Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marevan ja alkoholi?

Vierailija
20.01.2013 |

Kertokaa faktaa näiden kahden aineen samanaikaisesta käytöstä. Omakohtaiset kokemukset olisi plussaa.

Saisin teroitettua isälleni miten vaarallista coktailia käyttää päivittäin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sydanliitto.fi/alkoholinkaytto2

Kertakänni siis suurentaa verenvuodon riskiä, koska viina lisää verenvuototaipumusta entisestään. Jos humalassa kaatuu ja lyö päänsä Marevan-hoidon aikana, seuraukset voivat olla katastrofaaliset kun aivoverenvuoto on täysin hallitsematon.

Pitkä alkoholinkäyttö taas poistaa varfariinia eli Marevanin vaikuttavaa ainetta tehokkaasti jolloin taas tukosvaara kasvaa. Marevan ei muutenkaan ole mikään ihmelääke, siitä huolimatta laskimotukoksia ja aivoinfarkteja voi tulla. Etenkin jos isäsi käyttää lääkettä eteisvärinään, joka saattaa lyödä krapulassa herkemmin päälle, ja johtua myös viinan aiheuttamasta kardiomyopatiasta eli vasenta kammiota laajentavasta sairaudesta.

Yhtä kaikki, alkoholi on sydänlihasmyrkky joka vaikuttaa tuhoisasti myös suoraan, ei pitäisi olla huolissaan vain Marevanin rinnalla käytetystä alkoholista.

Vierailija
2/8 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

värinästä, koska sairaalaan joutui kiihtyneen pulssin takia tiputukseen.

Kiitos vastauksestasi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytti reippaasti alkoholia Marevanista huolimatta.

Vierailija
4/8 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

marevan-lääkkeiden aloituksen jälkeen.

Isäni kulutus on jokapäiväistä 3-4pl viiniä tai 1-2pl kirkasta viinaa (0,75l-1l/pl)

Ap

Vierailija
5/8 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Marevania 6 vuotta 42,5 mg/vko. Itse olen pannut merkille ja lääkäreiden kanssa keskustellessani, että jos maksa on hyvässä kunnossa se pystyy käsittelee kummatkin aineet. 

Oman kokemuksen mukaan, laboratoriokokeiden edellisenä iltana olen juonut n. 70 g alkoholia (neljä olutta) ei INR-arvo nouse kuin 0,2-0,3 yksikköä, 2,5 >2,8.

INR-arvo on ollut pitkään +- 0,3 yksikköä 2,5:stä. Kokeiden ottoväli on ollut pitkään 8 viikkoa.

Ihan hyvin menee.

Vierailija
6/8 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikansa kutakin. Katsopa Gamma GT ja punasolujen koko ja määrä. On turha leuhkia typeryydellä ja kuvitella olevansa kuolematon.

Vierailija
7/8 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Marevania 6 vuotta 42,5 mg/vko. Itse olen pannut merkille ja lääkäreiden kanssa keskustellessani, että jos maksa on hyvässä kunnossa se pystyy käsittelee kummatkin aineet.

Oman kokemuksen mukaan, laboratoriokokeiden edellisenä iltana olen juonut n. 70 g alkoholia (neljä olutta) ei INR-arvo nouse kuin 0,2-0,3 yksikköä, 2,5 >2,8.

INR-arvo on ollut pitkään +- 0,3 yksikköä 2,5:stä. Kokeiden ottoväli on ollut pitkään 8 viikkoa.

Ihan hyvin menee.

Huolestuisin jos en pystyis olemaan juomatta ennen labraa.

Vierailija
8/8 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on riskinä myös, että alkoholin vaikutuksen alaisena tapaturmat yleistyvät ja marevanin takia verenvuoto (esim aivoissa) voi olla todella runsasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan