Mitäs luulette? Minulla on 17-v. tyttö. Hänellä on kavereissa
19-v. poika. Tyttö on erittäin nätti. Hän on elänyt hyvinkin kotityttönä lukion alkuun asti. Sitten hän alkoi kulkea enemmän. Tyttö on yöpynyt pari kertaa tuon pojan luona, kuulemma sohvalla. Uskoisitko, vai ovatkohan he harrastaneet seksiä?
Yhtenä aamuna viikonloppuna tytön toi kotiin autolla joku mies, tytön mukaan 23-v. Sielläkin oli kuulemma vain nukuttu sohvalla. Seksin harrastaminen on tytön oma asia, mutta äitinä olen tietysti ehkäisystä ym. huolissani ja siitä ettei tyttö pahoita mieltään.
Niin, että mitä luulette? Onko uskottavaa että tyttö on ollut vain yökylässä ja nukkunut sohvalala yksin?
Kommentit (22)
Huonosti on asiat juteltu, jos ei osaisi hoitaa ehkäisyään. Ja mitä sitten, jos vaan goisii miesten sohvilla? Kivempaa sekin kuin olla kyylän kotona.
Toki kaikki heti olettaa että seksiä on harrastettu. Todennäköisesti varmaan onkin, mutta itse olin ihan oikeastikin tuon ikäisenä sohvalla nukkumassa.
Vois vetää kuitenkin sen rajan siihen 18-vuoteen, kun johonkinhan se on vedettävä.
" Toki kaikki heti olettaa että seksiä on harrastettu. Todennäköisesti varmaan onkin, mutta itse olin ihan oikeastikin tuon ikäisenä sohvalla nukkumassa. "
Miksiköhän pitää heti ensiksi olettaa että seksiä on harrastettu...?
Eikö tässä maassa voi vastakkaiset sukupuolet olla vaan ystäviäkin?
etkä ole vielä ehkäisystä keskustellut hänen kanssaan? Voi kuule nyt se on jo myöhäistä. Tyttösi on kyllä saanut tiedot jo muualta.
Mutta jos on ajankohtaista niin voisin piffata ehkäisyvälineitä. Ne ovat aika kalliita eikä kannata luottaa siihen, että pojat huolehtivat. Tyttö ei ole halunnut seksistä kanssani puhua vaan menee lukkoon ja lähtee pois paikalta. Olenkin ostanut hänelle joskus kirjan aiheesta.
-ap
Vaikee tajuta et sulla rupeaa olemaan kotona kohta nuori nainen joka ei tarvitse äidin kanssa lässytystä seksistä?
Meillä hodettiin ehkäisykeskustelut teinien kanssa jutellen, eivät halunneet kuunnella saati jutella asiasta mun kanssa. Ostettiin kirjallisuutta aiheeseen liityen, ja lopuksi ostin vessan kaappiin muutaman paketin kortsuja ja kerroin mitä varten ne on siellä. Tasaisesti ne hävisikin.
19-v. poika. Tyttö on erittäin nätti. Hän on elänyt hyvinkin kotityttönä lukion alkuun asti. Sitten hän alkoi kulkea enemmän. Tyttö on yöpynyt pari kertaa tuon pojan luona, kuulemma sohvalla. Uskoisitko, vai ovatkohan he harrastaneet seksiä?
Yhtenä aamuna viikonloppuna tytön toi kotiin autolla joku mies, tytön mukaan 23-v. Sielläkin oli kuulemma vain nukuttu sohvalla. Seksin harrastaminen on tytön oma asia, mutta äitinä olen tietysti ehkäisystä ym. huolissani ja siitä ettei tyttö pahoita mieltään.
Niin, että mitä luulette? Onko uskottavaa että tyttö on ollut vain yökylässä ja nukkunut sohvalala yksin?
minä en ainakaan läheskään tuossa iässä tehnyt muuta kuin nukkunut sohvalla. Kyllä ei on ei minkä tahansa ikäisen kanssa. Ei se ollut minkään loppu, vaikka sanoikin ei. Lähinnä herätti ihastusta entisestään.
Ei ole sen oma asia. Se on alaikäinen!
joskus kainalossa ja joskus ihan itekseni.
16-21 vuotiaana siis. En todellakaan antanut jokaisen tilaisuuden tullen.
melkein vuoden 15-16v:na ja olin usein yötä, mutta ei harrastettu seksiä. Äiti yritti puhua ehkäisystä ja koin sen hirveän kiusallisena, että ei kai äiti luule että sellaista teen? En todellakaan ollut valmis. Tuli sitä myöhemminkin nukuttua sohvilla miespuolisten henkilöiden luona ja vieressäkin, mutta ihan kavereista vaan oli kyse.
Hmm... Minä itse kyllä sanoin aika monelle pojalle ei, ennenkuin menetin neitsyyteni. Vaikka samassa sängyssä nukuttiinkin. Että riippuu kyllä tapauksesta. Kysy tytöltä, niinhän saat tietää :) Hienoa että olet äitinä huolissasi tytön, vielä alaikäisen, seksielämästä. Itse pamautin 19-vuotiaana äidilleni et "mulla on sitten klamydia" ja se oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun äidin kanssa näistä asioista edes hieman keskusteltiin :D (tartunnan sain silloiselta poikaystävältä ja ainoalta mieheltä kenen kanssa olin ikinä seksiä harrastanut, joten voitte pitää suunne kiinni...)
Taitaa muuten olla aika monella av-mammalla paha olla, kun pitää tähänkin aiheeseen vttuilla ja aukoa päätään :/ Toivottavasti saatte apua!
tuon ikäinen kuitenkin pakollakin jo ehkäisystä tietää että samapa se että nukkuuko sohvalla vai tekeekö muutakin. Jos kuitenkin haluat avustaa kalliiden ehkäisyvälineiden ostoa niin jätä vaikka tytön huoneeseen rahaa lapun kanssa jossa lukee "ehkäisyyn", tai muuta, jos tyttö kerran on arka näissä asioissa. Tai sitten jätät ihan kortsuja. MUTTA ei ole mitenkään 100% varmaa että seksiä edes vielä harrastaa, en minäkään tuon ikäisenä vaikka olinkin yhden miespuolisen ystäväni, 20-vuotiaan, luona usein öitä. Nukuin ihan sohvalla, eikä kaverillanikaan mitään taka-ajatuksia ollut, oltiin vaan hyviä ystäviä. Poikaystäviäkin joskus 15- vuotiaasta eteenpäin oli, mutta seksiä olen harrastanut vain nykyisen mieheni kanssa, ensimmäisen kerran 17-vuotiaina. Mammat täällä av:lla vaan tuntuu olevan kovin kyynisiä :( tai sitten maailma ei enää ole yhtä viaton kuin minun aikaan, mitä kyllä epäilen kun olen vasta 25-vuotias
Teininä miehet ovat keskimäärin sellaisia hormoniröykkiöitä, että jos mulla olisi tytär joka hengailisi nuorten sankareiden kanssa niin kyllä pelottaisi ja paljon. Tytöille tuo ikä on vain kymmenen kertaa vaarallisempi kuin pojille, helpolla tulee suurta henkistä tuskaa ja mainekin menee kun jutut kiertää. Pojat taas pääsevät tuon ikäisenä aivan kaikesta kuin koira veräjästä.
Mistäkö nämä ajatukset? No, olen miespuolinen ja omista teinivuosista on kuitenkin vain n. puolitoista vuosikymmentä aikaa.
Ap tekee ihan oikein, kun on huolissaan.
Vois vetää kuitenkin sen rajan siihen 18-vuoteen, kun johonkinhan se on vedettävä.
Oli meille hakijana, kun oltiin alaikäisiä. Ei tarvitse edes seksiä harrastaa, meillä oli muutenkin porukassa aika pitkälti niitä, ketkä on muutamankin vuoden meitä vanhempia, hakivat meille viinat ja tupakat, istuttiin iltaa yhdessä, pelattiin milloin korttipelejä ja milloin lautapelejä, kuunneltiin musaa ja sammuttiin sohville.
Turha luulla muuta. 23v. ei nukuta tyttöjä sohvalla.
Ei me voida kuule täällä tietää.
... HÄN TIETÄÄ!
Minä kuitenkin sanoisin sinulle, että painu helvettiin, mun seksielämä on jo mun oma asia, rupean olemaan kohta aikuinen mutsi hei.
epätodennäköistä, että mitään ei olisi tapahtunut, mutta täysin mahdollista kuitenkin. Jos ette ole vielä ehkäisystä tarkemmin puhuneet, niin kannattaa tehdä se nyt.
Hänellä on myös poikaystävä,ollut jo yli puolivuotta ja nukkuneet yhdessä,mutta eivät ole harrastaneet seksiä.Pilsut on. Ja tiedän varmasti koska vasta vähän aikaa sitten oli puhetta, eikä hänellä olisi mtn syytä kieltää kun tietää ettei siinä ole mitään pahaa eikä kiellettävää. Toisilla vaan ei ole niin kiire varsinaisiin hommiin. Jotain seksileikkejä on kyllä harrastettu. Mun tytön kohdalla se saattaa kuitenkin johtua siitä että poikkis on nuorempi,vasta 16.