Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako kotijumppa mihinkään?

Vierailija
18.01.2013 |

Onko mielestäsi kotijumpalla, siis esim. punnerruksia, kyykkimisellä, vatsalihasliikkeillä (en nyt tiedä monenkaan liikkeen nimeä) jotain merkittävää hyötyä? Näkyykö vartalossa muutosta?

Saan ainakin näin aluksi lihakseni tosi kipeäksi noilla liikkeillä, joten luulisi niillä jotain vaikutusta olevan.

(Lisänä kunnollista airobista liikuntaa pari kertaa viikossa.)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kyykkyihin tarvin lisäpainoja. Ei ilman tunnu missään, vaikka teen sadan sarjaa.

Vierailija
2/5 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kotijumppaohjelmaa Emily Kellyn Pilates-kirjan mukaan ja jo parissa kuukaudessa aloin nähdä selviä muutoksia kroppani muodossa. Hartialinja parani, ryhti parani, vatsa litistyi, vyötärö kapeni... On ollut todella tehokasta, vaikka Pilates-liikkeissä ei yleensä tule mikään paikka kipeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla painolla tehty kotikuntopiiri tukee aerobista liikuntaa.

Hyviä liikkeitä ovat erilaiset pido, mitkä kehittävät keskivartalon lihaksistoa.

Kyykyt ovat tehokkaita myös esim. harjanvarren kanssa. Jos joku kyykkää sata kyykkyä ja ei tunnu missään, niin tavallinen ihminen kyllä saa hyvin ja oikeaoppisesti tehdystä kyykystä irti paljon. Sekä liikkuvuudessa, että lihaskunnossa. Harjanvarsi tms. autaa pitämään keskivartalon ryhdissään, kun esimerkiksi kyykkäät.

Paljon näen kyykkyjä, missä kantapäät nousee ylös ja selkä on notkolla ja näitä sitten kyykätään pää punaisena ja kehutaan, että 0npa hyvä kunto.

Hyvä ja hallittu kyykky on monelle se ensimäinen, mikä pitää opetella ja saada liikkuvuus kohdalleen. Tiukat akillesjänteet esimerkiksi tekevät kyykystä puolittaisen ja teknisesti huonon, mikä kompsensoidaan sitten selällä ja kyykky onkin jo tehty väärin.

Kotijumppa on todella tehokasta ja helppoa.

Vierailija
4/5 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen puolentunnin ohjelman on mulle fysioiterapeutti aikanaan tehnyt ja kyllä se siinä toimii. Ja painoja ei saa käyttää.

Jos sit haluaisi terveysvaikutusten lisäksi jotain ulkonäkövaikutuksia, niin toi puolentunnin sarja on tehtävä kolme kertaa joka päivä. Tehoaa kyllä, senkin oon testannut, mutta toistoja pitää tulla tarpeeksi.

Vierailija
5/5 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla painolla tehty kotikuntopiiri tukee aerobista liikuntaa.

Hyviä liikkeitä ovat erilaiset pido, mitkä kehittävät keskivartalon lihaksistoa.

Kyykyt ovat tehokkaita myös esim. harjanvarren kanssa. Jos joku kyykkää sata kyykkyä ja ei tunnu missään, niin tavallinen ihminen kyllä saa hyvin ja oikeaoppisesti tehdystä kyykystä irti paljon. Sekä liikkuvuudessa, että lihaskunnossa. Harjanvarsi tms. autaa pitämään keskivartalon ryhdissään, kun esimerkiksi kyykkäät.

Paljon näen kyykkyjä, missä kantapäät nousee ylös ja selkä on notkolla ja näitä sitten kyykätään pää punaisena ja kehutaan, että 0npa hyvä kunto.

Hyvä ja hallittu kyykky on monelle se ensimäinen, mikä pitää opetella ja saada liikkuvuus kohdalleen. Tiukat akillesjänteet esimerkiksi tekevät kyykystä puolittaisen ja teknisesti huonon, mikä kompsensoidaan sitten selällä ja kyykky onkin jo tehty väärin.

Kotijumppa on todella tehokasta ja helppoa.

Liikuttelen aina kyykätessä varpaita, joka varmistaaa sen, että paino on kantapäillä. Ja varmasti ihmiselle, jolla ei ole urheilutaustaa, teknisesti oikein tehtynä kyykyt ovat tehokkaita oman kehon painollakin tehtynä.

t.se 100 sarjoja kyykkäävä