Supistuksista, konkarit auttakaa avutonta! ;)
Odottelen toista lastani, ja esikoiselta tunsin ekat supistukset vasta synnyttäessä. Esikoinen syntyi siis käynnistämällä, eikä mulla ole kokemusta "luonnollisista lievistä suppareista".
Erotan, että ajoittain vatsani supistelee oikeasti, mutta on paljon ja usein sellaisia tuntemuksia, joista en varmaksi osaa sanoa, ovatko ne supistuksia vai sitä että vauva pingottaa esim. selkäänsä vatsanahkaani vasten.
Eli mitä ovat nämä: vatsa pingottuu ja kovettuu isolta alueelta (vaikkapa keskeltä tai laajasti yläosasta) mutta ei kuitenkaan ihan koko kohdun alueelta. Etenkin ylävatsalla tuntuu tuolloin tukalalta. Vähän ajan päästä pingottunut tai kovettunut kohta pehmenee. Onko kyse tosiaan tuosta vauvan puskemisesta vai supistuksesta? Onko siä edes mahdollista kertoa näillä tiedoilla? :)
Raskausviikkoja tasan 27+0. Kiitos jos osaat kertoa oman kokemuksesi!
Terkuin: Ap
Kommentit (4)
Olisin vielä kysynyt, että kovettuuko koko kohtu täysin samanaikaisesti vai voi olla siten että kovettuminen leviää laajemmalle alueelle eli alkaa joltain tietyltä alueelta ja pian on koko vatsa kovana?
Ap
Olisin vielä kysynyt, että kovettuuko koko kohtu täysin samanaikaisesti vai voi olla siten että kovettuminen leviää laajemmalle alueelle eli alkaa joltain tietyltä alueelta ja pian on koko vatsa kovana?
Ap
niin kyllä se jostain kohtaa tuntui alkavan ja sitten tunne levisi koko kohtua koskevaksi. Taisi alkaa alhaalta. Huh, kyllä sitä ehtii 2,5 vuodessa jo unohtaa :)
Mulla oli muutaman kerran harjoitussupistuksia, jotka tosiaan alkoi ylhäältä ja siellä enimmäkseen tuntui. Rentoutumalla kohta pehmeni. "Oikeat supistukset" alkoi myös mulla ylhäältä, mutta tuntui tosi voimakkaana ja pitkäkestoisena lopulta koko vatsalla. Varmaan taas vähän yksilöllistä :)
(harjoitus)supistuksissa koko kohtu kovettui, siis ihan alaosaa myöten. Ehkä vauvasi vain punkee päätänsä/pyllyä ylöspäin.