Olen palstapyskologi ja teen diagnoosin tekstisi perusteella. Anna tekstinäyte!
Diagnoosin lisäksi määrään lääkkeet, joiden ottamista valvotaan tämän palstan kautta. IP-numeroni kautta näemme, että pillerit otetaan myös.
Ensimmäinen potilas? Terve tuloa! Miten voit? Mistä sydämesi on nyt kirjoittanut? Mietitkö tekstiäsi vakavasti ennen kirjoittamista vai vuodatitko sen vain tänne aivan kuin tämä olisi joku tunkio. Sehän on saatuttamista ja sinulta puuttu arvostelukyky täysin.
No, annapas se tekstisi, niin katsotaan vähän. Kiitos!
Kommentit (37)
Olen koko ikäni toivonut itselleni tyttölasta. Olen saanut aikaiseksi neljä ihanaa poikaa. Mutta tämä sairas pakkomielle tyttöön ei vain ota loppuakseen. Arvioippa minut ja hulluus asteni. Ja jos tähän on olemassa joku lääkitys, niin tilaisin heti muutaman paketin.
Mai
Syömishäiriö, dissosiaatiohäiriö, pitkäaikainen mielialahäiriö.
Kukaan ei huomaa, että syömishäiriö pahenee, mutta tuntuu että jos pyytäisin apua, sitä pidettäisiin huomionhakuisuutena. Olen laihtunut 6 kg kolmessa viikossa.
olen nelilapsisen perheen äiti. Olen juuri ollut työuupumuksen vuoksi muutaman viikon sairaslomalla mutta tällä hetkellä oloni on kohenemaan päin, ainakin haluaisin niin uskoa :)
Haaveilen lomasta! Eipä kai muuta.
Naapuri puhuu seinän takana ja äänet kantautuvat meille asti. Noh, tein isännöitsijälle kirjallisen valituksen tästä, mutta mikään ei muuttunut. Puhetta kuuluu edelleen, joka päivä!
Ja sitten kävin keskussairaalan korvapoliklinikalla. Sinne piti varata aika ja jonottaa puoli vuotta, ennen kuin pääsin kuulohoitajan vastaanotolle. Noh, ei ollut mitään hyötyä tästäkään reissusta. Eivät kuulemma voi säätää kuulolaitettani sellaiselle taajuudelle että kykenisin kuulemaan tarkemmin mistä aiheesta se naapuri miehensä kanssa siellä keskustelee. Turhauttavaa :(
Käytän päivät pitkät miettien, mihin kauneusleikkauksiin haluan mennä ja miten aion tulla kaikin puolin paremmaksi ihmiseksi. Haluan vaihtaa nimeni ja muuttaa identiteettini kokonaan. Olen laiska ja saamaton, esim. opiskelu ei kiinnosta vaikka tällä hetkellä opiskelenkin, jotain kun on tehtävä ja en halua olla valtion loinen.
Ihmisenä olen melko lyhyt pinnainen, helposti suuttuva, kylmä ja aggressiivinenkin. En tule naisten kanssa toimeen. Pidän itseäni todella kauniina, joskus taas tunnen olevani maailman rumin ja olen sen takia meinannut tappaa itseni. Nautin siitä, kun saan satuttaa ihmisiä henkisesti. Tiedostan sen olevan väärin ja uskokaa tai älkää, olen päällisin puolin normaali ihminen ja käyttäydyn muiden silmiin niin myös, minulöa on vain tämä päänsisäinen maailmani. En osaa rakastaa ketään, enkä usko kenenkään rakastavan minua. Ajattelen kaikkien ihmisten haluavan vain hyötyvän minusta. En ole koskaan kokenut sydänsuruja tai itkenyt niiden takia, itku on johtunut siitä että en ole kelvanut jollekin. En tunne rakkautta, kiintymystä tai ikävää. Tunnen vain tyhjyyttä ja vihaa, ajoittaisia onnen hetkiä ja nälkää. Elämä on aika ankeaa ja nyt tekisi mieli tapppaa itseni, ja en ole sitä kenellekään sanonut eikä kukaan sitä osaisi minusta arvata.
En voi hyvin.
Sydämeni ei ole tänään kirjoittanut tänne mitään, äsken osallistuin puolivillaisesti johonkin aika tylsään rahakeskusteluun. Tämä pätee elämääni muutenkin, teen kaikenlaista päivät pitkät paneutumatta siihen mitenkään ajatuksella tai tunteella. Saastutan.
Resepini, kiitos? Tuleeko postissa vai pitääkö hakea jostain?
Tämän mustankissanpaksutposket yms passittaisin suoraan jollekin suljetulle osastolle. Hän on selvästi häiriintynyt, huomionhaluinen palstahäirikkö ja ties mitä muuta. Se selviää suljettujen ovien takana - tai luultavasti ei selviä, koska siellä ei selviä yhtikäs mitään / mikään. Saisi kuitenkin kokea minkälaista on olla joidenkin idioottien porukoissa, jotta sitten edes yrittäisi käyttäytyä täällä paremmin jatkossa. Ei voi sanoa, onko mitään toivoa, koska tottumus on toinen luonne.
Tarttee tehdä uus aloitus teille kahdelle muulle ekalle ja tokalle, koska vastauksenne eivät tässä nyt näy. Palaan asiaan hetken kuluttua. Tauko! (Menen röökille ja mustalle kahville.)
Kysymyksesi tuntui ensin hieman vaikealta, mutta tuo tupakkatauko auttoi.
Minäpä ehdotan tähän aika radikaalia juttua. Tarkemmat toteutussuunnitmat sun tarttee itse keksiä. Mutta idis on tämä.
Et enää tunne kaikkia poikiasi (älä mene lankaan, että sulla olisi dementia). Menet jonnekin ulkomaille missä puhutaan jotain ihan mahdotonta kieltä. Siellä teet sitten lapsenvaihdon eli jätät poikiasi sinne ja pöllit itsellesi haluamasi tyttölapsen / tyttölapset (valitse mahdollisimman kauniit, mutta sama tukanväri kun sulla ettei aina tartte blondata...)
Hullu et ole, mutta saatat tarvita jotain rauhottavaan, koska tämä on stressipuuhaa. Sen lisäksi saatat tarvita kovat aineet siltä varalta, että jäisit jotenkin kiinni. Silloin voisit päästä helpommalla kun sanottaisiin, että joku ulkopuolinen piikitti sua aineille ja sä sait tämmöisen psykoosin pitkäaikaisen ongelman vuoksi ja olit niin sekaisin, että et tiennyt mitä teit. Sitten yrität temppua uudestaan, jos et saa näitä muksuja pitää.
aivan palan halusta antaa teille neuvoja, niin että saatte elämänne hallintaan. JEE!
LISÄÄ POTILAITA! Missä te ootte?
Kysymyksesi tuntui ensin hieman vaikealta, mutta tuo tupakkatauko auttoi.
Minäpä ehdotan tähän aika radikaalia juttua. Tarkemmat toteutussuunnitmat sun tarttee itse keksiä. Mutta idis on tämä.
Et enää tunne kaikkia poikiasi (älä mene lankaan, että sulla olisi dementia). Menet jonnekin ulkomaille missä puhutaan jotain ihan mahdotonta kieltä. Siellä teet sitten lapsenvaihdon eli jätät poikiasi sinne ja pöllit itsellesi haluamasi tyttölapsen / tyttölapset (valitse mahdollisimman kauniit, mutta sama tukanväri kun sulla ettei aina tartte blondata...)
Hullu et ole, mutta saatat tarvita jotain rauhottavaan, koska tämä on stressipuuhaa. Sen lisäksi saatat tarvita kovat aineet siltä varalta, että jäisit jotenkin kiinni. Silloin voisit päästä helpommalla kun sanottaisiin, että joku ulkopuolinen piikitti sua aineille ja sä sait tämmöisen psykoosin pitkäaikaisen ongelman vuoksi ja olit niin sekaisin, että et tiennyt mitä teit. Sitten yrität temppua uudestaan, jos et saa näitä muksuja pitää.
Siinähän oli neuvot :) voinko pitää poikani ja kaapata silti niitä tyttöjä?
Mai
ei ole seksielämä ollut tässä parisuhteessa mitään loistavaa ja liian vähänkin sitä on ollut,mutta nyt sitä ei ole enää yhtään.miehellä ilmeisesti kuppi meni nurin ja ilmoitti kolme kuukautta sitten,ettei rakasta mua.nyt se ei edes koske muhun yhtään. selvisi että mies on vuoden ajan ryssinyt talouden,omat luottotietosa,että minun.
ei sitä enää kotona juurikaan näy. silti rakastan tuota miestä ihan hulluna. mitenkä rakkaudeen tunteen saisi tapettua?
mulla ei ole työtä,ei ystäviä.
olen läski että kulahtanut. terveyskään ei hyvä ja hampaani on halki.
miten voisi mennä vielä huonommin?
Alkakaamme siitä, että olet joutunut mitä salaisimman salaliiton uhriksi. Sinulle on salakavalasti aiheutettu tuo syömishäiriösi. Syömistesi häiriköinti aloitettiin jo kun olit niin pieni, että et voinut tämmöistä asiaa laisinkaan ymmärtää. Tavoitteena noilla sinun ikiomilla kullanmurusalaliittolaisilla on tuhota sinut. Tuhoudut lopulta syömishäiriöösi, jos et ota itseäsi niskasta kiinni ja ala syödä kuin ihmiset - sinun täytyy siis lähteä taisteluun noita porukoita vastaan ja vikkelään ennen kuin koko homma on menetetty. Jos kuolet syömishäiriöösi niin heitä ei voi syyttää murhasta. Mutta he pääsevät käsiksi valtavaan omaisuuteesi, josta et edes tiennyt että semmoinen oli edes olemassa. Oletko ehkä joku orpolapsi kun tämmöinen homma on pidetty sinulta salassa. Tarkasta nyt ihmeessa kaikki tiedot jos niitä ylipäätään jostain voi tarkastaa, että hukka ei peri sinua ja jättiomaisuuttasi aivan täysin sinun viuhastaessasi tältä planeetalta jonnekin istumaan pilviveikoksi ja katsomaan kuinka toiset sitten leikkivät sun tavaralla, linnoilla ja muualla omaisuudella. Hopi, hopi... Niin, et todellakaan saa näyttää olevasi huomionhakuinen, koska voisivat tulkita sen sellaiseksi, että olet jotenkin saanut vihiä asioidesi oikeasta laidasta ja saatat kohta järjestää salaliittoteorialaiset vankilaan ja itsesi omaisuutesi oikeaksi omistajaksi. Ties vaikka räjäyttäisit vielä jonkun pomminkin (mistä saisit materiaalit).
Ja toi 6 kg laihtuminen? Kait sä näät jo, että on tosi kyseessä. Ala syödä ja kunnolla ennen kuin kaikki tämä paha alkaa toteutua.
Lumous on lauennut ja kukaan ei oikein tiedä, että mitä nyt tapahtuu. Voit odottaa pääseväsi Iltiksen etukanteen lähiaikoina yms mutta älä käänny kenenkään näkijän tms puoleen kysyäksesi tarkemmin tästä mitään. Rukoile vaan ja sano AMEN!
Teillähän näyttää kaikki olevan hyvin. Kirjoittakaapas päiväkirjaa pahan päivän varalle. Sellainen voi joskus tulla.
Kaikkea hyvää ja aurinkoisia kevätpäiviä koko perheelle.
P.S. Käy läpi perheen koko lääkekaappi ja vie apteekkiin kaikki apteekkitavara, jossa vanhentunut päivämäärä. Hymyile kauniisti farmaseutille ja sano, että meillä ei nyt sitten tarvittukaan näitä lääketeollisuutenne mahtavia tuotteita. Pahoittelen, jos jollekin lääkärille tulee näiden käyttämättömien lääkkeiden vuoksi joku palkkionalennus... (ja ajattelet itseksesi, että kyllä sietää vetää koko palkkio pois - ei sairauksilla mitään bisnestä saa tehdä ja jotain räkästä rahaa tienata..)
tulee niin kamalasti näitä sairaita potilaita ja olen vasta 8:ssa.
Ajattelitko siis kasvattaa näistä tyttösistä partnereita pojillesi? Se voi olla sairautta - siis ethän sä voi tietää, mitä he haluavat miehinä ja sit olisit ihan lirissä niiden tyttöjesi kanssa. Jos ne ovat kauniita, niin aina olisi jotain "kaappausongelmaa" tiedossa...
No kehittele tätä, palataan asiaan...
Pillereitä? Tarttee vähän miettiä, mikä parasta. Ulkomaille se diarrelääkitys...
tulee joka tuutista...
Älä nyt sitä rakkaudentunnetta ainakaan rupea tappamaan, se on ihan turhaa. Sä kuulostat kyllä vähän väsyneeltä - siis kait tohon tilanteeseesi.
Älä välitä siitä, että ei ole töitä, olet läski, hammas halki, ei ystäviä - mitäs vielä?
Menet hammashoitolaan - tilaa aika huomenna.
Älä välitä, että olet läski. Laita tukka ja käy ostaa joku kiva pusero, joka peittää koko kropan (on siis kuin joku mekko pitkisten päällä). Nauti ostosmatkasta ja kauniiden vaatteiden katselemisesta ja viivy kauan. Ei tämä ole pelkästään rahasummasta kiinni vaan viitsimisestä. Kysy täältä makumestareilta neuvoa, jos olet epävarma siitä mikä on kivaa ja sopii sulle).
Ystäviä - ja toisia ilman työtä - löytyy av:ltä aamusta iltaan. Tule av:lle aamukahvikupposen kanssa ja iltateen. Siinä välissä hoidat noi hommat ja imuroit kämpän ja laittelet kotia kuntoon, että näyttää upouudelta kun kevät tulee (ja ihan kohta, juu on täällä). Käy auringonpaisteessa lenkillä kävelemässä, muuten..)
Toi sun mies on nyt vähän isompi ongelma. Anna sen mennä menojaan. Jos lähtee kokonaan, niin sit lähtee tai sillä on vaan nyt joku kriisi, joka menee ohi. Se haluaa jotain uutta. Ehkä se on niitä miehiä, jotka onkin ihastunut vanhempaan naiseen, mutta se suunnittelee jotain "kuppia" semmoisen mummelin luona. Sä et semmoisen kupinsuunnittelukuvioihin nyt oikein mahdu, joten pysy erossa. Katsot miten homma kehittyy. Ehkä se tulee pian jonkun rahatukun kanssa, haluu ostaa sulle koruja ja uusia kledjuja ja viedä sut ulkomaille niin pitkälle kuin pippuri kasvaa... ja sit se rakastaa taas VAAN SUA.
Katsotaan miten tilanne kehittyy - ollaan kuulolla.
Lääkkeitä sulle? Ei! Hyvää valkoviiniä joskus lasillinen tai joku Gurko longdrink tms gini (käykö vai saatko vatsakipuja???)
Aurinkoisia kevätpäiviä sulle! Onks sulla muuten kissa? Jos ei niin ota joku semmoinen paijattava lainaksi vähäksi aikaa.
rakkaalla anopillani on syöpä, flirttailen vieraan miehen kanssa, jota en ole edes nähnyt, vaikka olenkin onnellisesti naimisissa ja ihanan lapsen äiti, yritän epätoivoisesta laihduttaa, mutta keksin aina tekosyitä miksi vielä tänäänkin vedän herkkuja.. Tuhlaan kaikki rahani aina vaikka yritän rueta säästämään... Analysoipa minut.. :(
Olen joskus lukenut jotain Freudia ja siinä mainittiin, että itse taiteilija Van Goghilla oli juuri vastaava ongelma kuin sinulla.
Ongelmaan ei ollut saatavilla apua, joten Van Gogh hoiti yksinkertaisesti homman itse ja oma-aloitteisesti leikkaamalla korvansa irti. Tee sinä siis samoin. Kyllä sieltä taloyhtiöstä joku moottori- tai muu saha löytyy, jos ei veitsi tms käy..
Verenvuodon tyrehdytät sillä, että otat kaapista tai sängystä valkoisen lakanan ja käärit sen päähäsi. Valkoinen sen tarttee olla siksi, että voit näyttää sitä vaimollesi aika ajoin ja veri näkyy. Ehkäpä siinä näkyy sitten sekin, että verenvuoto on loppunut.
Luultavasti tarvitset jotain kipulääkettä. Laitetaan postiin. Toisaalta voisit ottaa oikein kunnon kännit jos on kovaa särkyä ja luulisinkin että se on paras vaihtoehto. Nuo pillerit tulivat vain mieleen, koska kaikki haluaa ja meinasin unohtaa ihan, että sinäkin haluat varmaan kunnon sekoituksen alkoholia eli viinaa ja särkylääkkeitä. Älä vaan järjestä itseäsi minnekään vatsahuuhteluun.
Toivon, että pärjäät tällä ainakin tämän illan. Hyvää illan jatkoa.
Kysyisin sinulta mitä mieltä olet minusta? Mikä auttaisi vaivaani? En yleensä kirjoita täällä mitään...kunhan lueskelen. Silti palaan tänne joka päivä. Kertoakseni jotakin yksityiskohtaisempaa itsestäni...minulla on oliivinvärinen iho ja olemukseni on ruotsalaisnaisen. Kuuntelen useimmiten klassista musiikkia.
Pinunkin tekstiini ilmestyi kirjoitusvirheitä. Tiedän, että se on TERVETULOA eli yksi sana. Nähdään sinun eikä minun IPn kautta. Kysymysmerkki puuttuu.
Mutta tämä ei ole mikään äikäntunti, joten hällä väliä tommottisilla.