Facebookista ja profiilikuvan jatkuvasta vaihtamisesta..
..eräs tuttava vaihtaa koko ajan profiilikuvaansa ja ikää hänellä on kuitenkin jo yli 30v. Huvittavaa, kun hovi tykkää ja hypettää joka ikinen kerta :D :D
Parikymppiseltä tuon vielä ymmärtää, mutta aikuinen ihminen kerjää huomiota ja kehuja jatkuvasti. Ei ole ihan tervettä..
Kommentit (65)
itse en jaksaisi ärsyyntyä moisesta asiasta. Elämäni on paljon muutakin, kuin facebook. Jokainen eläköön elämäänsä tavallaan, tekee itsensä niin onnelliseksi/onnettomaksi kuin haluaa. Itse teet omasta elämästäsi aika ärsyttävää, kun ärsyynnyt noin pienistä asioista. Tai ehkä sun pitäis laittaa kuvanmuokkausohjelmalla edustavampi kuva itsestäs, ettei tarvii kauniimpien kuvista ärsyyntyä.
Kyllä se antaa tietyn kuvan ihmisestä jos vaihtaa kuvaansa usein. Duckface-ilme naamalla huulet mutrussa...Ärsyynnyn muuten muistakin asioista. Mukavaa päivänjatkoa sullekin!! Kannattais löysätä sitä omaa pipoa? ap
mikä sinua ko. henkilössä ärsyttää? Koet, että hän on saanut elämässään enemmän kuin sinä? mieti mikä se on, mistä olet katellinen ja tee asialle jotain.
Palstapsykologi linjoilla? Ihan oikeasti, lopeta jo. Onko sulla jäänyt aamulääke ottamatta kun raivostuit noin kovasti? :D
ap
vaihdoin profiilikuvaani viikoittain, ja kyllä samoja kuvia tai uusia. mielestäni se on vaihtelua, ettei muiden tarvitse samaa naamaa katsella.missä vika? tämän takia en sit vissiin vaihda kuvaani moneen vuoteen, kun on olemassa ap:n kaltainen ihminen joka ärsyyntyy siitä.
itse en jaksaisi ärsyyntyä moisesta asiasta. Elämäni on paljon muutakin, kuin facebook. Jokainen eläköön elämäänsä tavallaan, tekee itsensä niin onnelliseksi/onnettomaksi kuin haluaa. Itse teet omasta elämästäsi aika ärsyttävää, kun ärsyynnyt noin pienistä asioista. Tai ehkä sun pitäis laittaa kuvanmuokkausohjelmalla edustavampi kuva itsestäs, ettei tarvii kauniimpien kuvista ärsyyntyä.
Kyllä se antaa tietyn kuvan ihmisestä jos vaihtaa kuvaansa usein. Duckface-ilme naamalla huulet mutrussa...Ärsyynnyn muuten muistakin asioista. Mukavaa päivänjatkoa sullekin!! Kannattais löysätä sitä omaa pipoa? ap
mikä sinua ko. henkilössä ärsyttää? Koet, että hän on saanut elämässään enemmän kuin sinä? mieti mikä se on, mistä olet katellinen ja tee asialle jotain.
Palstapsykologi linjoilla? Ihan oikeasti, lopeta jo. Onko sulla jäänyt aamulääke ottamatta kun raivostuit noin kovasti? :D ap
Anteeksi. en vain ymmärrä, miksi joku haluaa pilata elämänsä ärsyyntymällä mitättömistä asioista.
Olen itsekin miettinyt tätä asiaa. Miksi minua ärsyttää jatkuvasti kuvaansa vaihtelevat henkilöt? Tai ei se silloin ärsytä, jos kuvat ovat erilaisia, mutta silloin, kun kyseessä on vain kotona otettu uusi kuva omasta naamasta. Olen tyytyväinen omaan profiilikuvaani, joten kateudesta ei todennäköisesti ole kyse. Ehkä meillä on jotkut kirjoittamattomat säännöt siitä mitä fb:ssä "saa" tehdä, ja niitä rikkovat ärsyttävät. Tai ehkä jatkuva oman naaman kuvaaminen ja esittely antaa itserakkaan vaikutelman? Toisaalta, ärsyttää minua sekin, ettei kuvaa vaihdeta koskaan... Olen myös huomannut ärsyyntyväni siitä, että eräs nainen poseeraa jatkuvasti tiheään vaihtuvissa profiilikuvissaan lapsensa kanssa. Ymmärrän muutaman kuvan, mutta onhan ihminen lapsen saatuaan yhä myös nainen, ei pelkästään äiti.
Anteeks vaan, mutta sun elämä mahtaa olla tosi vaikeeta, kun pitää ärsyyntyä jatkuvasti noin pienistä asioita. ja toisten elämä pyörii vain facebookin ympärillä- TEHKÄÄ IHMISET IHAN OIKEITA ASIOITA, ETTEI FACEBOOK OLE KOKO ELÄMÄ!
Joku kirjoittaa kerrankin aiheesta pohdiskelevasti ja ymmärtää oman vastuunsa ärsyyntymisen kokemuksessa - ja kirjoittaja lytätään. Niin av:ta. :D Taisi osua liian lähelle...
Joillekin kyllä yli viiden rivin mittainen viesti on merkki ongelmasta tai siitä ettei elämään mahdu mitään muuta asiaa kuin se josta kirjoitti. Pohdiskelu tai analyyttisuus onkin sitten näiden ihmisten mielestä suoranaista mielenvikaisuutta. Kaikkeenhan pitäisi suhtautua asenteella "daaaa! mitävälii!!!!".
niin paljon, että ehtii sitä kuvaakin jatkuvasti vaihdella. Naurettavinta on se, että sitten siihen kaverit kommentoivat: "Oot söpö!", "Ihana
ei saa kertoa mistään kivasta, kun se on leuhkimista, matkoilta ei saa laittaa kuvia, eikä lasten onnistumisista kertoa.
Nyt ei sit saa vaihtaa profiilikuvaakaan, etenkään jos on täyttänyt 30 v.
[/quote]
Pitääkö vääntää rautalangasta? Olenko sanonut ettei profiilikuvaa saa vaihtaa????????????????????????????
Ihan oikeesti, hitto mitä tampioita tällä palstalla pyörii. Täällä halutaan tahallaan ymmärtää kaikki väärin tai sitten av:lla pyörii toodella simppeliä porukkaa.
Mä vaihtelen aika usein profiilikuvaa. Olen sellainen ihminen, että kyllästyn helposti. Kuvat ovat useimmiten tilannekuvia, joita varten en siis varta vasten ole tyrkyllä.
hyvä idea! Laitankin jalkakuvan kehiin. En ole vaihtanut profiilikuvaa kahteen vuoteen, sitä ennen edellinen kuva oli vuoden.
Ja se eka oli laivalta (kamalaa) ja tää toinen kreikkalaisesta kahvilasta (vielä kamalampaa leuhkimista).
Pitääkö vääntää rautalangasta? Olenko sanonut ettei profiilikuvaa saa vaihtaa????????????????????????????
Ihan oikeesti, hitto mitä tampioita tällä palstalla pyörii. Täällä halutaan tahallaan ymmärtää kaikki väärin tai sitten av:lla pyörii toodella simppeliä porukkaa.
Jatkuva vaihtaminenko on kerran viikossa vaihtamista vai päivittäin vaihtamista?
samalla logiikalla jatkuvat tilapäivitykset ärsyttävää huomionhakua? Tai jatkuvat muiden kuvien laittamiset? Samanlaista huomionhakuahan sekin on, muuten henkilöt eivät laittaisi tilapäivityksiä jopa monta kertaa päivässä.
ihmtetyttää, miten jollain on aikaa parin tunninkin välein laittaa tilapäivityksiä monta kertaa päivässä...
Hohhoijaa, samaa mieltä, että huomion hakemista...
Suunnilleen kerran kuukaudessa. Fiiliksen mukaan.
Olen sentään jo yli 40v.
Itseni takia olen sen tehnyt. En muiden. Tykkää tai ei tykkää. Kommentoi tai ei kommentoi.
Täytyykin taas vaihtaa kuva.
Mikäs siinä jos tykkää, mutta on se mun mielestä aika huvittavaa. Ja ne on sellasia tälläyskyvia.
Täytyy olla heikko (?) itsetunto tai muuten vaan outo jos aikuisen ihmisen pitää kerjätä kehuja...
ap
Itsekin voisin laittaa tuoreemman profiilikuvan aina kun käsiini osuisi edellistä jollain tavalla kivempi kuva. Vaikka hiihtokuva sen toissakesän shortsikuvan tilalle talviaikaan tai kaunis hymykuva uusien, eriväristen hiusten kanssa.
Jos joku sitten harmistuisi siitä, kun kuvani saisi palautetta, niin eiköhän se sillä harmistujalla ole se huono itsetunto.
(Tosin en edes ole fb:ssä, enkä tiedä miten nämä dynamiikat siellä menevät.)
Itsekin voisin laittaa tuoreemman profiilikuvan aina kun käsiini osuisi edellistä jollain tavalla kivempi kuva. Vaikka hiihtokuva sen toissakesän shortsikuvan tilalle talviaikaan tai kaunis hymykuva uusien, eriväristen hiusten kanssa.
Jos joku sitten harmistuisi siitä, kun kuvani saisi palautetta, niin eiköhän se sillä harmistujalla ole se huono itsetunto.
(Tosin en edes ole fb:ssä, enkä tiedä miten nämä dynamiikat siellä menevät.)
Ei mulla ole huono itsetunto, tunnen myötähäpeää koska MUN mielestä tuo on noloa. Ja etenkin kun ne on vielä poseerauskuvia. Mites sä edes kommentoit jos et ole FB? ;)
ap
... kun oma pärstävärkki ei ole yhtä kaunis, niin olet vaan katellinen kun jonkun muun on! hanki elämä, niin ei tarvii kytätä miten usein joku muu vaihtaa profiilikuvaansa. katsos kun meillä muilla ei ole aikaa kiinnittää edes moiseen huomiota, sulla näköjään on vain aikaa :D