tuohon elämäntapaan. Meidänkin perhe pystyisi jos haluaisi vaikka emme ole läheskään noin hyvätuloisia.

Ja vink vink kun asumisneliöitä ei ole liikaa eikä vaatimustaso valtava niin monilapsisessa perheessä viikkosiivous hoituu hetkessä kun kaikki tekee osansa. Itse inhoan siivoamista (suurimmaksi osaksin) mutta en halua lapselleni opettaa että kaikkiin ikäviin töihin kutsutaan aina paikalle joku muu. Mutta oikeesti eihän siivouksen osto edes ole kallista.

Itse tukisin lapsiperheitä mielelläni esim. ilmaisilla ja edullisilla kulttuuripalveluilla ja tällaisia me on ainakin käytetty tosi paljon, koen saavani verorahoilleni vastinetta jo ihan näistäkin tosi paljon ja hyvinvointia koko porukalle, ei tarvita Thaimaan matkoja.

Tuloloukuista voi jauhaa loputtomasti mutta mistä luot ne työpaikat, kengänkiillottajiako haluat. Haluatko epävakaan ja turvattomaan yhteiskunnan. Minä haluan mieluummin nähdä hyvinvointia ja sitä, että ihmiset tarvitsessaan saisivat apua.

Ja ennen kuin tästä mussutetaan, että täällä joku vihervasemmistolainen taas kirjoittaa niin sitä ollaan mutta töitä tehdään miehen kanssa kovasti eikä elellä yhteiskunnan tuilla.

Mutta miksi et sallisi toisenlaisille ihmisille mukavaa elämää jos se ois meistä hyvä asia? Olemmehan valmiita tekemään kovasti sen eteen töitä, maksamaan jopa veroja hirveästi.

Miksi suomessa hyvätuloisen lapsiperheen pisäisi elää köyhää(taloudellisesti ajateltuna) elämää?

AP

Vierailija
25/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei päivääkään töissäkäyntiä.ttt ja sen verran bisnestä että hyvin pärjätään!ei tulis tosiaankaan mieleen painaa pitkää päivää kun voin nauttia tästä täys päiväsesti.vähän vaatii ajelua +puhelimessa oloa:)

Vierailija
26/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan sä vertaat työttömään, ei nyt puhuta köyhistä.

Viimepäivien keskusteluissa on käynyt ilmi että hyvätuloiset eivät saa 100 000 euron tuloilla hankittua: okt, pari autoa ja etelänmatka. Toki 20 vuoden päästä kun lapset opiskelee, talo on maksettu...

Mutta hyvätuloisetkin perheet ovat verotuksen vuoksi tiukoilla perusunelman kanssa. pienituloiset ei maksa hoitomaksuja, saavat asumistukea, mahdollisesti muita kukia jos eivät ole työssä.

Keskituloisilla ei tukia heru, hoitomaksut isoja ja lisäksi kovat verot. Pitäiskö verotuksen painopistettä siirtää lapsiperhe elämänvaiheesta myöhemmäksi?

Ap

Vierailija
27/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan perheelleni omakotitalon, kaksi autoa, lomamatkat ja siivouksen kerran viikossa. Pidän tuota tavoittelemisen arvoisena.

Vierailija
28/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan sä vertaat työttömään, ei nyt puhuta köyhistä. Viimepäivien keskusteluissa on käynyt ilmi että hyvätuloiset eivät saa 100 000 euron tuloilla hankittua: okt, pari autoa ja etelänmatka. Toki 20 vuoden päästä kun lapset opiskelee, talo on maksettu... Mutta hyvätuloisetkin perheet ovat verotuksen vuoksi tiukoilla perusunelman kanssa. pienituloiset ei maksa hoitomaksuja, saavat asumistukea, mahdollisesti muita kukia jos eivät ole työssä. Keskituloisilla ei tukia heru, hoitomaksut isoja ja lisäksi kovat verot. Pitäiskö verotuksen painopistettä siirtää lapsiperhe elämänvaiheesta myöhemmäksi? Ap

ymmärtää, että 2 on vähemmän kuin vaikka 5. Eli ei voi olettaa, että lapsiperheessä olisi sama elintaso viidellä kuin olisi vastaavin tuloin lapsettomassa perheessä.

Lapset voi muuten hankkia vasta sitten, kun se talo on suurimmaksi osaksi maksettu, ammatit opiskeltu ja oltu jonkun aikaa töissä. Ei ole pakko haluta lapsia siinä vaiheessa, kun menee töihin, ottaa isot velat ja sitten ihmettelee, miksi 8000 e/kk palkka ei riitä.

Vierailija
29/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sinusta liian kohtuutonta elämää? Olisitko valmis tekemään pitkää päivää vastuullisesti, tuon eteen? Kannustatko puolisoasi työhön ja hoidat kotia jotta saatte tuon?

Meillä tuo elämä on vain osittain mahdollista, rahaa meni viime vuonna 99 000 euroa (netto). Lisäksi maksoimme palkoista veroa 35 000euroa. Oisko meidän pitänyt maksaa veroja enemmän?

Minusta suomessa on liian kovat verot, mukava elämä vaatii aivan liian suuret tulot. Edes isoilla tuloilla ei saavuta helppoa elämää...sosialistit vie osansa.

Miksi me ihainnoimme vaatimattomuutta ja köyhyyttä? Tuoko se sinulle onnen?

on suomalaisittain todella iso talo, 2 kallista autoa ja lomilla käydään ahkerasti. Siivooja käy myös.

Tämä on todella mukavaa, vaikka onni löytyykin ihmissuhteista eikä ulkoisista puitteista.

Silti omaisuutta ja kaiken maailman leluja on kiva omistaa ja näyttää se myös.

Vaatimattomuutta ja köyhyyttä vihaan ja Suomen ankeaa ilmapiiriä & pitkää talvea myös.

Vierailija
30/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ylläpitää tätä sosialismia, ap on puolueeton isä.

Hyvätuloisuus aiheuttaa nykyäänkin kateutta ja syyllistämistä. Onneksi oikeassa elämässä saan kiitoksen työntekijöiltä. Mutta tulot kannattaa varmaan kätkeä veroparatiisiin ettei joudu julkiseksi sylkykupiksi.

Ap

Vierailija
31/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista elämää perhe pystyy elämään jos mies tienaa 4000e/kk(hyvä palkka)ja nainen 2000e/kk. Kaksi lasta päivähoitoon, hoitomaksut 500e*11kk/vuosi. Lapsilisä 220 euroa/kk.

Mies maksaisi turussa veroa 12800euroa vuodessa. Nainen noin 3600euroa.

Tulot 6220*12=74640euroa vuodessa. (aika paljon)

Verot ja hoitomaksut 21900 euroa.

Muuhun elämiseen jää 52740 euroa. Kun tuo summa kulutetaan (varmasti menee kaikki), alvia menee yli 10000euroa!

Tavallinen lapsiperhe maksaa siis veroja ja hoitomaksuja yli 30000e vuodessa!

52740 euron elämisrahan tilalle perhe voisi saada 28000euroa toimeentulotukea tekemättä mitään! Perhe siis hyötyy työssäkäynnistä rahallisesti 2000e/kk...maksaakseen samalla yli 30 000euroa vuodessa veroja.

Hyvinvointiyhteiskunta raiskaverottaa meitä kaikkia!

AP

Vierailija
32/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkoisen itsekästä ja lyhytnäköistä "unelmaa". Ihmisen tarpeet yleensä kasvavat tulojen noustessa ja jos ei pysähdy ajattelemaan niin kaikkea helposti päätyy minulle lisää kaikki mielellään heti -kierteeseen.

Vierailija
33/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimääräistä parempituloisia, ja meillä on mm. omakotitalo (velkainen vielä), kaksi autoa jne. Silti rahaa ei ole liikaa ns. ylellisyyksiin, mutta en niitä kaipaakaan. Elämä on nytkin kivaa ja oikein hyvää! Teemme töitä ja elämme kohtuullisen turvallisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, ja olemme siihen tyytyväisiä. Olemme asuneet myös USA:ssa pari vuotta, ja nähneet mitä se tarkoittaa, kun pitää linnoittautua vartioiduille asuinalueille, jotta pelottavat "köyhät" pysyvät loitolla. Sitä en toivo meille Suomeen, ja siksi maksan veroni mielelläni.

Tietenkään Suomen järjestelmäkään ei ole 100% täydellinen, ja mm. noita kannustinloukkuja pitäisi purkaa, että esim. työttömän kannattaisi ottaa pieniäkin työpätkiä vastaan ilman että toimeentulo menee aivan sekaisin.

Onko ylellinen elämä sallittua? Ei näköjään!

ja lapsesi ole saanet ihan kivasti kaikkea verorahoilla maksettua elämäänne. Jos joutuisit maksamaan kaiken itse noilla "verosäästöillä" mitä havittelet, taitaisi ulkomaanlomamatkat jäädä haaveeksi :)

Valitettavasti joudumme maksamaan raakasti enemmän kuin saamme yhteiskunnalta. Näin pitääkin olla keskivertoa parempituloisilla, muuten ei saada yhteiskunnan kuluja maksettua. Olen kertaalleen nauttinut semmoisen lääkkeen, ettei sosiaaliturva koske perhettäni kun ois tarvetta. En siitä tullut kovin vakuuttuneeksi yhteiskunna turvasta (yrttijälle). Päivähoidosta maksetaa suurimmat maksut, terveyskeskuksen palveluihin en perhettäni vie. Perheemme maksaa vuodessa veroja (ilman yrityksemme veroja) 55000euroa. Eikö sillä pitäisi jo saada hyvää luksus elämää? Keskustelun pohjalta viher-vasemmisto ei sitä halua suoda ahkeruuden palkinnoksi. Haluatte lisää veroja, jotta me emme pääsisi etelän lomalle?? Haluaisitko sinä olla puolisosi kanssa ahkerampi ja saavuttaa perheellenne kivan elämän? Miksi ette? Oletteko laiskoja? AP

Vierailija
34/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuminen on vain valintakysymys. Monessa muussa maassa ei tarvitse maksaa noin paljon veroa, mutta palkat taas ovat paljon paremmat.

Toisaalta niissä muissa maissa ei sitten välttämättä ole sellaisia yhteiskunnan turvaverkkoja kuin Suomessa. Itse täytyy maksaa lasten hoito kokonaan, koulutus, terveydenhuolto jne. ja jos sattuu vaikka ajamaan kolarin ja halvaantuu, toivottavasti on rahaa säästössä. Kannataisi kaikkien mennä katsomaan Amerikan ihmemaahan, miltä siellä kaduilla näyttää.

Vierailija
35/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...mutta suomessa tuostakin voidaan olla kateellisia ja vaatia vielä lisää veroja "rikkaille". Minusta lapsiperheet raatavat selkä vääränä, vähillä unilla, maksaakseen liikaa veroja... jotta joku lapseton voisi ottaa rennommin? Tai hippiperhe voisi vältellä töitä?

AP

ap

Vierailija
36/45 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa ei tarvitse maksaa noin paljon veroa, mutta palkat taas ovat paljon paremmat.

Vierailija
37/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...mutta suomessa tuostakin voidaan olla kateellisia ja vaatia vielä lisää veroja "rikkaille". Minusta lapsiperheet raatavat selkä vääränä, vähillä unilla, maksaakseen liikaa veroja... jotta joku lapseton voisi ottaa rennommin? Tai hippiperhe voisi vältellä töitä?

AP

Vierailija
38/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuminen on vain valintakysymys. Monessa muussa maassa ei tarvitse maksaa noin paljon veroa, mutta palkat taas ovat paljon paremmat.

Toisaalta niissä muissa maissa ei sitten välttämättä ole sellaisia yhteiskunnan turvaverkkoja kuin Suomessa. Itse täytyy maksaa lasten hoito kokonaan, koulutus, terveydenhuolto jne. ja jos sattuu vaikka ajamaan kolarin ja halvaantuu, toivottavasti on rahaa säästössä. Kannataisi kaikkien mennä katsomaan Amerikan ihmemaahan, miltä siellä kaduilla näyttää.

Täällä on monesti vedottu muuttamaan ulkomaille...tai kauhisteltu amerikkaa!! Minusta on tervettä että suomessa ahkerat ihmiset saa perheelleen hyvän elämän.

Liikaa vaadittu?

ap

Vierailija
39/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat luopua veroista, sinun pitäisi maksaa hoitopaikka kokonaan itse. Se tekisi kaksilapsisessa perheessä vuodessa melkein 30 000 euroa. Saman tien joutuisit maksamaan koulutuksen ja terveydenhuollon itse. Aika monta sataatuhatta siihen menisi. Jokaisella tiellä olisi tienhoitomaksu, koska valtio ei enää hoitaisi asfaltin paikkausta tai auraamista. Jos lapsesi innostuisi harrastamaan vaikka jääkiekkoa, se tulisi myös aika kalliiksi, kun seuran vuosimaksuissa maksettaisiin paitsi jäähallin rakentaminen myös sen ylläpito kokonaisuudessaan. Kun vanhempasi tulisivat liian raihnaisiksi elämään yksin, sinä joutuisit kustantamaan heidän hoitonsa tai vaihtoehtoisesti ottamaan heidät omaan kotiisi hoidokeiksi.

Tällaistako kaipaat? Siihen ei sinun tulosi riittäisi kolminkertaisenakaan.

Vierailija
40/45 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa ahkerat ihmiset todellakin saavat perheelleen hyvä elämän!

Jos olet asioiden tilaan noin tyytymätön, niin demokratiassa elävänä voit toki lähteä asiaasi ajamaan esim. politiikkaan. Kannatus sitten mitataan aikanaan.

Täällä on monesti vedottu muuttamaan ulkomaille...tai kauhisteltu amerikkaa!! Minusta on tervettä että suomessa ahkerat ihmiset saa perheelleen hyvän elämän. Liikaa vaadittu? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä