Facebookista ja profiilikuvan jatkuvasta vaihtamisesta..
..eräs tuttava vaihtaa koko ajan profiilikuvaansa ja ikää hänellä on kuitenkin jo yli 30v. Huvittavaa, kun hovi tykkää ja hypettää joka ikinen kerta :D :D
Parikymppiseltä tuon vielä ymmärtää, mutta aikuinen ihminen kerjää huomiota ja kehuja jatkuvasti. Ei ole ihan tervettä..
Kommentit (65)
Itsekin voisin laittaa tuoreemman profiilikuvan aina kun käsiini osuisi edellistä jollain tavalla kivempi kuva. Vaikka hiihtokuva sen toissakesän shortsikuvan tilalle talviaikaan tai kaunis hymykuva uusien, eriväristen hiusten kanssa. Jos joku sitten harmistuisi siitä, kun kuvani saisi palautetta, niin eiköhän se sillä harmistujalla ole se huono itsetunto. (Tosin en edes ole fb:ssä, enkä tiedä miten nämä dynamiikat siellä menevät.)
Ei mulla ole huono itsetunto, tunnen myötähäpeää koska MUN mielestä tuo on noloa. Ja etenkin kun ne on vielä poseerauskuvia. Mites sä edes kommentoit jos et ole FB? ;) ap
Sulla on huono itsetunto, olet vain katellinen. toiset ei halua pitää samaa kuvaa puolta vuotta, vaan vaihtaa useammin.
Sinusta itsestäsi kertoo enemmän se, mikä sinua siinä ärsyttää. Eikö sinulla ole mielestäsi tarpeeksi edustavaa kuvaa itsestäsi vai míkä?
Joidenkin ihmisten elämä vain pyörii facebookin ympärillä. Eikö ole tosiaan mitään muuta tekemistä kuin olla päivät facebookissa? touhuta lasten kanssa? harrastaa? nähdä kavereita? käydä ostoksilla?
..eräs tuttava vaihtaa koko ajan profiilikuvaansa ja ikää hänellä on kuitenkin jo yli 30v. Huvittavaa, kun hovi tykkää ja hypettää joka ikinen kerta :D :D
Parikymppiseltä tuon vielä ymmärtää, mutta aikuinen ihminen kerjää huomiota ja kehuja jatkuvasti. Ei ole ihan tervettä..
meil olis yhteinen tuttava =D
Mutta tämä minun "kaveri" on kait joku 25...
(Työkaveri keikkapaikalta, en viittinyt hylätäkään kutsua, sen takia kavereissa)
Vaihtaa profiilikuvaa päivittäin, joskus kaksikin kertaa päivässä, ja erilaisia poseerauskuvia....
Huvittaa.
Ja sitten vielä kerjää huomiota kommentoimalla tyyliin "Voi ei mikä ilme! Herpderp!"
Itsekin voisin laittaa tuoreemman profiilikuvan aina kun käsiini osuisi edellistä jollain tavalla kivempi kuva. Vaikka hiihtokuva sen toissakesän shortsikuvan tilalle talviaikaan tai kaunis hymykuva uusien, eriväristen hiusten kanssa.
Jos joku sitten harmistuisi siitä, kun kuvani saisi palautetta, niin eiköhän se sillä harmistujalla ole se huono itsetunto.
(Tosin en edes ole fb:ssä, enkä tiedä miten nämä dynamiikat siellä menevät.)
Ei mulla ole huono itsetunto, tunnen myötähäpeää koska MUN mielestä tuo on noloa. Ja etenkin kun ne on vielä poseerauskuvia. Mites sä edes kommentoit jos et ole FB? ;)
ap
Kuten huomaat, tiedän kyllä, mikä on profiilikuva ja tiedän monta muutakin asiaa fb:stä, vaikken itse siihen leikkiin ole nähnyt tarpeelliseksi osallistua. Vielä enemmän tiedän ihmisistä ja ihmismielen erikoisuuksista ja niistä tässäkin aloituksessa on kyse paljon enemmän kuin jostain salatusta fb-viisaudesta, joka jaetaan vain asialle vihkiytyneille.
Kysy siis itseltäsi, mikä vaihtuvissa profiilikuvissa sinua todella häiritsee. Sieltä löytyy vastaus (muuhunkin kuin esittämääsi kysymykseen).
pari vuotta facessa enkä ole kertaakaan vaihtanut profiilikuvaani. En ole ajatellut koko asiaa, mutta nyt tajusin, että tästähän voi joku ärsyyntyä.
En mä kyllä tajua, miksi tuohon palveluun suhtaudutaan noin kovin vakavasti. Ehkä teillä on väärät kaverit siellä?
Nyt on kuvassa vastakutomani villasukat. Viime viikolla oli kutomani hanskat. Tykkään vaihdella profiilikuvaani aina jotain kivaa (siis minun mielestä kivaa) ja uutta
Suunnilleen kerran kuukaudessa. Fiiliksen mukaan.
Olen sentään jo yli 40v.
Itseni takia olen sen tehnyt. En muiden. Tykkää tai ei tykkää. Kommentoi tai ei kommentoi.
Täytyykin taas vaihtaa kuva.
Ei se mua haittaa. Hänellä ei ole lapsia, joten ehtii kokea ja tehdä vaikka mitä. Kiva kun laittaa kuvia faceenkin ja vaihtaa moodin mukaan omaakin profiilikuvaa.
joku ärsyyntyisi siitä, että joku ei vaihda koskaan profiilikuvaansa, koska ei jaksa katsoa samaa naamaa. Silloinkaan kyse ei olisi siitä, että henkilö ei vaihda profiilikuvaansa, vaan se miksi joku ärsyyntyy siitä.
Minuakin ihmetyttäisi aikuisen ihmisen alituiset profiilikuvan vaihtelut. Antaa tosiaan epäkypsän kuvan, jos aina pitää tälläytyä uutta kuvaa varten. Tulee mieleen että ihasteleeko päivät pitkät itseään peilistä.
Täällä ollaan ärsyynnytty ap:n aloituksesta ja huvittuneisuudesta. Se johtuu siitä, että suurin osa palstamammoista on kotona löhöäviä "nuorekkaita" naisia jotka epätoivoisesti yrittävät virittää päälleen seksikästä toppia ja meikkailevat joutessaan uutta kuvaa varten. Kun ei niillä oikein muutakaan tekemistä kotona ole :D
Tuntemillani noin kolmekymppisillä naisilla on vahva asema työelämässä ja itsetunto kohdillaan ilman että he yrittävät kalastella huomiota mukaseksikkäillä posekuvilla.
Luulen siis, että tämä jatkuva itsensä kuvaileminen ja esitteleminen on tietyn sosiaaliluokan naisten päivittäinen huvi.
Olen itsekin miettinyt tätä asiaa. Miksi minua ärsyttää jatkuvasti kuvaansa vaihtelevat henkilöt? Tai ei se silloin ärsytä, jos kuvat ovat erilaisia, mutta silloin, kun kyseessä on vain kotona otettu uusi kuva omasta naamasta. Olen tyytyväinen omaan profiilikuvaani, joten kateudesta ei todennäköisesti ole kyse. Ehkä meillä on jotkut kirjoittamattomat säännöt siitä mitä fb:ssä "saa" tehdä, ja niitä rikkovat ärsyttävät. Tai ehkä jatkuva oman naaman kuvaaminen ja esittely antaa itserakkaan vaikutelman? Toisaalta, ärsyttää minua sekin, ettei kuvaa vaihdeta koskaan...
Olen myös huomannut ärsyyntyväni siitä, että eräs nainen poseeraa jatkuvasti tiheään vaihtuvissa profiilikuvissaan lapsensa kanssa. Ymmärrän muutaman kuvan, mutta onhan ihminen lapsen saatuaan yhä myös nainen, ei pelkästään äiti.
Mua ei häiritse se että kuva vaihtuu koko ajan, vaan se että se kuva on aina sama. Oikeasti, yks tuttu nainen on postannut neljä perättäistä profiilikuvaa kuukauden aikana jossa sillä on päällä (uusi?) nahkatakki, sen päällä sama huivi ja täsmälleen samalla tavalla muokattu kuva. Ilmeisesti jossain kuvassa ajaa autoa ja on kuvannut itseään samalla. wtf???
Hiukset/meikki täysin samat joka kuvassa.
Ilmeisesti tykkää tosi paljon omista kasvoistaan koska kaikki kuvat on otettu itselaukaisijalla. Itseasiassa kaikki sen yli 90 profiilikuvaa on otettu samalla lailla, eikä näytä nainen vuoden 2007 jälkeen muuttuneen ulkoisesti mihinkään. Kuvissa vaihtuu ainoastaan vaatteet, tosin viime aikoina ei enää edes ne, mitä suotta kun on uus nahkatakki.
Miten ihminen edes jaksaa oikeasti kuvata itseään noin paljon, eikö tosiaan ole muuta kiinnostavaa kun se oma naama? Tai edes miksi laittaa niitä nettiin?? En varmasti edes huomaisi jos tuo nainen laittaisi vanhan kuvan uudestaan profiilikuvakseen.
Ja ei tosiaan ole kaveri,vaan tuttavat-listalla. Hän on työn kautta tuttu eikä muutenkaan ole mikään ruudinkeksijä. Käytän Facebookia työni puolesta ja kaverit mulla on kontakteja ja lähimmille on eri julkaisut.
Ei mua ärsytä siis mikään muu kuin se että "sama" kuva postataan kymmeniä kertoja, sille ei ole vain mitään järkevää selitystä. Mutta on aina ihanaa nähdä kun naisilla on uusia kampauksia, tai ovat matkalla, ja kiva kommentoida uutta tyyliä. Luulisi nuiden jotka laittaa aina saman kuvan älyävän jotain, kun "uudesta" profiilikuvasta tykkää 6 ihmistä ja kansikuvasta jossa kuvattuna jotain muuta kun se oma naama, tykkää 60 ihmistä. Ei ketään kiinnosta ne naamakuvat, paitsi niitä jotka tekee sitä ite.
No eikös sen koko sivun tarkoitus ole saada mahdollisimman paljon huomiota ja kehuja?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 21:56"]
No eikös sen koko sivun tarkoitus ole saada mahdollisimman paljon huomiota ja kehuja?
[/quote]
Ehkä sellaisilla joilla itsetunto kaipaa pönkitystä on tarve esitellä itseensä.
Ei mua kyllä häiritse, ehkä vaan ihmetyttää tiuhaan profiilikuvan vaihtaminen. Mutta kukin tyylillään
Minusta on hemmetin outoa se kun yksi nuori (30 tai vähän alle) aviopari laittaa koko ajan jotain mukasexyjä kuvia siitä miehestä paidattomana ja muutenkin tuovat esille miten "kuumaa ja pikkutuhmaa" heillä on ja miten toinen on niin hottis toisen mielestä, sellaisilla keskinäisillä viittauksilla joista kukaan muu ei ymmärrä juuri mitään. Siis pitääkö niiden käyttää facebookia siihen, tekisivät blogin tai vastaavan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 11:25"]
Itsekin voisin laittaa tuoreemman profiilikuvan aina kun käsiini osuisi edellistä jollain tavalla kivempi kuva. Vaikka hiihtokuva sen toissakesän shortsikuvan tilalle talviaikaan tai kaunis hymykuva uusien, eriväristen hiusten kanssa.
Jos joku sitten harmistuisi siitä, kun kuvani saisi palautetta, niin eiköhän se sillä harmistujalla ole se huono itsetunto.
(Tosin en edes ole fb:ssä, enkä tiedä miten nämä dynamiikat siellä menevät.)
Ei mulla ole huono itsetunto, tunnen myötähäpeää koska MUN mielestä tuo on noloa. Ja etenkin kun ne on vielä poseerauskuvia. Mites sä edes kommentoit jos et ole FB? ;)
ap
Viesti oli konditionaalissa
On ihan ok ja mukavaa vaihtelua vaihtaa profiilikuvaa silloin tällöin. Esim. vuodenaikojen mukaan tai jos on jossain uudessa erilaisessa ympäristössä esim. matkoilla tai huvipuistossa tai jossain ja kuvassa näkyy myös hieman taustaa. Mutta en voi ymmärtää että kuvaa pelkästä pärstäkertoimesta vaihdetaan viikoittain.
Minullakin on tällainen kaveri ja ikää on 37v. Ihan on nätti nainen mutta kyllä se vähän kummalliselta huomionhakuisuudelta tuntuu. Ja kaikki kuvat ovat tosiaan sellaisia itse otettuja poseerauskuvia yksiväristä seinää vasten ja usein kuvaa on myös jotenkin hieman käsitelty tai sävytetty tms. Pakko myöntää että on tuo hieman ärsyttävää.
Olen itsekin ihan hyvännäköinen mutta ei tulisi mieleenikään pistää jatkuvasti tuollaisia kuvia profiilikuvaksi. Kyllä se vähän hölmön vaikutelman ihmisestä antaa. Oli sitten minkä näköinen tahansa.
Ajatteleeko täällä joku että ei ole muuta elämää jos on facebookissa?
Itse olen kolmivuorotyötä tekevä viiden lapsen äiti. Kyllä minulla ainakin on muutakin elämää kuin facebook. Toki siellä tulee päivittäin käytyä kun älypuhelimella on helppo mennä. Päivityksiä en jaksa usein tehdä. Joskus saattaa olla monta viikkoa tai kuukausiakin väliä että päivitän jotakin. On kavereita joita tapaan ihan livenäkin. Facebook on kätevä yhteydenpitoväline. Käytän aika paljon postilaatikkoa. Facessa mulla on ehkä 2eri ryhmää joissa on ihmisiä jotka yhdistää jonkin tietyn asian takia. Tavataan livenäkin.
Profiilikuvista.. Ihan kiva välillä vaihtaa kun löytyy jokin kiva tilannekuva. Yleensä se on itsestä jossakin kivassa paikassa. En minäkään ymmärrä että jotku vaihtaa joka viikko profiilikuvaa ja lisäksi useamman kerran viikossa lisäilee itsestä pärstäkuvia :)
Joku aika sitten yks kaveri laittoi kuvan omasta rintvarustuksesta bikinit päällä. Kuvassa näkyi kasvot bikinialue. Mietin että mikähän tarkoitus sillä oli:)
Kuva oli sii hellepäivältä ulkoa...
fb-kaveri, äärimmäisen ylipainoinen nainen. Hän vaihtaa myös profiilikuvaansa 1-2 kertaa VIIKOSSA.
Eipä siinä muuten mitään, mutta kuvat eivät eroa toisistaan ollenkaan. Joka ikisessä kuvassa on sama tylsä, suoraan kameraan tuijottava tyhjä ilme, pulskat posket roikkuu, nyppimättömät kulmakarvat rehottaa ja meikkiä hän ei käytä. Siis kuvat ovat täysin toistensa kopioita, mutta silti aina uusia. Ilmeisesti ei kokonsa puolesta halua laittaa fb:iin kuin kasvokuvia.
Tosin hän taitaa kärsiä mielenterveysongelmista.. :(