Te jotka maksatte aina käteisellä, niin miksi?
Kommentit (31)
Arjen pikku säästöt helpottaa loppupeleissä koko isoa kokonaisuutta.
Pikkuostokser käteisellä, samoin työpaikan kuppilassa yms. Ja minulla on varalta aina käteistä kukkarossa. Mutta maksan isommat aina kortilla, myös matkat kortilla yms. Mutta varmuuden vuoksi on rahaa aina.
ulkomailla luottokortin kaytto arkielamassa osoittaa etta sun tili on aina punaisella. Kateiskortti toimii kaikkiin kauppoihin, luottokortti toimii ainoastaan lidlissa, jos ruokakaupoista puhutaan.
korttini (electron) on nolo. En tahdo aiheuttaa heille enempää nolostumisia.
näin pankki, Kela, sossu jne. eivät tiedä, mihin rahat on käytetty.
Ei välttämättä Lidliin, vaan Hot Lips -ostoksiin.
Nimim. Näin tilisiirtojen huomautukset ja nauroin niille
ulkomailla luottokortin kaytto arkielamassa osoittaa etta sun tili on aina punaisella. Kateiskortti toimii kaikkiin kauppoihin, luottokortti toimii ainoastaan lidlissa, jos ruokakaupoista puhutaan.
Ilman niitä mä en näe, mitä kortin lukulaitteessa lukee. En myöskään näe näpelöidä tunnuslukua. Laseja mun ei tarvi jatkuvasti pitää, mutta tuollaisissa tarkkuutta vaativissa hommissa tarvin niitä.
korttini (electron) on nolo. En tahdo aiheuttaa heille enempää nolostumisia.
Olen törmännyt samaan asenteeseen. Oikea luottokortti on must kaikille aikuisille, opiskelijoillekin niitä myönnetään mielellään kunhan on hieman opintopisteitä kertynyt.
vanhemmilta ennakkoperintöä pikku hiljaa, käteisenä. Niin kierrämme veroja.
koska ei halua että hänen tiedot jää minnekkään. Itse en käytä koskaan käteistä ja kyllä mun ostotottumukset on monen firman tiedossa, kun niitä tietoja jaellaan. No mun mies on muutenkin outo ja on kuitenkin it pomo.
Mä en viitsi etsiä silmälaseja kassin pohjalta Ilman niitä mä en näe, mitä kortin lukulaitteessa lukee. En myöskään näe näpelöidä tunnuslukua.
[/quote]
Minä taas en ole koskaan nähnyt ollenkaan, ja kortilla tulee maksettua nykyään melkeinpä enemmän kuin käteisellä. Onneksi monissa paikoissa on samanlaiset päätelaitteet, jolloin niiden käyttö onnistuu. Täytyy tosin mennä vähän arpapelillä sen suhteen, koska tunnuslukunsa voi syöttää, mutta ainakaan vielä ei ole sattunut mitään isompia hankaluuksia.
Budjetissa pysyminen on toinen. Käteisellä maksut käsittää helpommin, pikkuostoksetkin "tuntuu".
Toinen on eurobilltrackerin käyttö, haluan seteleitä, joita voin syöttää sinne.
En maksa ihan aina käteisellä, mutta kohtuulliset summat pyrin maksamaan.
En ole halunnut opetella kortin käyttöä.
Jotkut ihmiset arvelevat että erilaisia kortteja voidaan käyttää ihmisten tietojen urkkimiseen ja muuhun 'big brother' meininkiin ja pitävät siksi käteisellä maksamista taisteluna yksityisyydensuojan menettämistä vastaan.
käteisellä maksamiseen. Ei todellakaan mene yhtä paljon rahaa kuin kortilla maksaessa, jolloin tulee tehtyä random-ostoksia paljon helpommin. En ole varakas, joten mulle sopiva kikka pitää ostokset kurissa.
välillä toimeentuloa, enkä tykkää että kukaan kyttää ostoksiani.
Pienituloisen on helpompi pysyä kartalla riittääkö rahat.
Maksan käteisellä koska se on nopeampaa ja vaivattomampaa. Kortit eivät aina välttämättä toimi joko pankkiyhteyksien, kortinlukijan tai ihan sen kortin itsensä takia.
Entisenä baarityöntekijänä tiedän että ruuhka-aikana käteinen on helpompi ja ehdottomasti nopeampi kuin pankkikortit.
ulkomailla käteiskortti on kaikilla luottokortin lisäksi. Luottokorttia käytetään lähinnä lentojen varaamiseen ja lomamatkoilla muuten aina käteiskorttia. Suomessa sitä kutsutaan electroniksi. Suomessa ihmiset häpeävät käyttää käteiskorttia, täällä on häpeä käyttää luottokorttia normaalielämän menoon. Suomessa otetaan niin ylpeinä luottoa. Kuka ottaa luottoa jos rahaa löytyy muutenkin????)
Itse käytän korttia, mutta jotkut tutut käyttää vain käteistä koska saa palkan käteisenä hmm.
vai käytte nostamassa joka ikistä kauppareissua varten erikseen?
ENtä on kaupassa onkin hyvä tarjous, mikä kannataisi käyttää hyväksi, mutta nyt just onkin mukana vain se 20e mitä varasitte siihen pitä menit ostamaan.
eli vaikka pankkiyhteydet tökkisi, ei se estäisi minua maksamasta. Lisäksi on kiva maksaa tasarahalla aina silloin, kun takana on jonoa.