Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa,ku asiakkaat selittelee, että kortti viallinen, ku tilillä ei katetta....

Vierailija
20.01.2013 |

Olen kassalla ja kone kertoo: tilillä ei katetta. Ja asiakas alkaa selitellä, että tämä kortti on jotenkin viallinen, se ei useinkaan toimi tai jotain muuta vastaavaa selittelyä. Hohhoijaa. Miksi? Minä näen koneelta sen oikean syyn, joten älkää nolatko itteänne enempää keksimällä valheita. Kassalla näkee joka päivä tilanteita, kun kate ei riitä, eivät teidän kasvonne painu satojen asiakkaiden joukosta mieleen. Minä en ajattele: Hähäää tuolla ei ole tilillä katetta!" Se on yleisempää kuin voitte kuvitella. Lähinnä siinä kassalla toivon, että löytyisi sitten käteistä tai toinen kortti jotta seuraava asiakas pääse, selitykset ja valheet ei kiinnosta!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä töissä lukee kate ei riitä. ennen ei näkynyt syytä, mut nyt sirulaiteaikaan näkyy

Vierailija
2/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä näkee myös kassanäytöstä jos ei ole katetta.. sori vaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en seuraa tilini saldoa, yleensä siellä on reilustikin, joskus vanhingossa tullut maksettua joku lasku käyttötililtä vaikka piti mennä lainanhoitotililtä.

Mulle se on vaan joku häiriötilanne, ettei kortti toimikaan ja sit maksan sen kummempia ihemettelemättä luottopuolelta ja kotona sit tarkistan saldotilanteen

Vierailija
4/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin kerran kortilla, jonka voimassaoloaika oli mennyt edellisenä päivänä umpeen. Kassa ehdotti vain, että pyyhitään siru, niin sitten toimii, mutta itse siinä vaiheessa tajusin, mistä oli kyse. Mietin vain, voisiko joku kortin vanhentumisesta kertomistakin pitää selittelynä, kun katetta ei ole.

Vierailija
5/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne myyvät tai sitten kone ilmoittaa "ei myyntilupaa", joka tarkoittaa, että kortti on suljettu, kunnes lasku on maksettu (eli kortin luottolimiitti on ylittynyt).

Katteella ton kanssa ei ole mitään tekemistä, koska korttia voi viilata yli, ja se vasta manuaalisesti suljetaan esim. seuraavana päivänä (ja jos kotoa heti maksaa kortille ylitetyn summan, kortti ei suljeudu).

Jotenkin ihmettelen sun viestiä, että oletko oikeasti kaupassa töissä, jos et tiedä, että debit-kortti ja credit-kortti toimivat eri tavoin. Ja Crediteilläkin on erilaisia tapoja, toisen pankkini luottokortti tekee katetarkistuksia satunnaisesti.

Vierailija
6/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä tilillä ollut katetta. Kaupan laitteista yhteys pankkiin ei ole toiminut ja päätteelle ilmestyy väärä virheilmoitus.

Olen pyytänyt, että otetaan maksu uudestaan ja kas - silloin mitään ongelmaa ei ole ollut. Olen yleensä todennut kassahenkilölle, että ole sinä ensi kerralla hieman tarkempi niissä toimissasi, liika hätäily yleensä aiheuttaa ongelmia myös maksupäätteellä.

Vierailija
7/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten maksetaan toiselta tililtä. Mutta olisin kyllä tosi yllättynyt, sillä jotta tilillä ei olisi katetta sen täytyisi merkitä sitä että mies on yhtäkkiä ostanut jotain tosi yllättävää meidän yhteiseltä tililtä. Saattaisin epäillä teknistä vikaa ihan siksi että tilin tyhjeneminen olisi niin yllättävää.

Vierailija
8/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne myyvät tai sitten kone ilmoittaa "ei myyntilupaa", joka tarkoittaa, että kortti on suljettu, kunnes lasku on maksettu (eli kortin luottolimiitti on ylittynyt).

Katteella ton kanssa ei ole mitään tekemistä, koska korttia voi viilata yli, ja se vasta manuaalisesti suljetaan esim. seuraavana päivänä (ja jos kotoa heti maksaa kortille ylitetyn summan, kortti ei suljeudu).

Jotenkin ihmettelen sun viestiä, että oletko oikeasti kaupassa töissä, jos et tiedä, että debit-kortti ja credit-kortti toimivat eri tavoin. Ja Crediteilläkin on erilaisia tapoja, toisen pankkini luottokortti tekee katetarkistuksia satunnaisesti.

Tuo ei myyntilupaa on tuttu teksti tälle myyjälle ainakin. Joskus kyse on siitä että tilillä ei ole rahaa, joskus taas asiakas on itse tuhlannut yli päiväkohtaisen rajan. Yleensä asiakas lähtee nostamaan käteistä, harvemmin palaa.

Vierailija
9/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt, että otetaan maksu uudestaan ja kas - silloin mitään ongelmaa ei ole ollut. Olen yleensä todennut kassahenkilölle, että ole sinä ensi kerralla hieman tarkempi niissä toimissasi, liika hätäily yleensä aiheuttaa ongelmia myös maksupäätteellä.

Vierailija
10/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä tilillä ollut katetta. Kaupan laitteista yhteys pankkiin ei ole toiminut ja päätteelle ilmestyy väärä virheilmoitus.

Miten kassatyöntekijän hätäily tähän vaikuttaa? ei me ainakaan mitään tehdä sillä aikaa kun asiakas näppäilee ja kone varmistaa.. turhaan viisastelet myyjälle!

Vierailija
11/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kassatyöntekijän hätäily tähän vaikuttaa? ei me ainakaan mitään tehdä sillä aikaa kun asiakas näppäilee ja kone varmistaa.. turhaan viisastelet myyjälle!

asiakas ei osaa laittaa korttiaan siru edellä kortinlukijaan! Sitten toisella kerralla meneekin läpi kun asiakas huomaa itse tai myyjä huomauttaa tätä kääntämään korttinsa.

Vierailija
12/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muutaman kerran käynyt nostamassa rahaa kun kortti ei tosiaan vain toimi. Onneksi tuolloin on ollut automaatti ihan vieressä.

Joten se siitä ap:n teoriasta.

Vierailija
13/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tuolloin on ei ole ollut sitä maksupäätettä käytettävissä. Siis sitä, johon asiakas näppäilee tunnusluvun.

Vierailija
14/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa typera aloitus. Ma tarkistan aina etta tililla on varmasti katetta. Joskus kaupan omat systeemit eivat ole toimineet. Joskus tosi kauan sitten tarkistin etta tililla on katetta ennen kauppaan menoa. Kaupassa kortti ei toiminutkaan. Tililta oli sen puolen tunnin aikana mennyt lasku ja tililla just hintsusti alle sen mita loppusumma naytti. kavin sitten samassa kaupassa uudestaan ja ostin vahan vahemman. Ei siina mitaan noloa ole.

Vierailija
15/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä tilillä ollut katetta. Kaupan laitteista yhteys pankkiin ei ole toiminut ja päätteelle ilmestyy väärä virheilmoitus. Olen pyytänyt, että otetaan maksu uudestaan ja kas - silloin mitään ongelmaa ei ole ollut. Olen yleensä todennut kassahenkilölle, että ole sinä ensi kerralla hieman tarkempi niissä toimissasi, liika hätäily yleensä aiheuttaa ongelmia myös maksupäätteellä.

ja asiakkaalle näkyy, että toiminto keskeytetty. Miksiköhän näkyy eri virheilmoitus?

Kai tiesit, että siltä maksupäätteeltä ei lähde mikään tieto eteenpäin ennen kuin kassa naputtaa, että maksu päätteeltä. Asiakas saa hakata siihen vaikka miten niitä numeroita, eikä mitään tapahdu ja silloin pitää sille kassalle sanoa, että hei, sopisiko että maksan.

Vierailija
16/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä jaksaa vapaalla miettiä asiakkaiden katteita:P

Vierailija
17/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea pysyä aina tilanteen tasalla. Pitäisi myös aina tarkastaa onko palkka tullut tilille. Ei mulla ole kuin yksi kortti ja se on visa Electron ja kyseinen kortti ei toimi, jos tilillä ei ole katetta.

Vierailija
18/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä todennut kassahenkilölle, että ole sinä ensi kerralla hieman tarkempi niissä toimissasi, liika hätäily yleensä aiheuttaa ongelmia myös maksupäätteellä.

Ööööö, se kai on yksinomaan _koneen_ vika, jos yhteys on hetkellisesti poikki. Myyjän toimet eivät siihen kaiketi vaikuta.

Vierailija
19/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siru mennyt käyttökelvottomaksi kerta sen syyn näki sieltä näytöltä. Ei olisi tarvinnut marssia kamalassa pakkasessa paria kilometriä pankkiautomaatille, todeta että kortti ei toimi ja kävellä sama matka takaisin pankkiin..

Vierailija
20/40 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siru mennyt käyttökelvottomaksi kerta sen syyn näki sieltä näytöltä. Ei olisi tarvinnut marssia kamalassa pakkasessa paria kilometriä pankkiautomaatille, todeta että kortti ei toimi ja kävellä sama matka takaisin pankkiin..

Meillä ainakin vedetään magneettijuovan kautta jos siru on viallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän