Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on olla "kaupan kassa"?

Vierailija
19.01.2013 |

Itse ajattelin ihan oikeasti hakeutua johonkin marketin kassalle töihin. Pääsee paljon helpommalla kuin nykyisessä työssäni jossa mikään ei riitä. Tilikin on täysillä tunneilla, kokemuslisillä ja vuorolisillä yli 2000. Kelpais.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ongelma. Jos saa vaan jotain 10-30 tuntia viikossa, niin sillä ei oikein pärjää.

En muuten ole ikinä kuullut kaupan kassasta, joka saisi yli 2000 euroa. Mikä ketju maksaa noin hyvin? Joku erikoisliike?

Vierailija
2/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ole ikinä kuullut kaupan kassasta, joka saisi yli 2000 euroa. Mikä ketju maksaa noin hyvin? Joku erikoisliike?

Olen siis erikoisliikkeessä myyjänä enkä saa yhtään enempää kuin saisin pelkkänä kassanakaan, vaikka työ olisi paljon helpompaa.

Pamin taulukkotuntipalkka on 11,52 niin siitä voi laskea mitä palkka on lisineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan täti oli pikkutyttönä unelma-ammattini :) Kesätöissä olin kaupassa töissä niin paljon, että se riitti.

Nykyään tosiaan taitaa tuo osa-aikaisen palkka olla isoin ongelma, jos ei lastenhoidon tms. syyn takia halua tehdäkin lyhyempää viikkoa.

Opiskelijoille se on oikein hyvää tienestiä ja työkokemuksen hankkimista.

Vierailija
4/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan huvittavaa, kun moni on puhunut, miten hänestä tulee suurta ja tärkeää ja sit se totuus on kassatyö.

Mun ystävä on kaupan, automarketin kassalla, vaikka on kouluttautunut ihan muuksi. Viihtyy, työ on kyllä kiireistä, mutta toisaalta helppoa ja tykkää jutella ihmisten kanssa.

Vierailija
5/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt vaan hajosi pää kyllä ihan täysin siihen miten tylsää se työ on ja sitten varsinkin siihen miten ilkeitä ihmiset monesti on. Meidän marketissa oli 21 kassapaikkaa ja kova sutina. Yksi työkaveri oli selkeästi kutsumusammatissaan ja nautti työstään. Hänellä kävi vakkariasiakkaat ja vaikka muut kassat olisivat olleet tyhjiä, tälle ihanalle ja iloiselle naiselle oli aina jono. Muisti kaikkien lasten ja koirien nimet ja anoppien sairaudet. Aivan mahtava tyyppi ja selkeästi oikeassa paikassa töissä. Mulle se ei sopinut, mutta joillekin sopii.

Vierailija
6/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normi duuni. Palkka matala ja joskus tylsää riippuu paikasta ja ihmisistä. Voisin työskennellä jos elämä muuten reilassa, mut ei kassatyö mun toiveeni olisi.

Vierailija
7/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään häpeällistä olla "vain kaupankassa". Tuosta kaupankassasta vain on tullut sellainen "sanonta"... Esim ylikoulutuksesta puhuttaessa mainitaan maisterit ja tohtorit, jotka päätyvät kaupankassoiksi.

Ja se on tietysti totta, että on paljon ihmisiä joista piti tulla sitä ja tätä, mutta lopulta heistä tuli ihan vain kaupankassoja, kun aika kului haaveiluun eikä opiskeluun.

Itse kävin ilmaisutaidon lukion ja siellä oli kasapäin tyyppejä, joista piti tulla näyttelijöitä, laulajia jne. Suurimmasta osasta tuli kaupankassoja (tai baarimikkoja tai tarjoilijoita), jotka kävivät vuodesta toiseen pääsykokeissa, vuodet vierivät ja aika kului, eikä sitten tullut hankittua mitään koulutusta.

Vierailija
8/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tosi vaikea löytää vakipaikka, jossa olisi edes lähes kokoaikaiset tunnit ja jonkin verran ennakoitavuutta.

Vierailija
9/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.

Vierailija
10/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen kaikkien asiakkaiden kanssa.Muistan myös lapset ja asiakkaat kertovat mulle surunsa ja murheensa kuten myös ilonsa.

Yllättävän paljon ehtii kuulemaan sen muutaman minuutin aikana asiakkaan elämästä.

Olen asiakkaista siis aidosti kiinnostunut ja niin aikakin menee nopeaan.

Olen keskisuuren marketin kassa ja meillä on paljon muutakin hommaa kassatyön lisäksi.

Lehdet,tupakat, pullohuone jne.

olen 25 vuotta ollut kaupan alalla ja siellä mättää tuo huono palkka ja vähäiset tunnit. Mulla on ollut onnea saada tehdä suurimmaksi osaksi täyttä päivää, mutta se ei todellakaan ole tavallista.

Vierailija
11/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa tienaa yli 2000e,missä?

Kertokaa ihmeessä, itse olen tehnyt kaupankassan hommia n.5vuotta ennen lasten saantia eli työt loppui 3vuotta sitten.

Silloin täysillä tunneilla tienasin parhaimmillaankin n.1350e siis käteen jäävä osuus.

Ja olin HOK:illa töissä.

Onko palkat nousseet noin paljon?

Aina mulle TES:in mukaan kyllä maksettu ja kokemus vuosien mukaan palkka noussut silti ei tod.lähelläkään tuota 2000e

Vierailija
12/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä 80-luvulla 2½v. Olin kahdessa pikkukaupassa (ekassa oli vain 2 kassaa, tokassa 4-5).

Samat tylsät asiakkaat päivästä toiseen samoine tylsine ostoksineen ja juttuineen.

Kiire ei minua haitannut vaan se rutiininomaisuus.

Vierailija
13/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset jotka korostavat työn merkitystä, mutta samaan hengenvetoon ihmettelevät miten kukaan voi olla kaupan kassa, siivooja tai patologi ovat kaksinaamaisia.

Täytyy nousta noiden ihmettelijöiden yläpuolelle.

Vierailija
14/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset jotka korostavat työn merkitystä, mutta samaan hengenvetoon ihmettelevät miten kukaan voi olla kaupan kassa, siivooja tai patologi ovat kaksinaamaisia.

Täytyy nousta noiden ihmettelijöiden yläpuolelle.

Toiset viihtyy, toiset ei. Ihan kuten kaikessa muussakin työssä. Itse en ole viihtynyt, vaadin vähän enemmän haastetta. Tiedän monia jotka viihtyy. Palkka voi hyvinkin olla yli sen 2000€/kk, mutta vaatii sen, että on ollut useamman vuoden alalla. Lähtöpalkalla ei pääse yli sen. Olen ollut yli 5 vuotta ja palkka menee monesti lisineen yli sen 2000€/kk. Vaihtelu palkan suhteen todella suurta, lisät vaikuttavat niin paljon. Parhaillaan eroa kahden kuukauden välillä voi olla jopa 1000€. Pyhiä joutuu olemaan töissä, se on minulle ainakin iso miinus.

Vierailija
15/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ilmaisutaidon lukion ja siellä oli kasapäin tyyppejä, joista piti tulla näyttelijöitä, laulajia jne. Suurimmasta osasta tuli kaupankassoja (tai baarimikkoja tai tarjoilijoita), jotka kävivät vuodesta toiseen pääsykokeissa, vuodet vierivät ja aika kului, eikä sitten tullut hankittua mitään koulutusta.

Vierailija
16/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin: Se oli tosi hauskaa sitten opiskeluvaiheessa kun kassalla kävi muutama v-mäinen pätijäukkeli riehumassa sillä agendalla kun ollaan niin tyhmiä kun ollaan kassalle päädytty. Itse olin silloin fil.yo, takanani oli samanlainen, kahdella seuraavalla kassalla oli yhteiskuntatieteiden kandeja ja oli siellä sairaanhoitajaopiskelijakin ja lähihoitajia ja pari sosionomiopiskelijaa ja yksi lähes valmis psykologi ja yksi tyyppi jonka elämä oli siinä vaiheessa että lääkis oli pitänyt pistää tauolle hetkeksi... ja sitten lisäksi niitä aika mahtavia tyyppejä joiden juttu nyt ei sattunut olemaan se opiskelu, mutta fiksuja ihmisiä kuitenkin. Me kaikki oltiin sitten vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin varsin rauhallisesti kuinka tyhmiä ollaankaan kun kassalle ollaan päädytty.

Heidän nuoruudessaan "tyhmät" päätyivät kaupan kassalle, nyt ei taida olla ihan niin..

Kassalla käyvät ekstraamassa myös sellaiset ihmiset, joilla on jo ammatti mutta tarvii lisätienestiä. On siellä toki sellaisiakin, joilla ei ole ammattia, voi sanoa, että kassatyötä tekee nykyään ihmisiä laidasta laitaan.

Vierailija
17/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötähäpeää niiden tärkeilijöiden puolesta jotka ovat omasta mielestään parempaa väkeä kuin kassat. Eivät ole ihan nykyajassa eläviä...

Vierailija
18/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä se oli mun unelma-ammatti. Nykyään ei enää, mutta en halveksu heitä mitenkään. Jonkunhan sekin homma on tehtävä ja vaikka olisinkin parempipalkkaisessa ammatissa, en katsoisi heidän olevan mitenkään alempiarvoisia, en katso ketään niin.

Vierailija
19/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva sitä kuitenkaan arvostaa. Minä olen ollut marketissa viimeiset kuusi vuotta ja nuorena pari vuotta vaatekaupassa. Nykyisessä työssä olin ensimmäiset neljä vuotta kassalla ja satunnaisesti hyllyttämässä tai kassavastaavana. Pari vuotta sitten aloitin osastovastaavan hommat. Nykyisin teen vain aamuvuoroa, kun olen pienen koululaisen yh, mutta kun lapsi kasvaa, alan taas tekemään vuorotyötä. Se sopii mulle paljon paremmin. Töitä ei tarvii tuoda kotiin, eikä niitä edes tarvitse miettiä enää kotona. Palkka on ihan ok, viime vuonna tienasin melko tasan 24 000€, ei sillä juhlita, mutta elätän itseni ja lapseni.

Vierailija
20/49 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika harva sitä kuitenkaan arvostaa". Pahimpia ovat ne ihmiset, joiden mielestä tietyt ammatit ja työt laskevat ihmisen arvoa entisestään. Siinä logiikassa työtön on korkeammalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan