Millaisella luonteella pärjää osastonsihteerin työssä?
Työ kiinnostaisi minua todella, mutta olen kuullut, että luonteelta pitäisi olla nöyrä (mielikieli, alistuva!?), tarkka, nopea, iloinen..? Itse en todellakaan ole mikään nöyristelijä enkä halua todellakaan miksikään hoitajien ja lääkäreiden piiaksi! Olen kovin puhelias, itsevarma, tarkka (ehkä vähän liiankin), sanavalmis (helppo löytää oikeat sanat esim. potilaalle)... En oikein mistään ole löytänyt tietoa tästä työstä! Jos sihteereitä on paikalla, niin otan kaiken tiedon vastaan, kiitos ;)
Kommentit (7)
Ei sovi olla tuollainen kuin sinä.
Niin millä tavoin joustava ja nöyrä? Kyllähän minä joustava osaan olla, mutta se juuri, että en todellakaan halua kenenkään sylkykupiksi tai pompoteltavaksi, sellainen en ole. Autan, neuvon, teen oman työni, mutta sitä en vaan siedä, että tarvii olla koko ajan varpaillaan...
Ei sovi olla tuollainen kuin sinä.
Niin millä tavoin joustava ja nöyrä? Kyllähän minä joustava osaan olla, mutta se juuri, että en todellakaan halua kenenkään sylkykupiksi tai pompoteltavaksi, sellainen en ole. Autan, neuvon, teen oman työni, mutta sitä en vaan siedä, että tarvii olla koko ajan varpaillaan...
kyseenalaistava. Joudut toimimaan erilaisten ihmisten kanssa ja usein ns. osastosihteeri tvain ovat jokapaikanhöyliä.
mutta en halua, että kukaan tulee kyseenalaistamaan työtäni tai pitämään minua jonain piikana tai alempiarvoisena ihmisenä. Tällaista oon kuullut joiltain tutuilta, mutta ei heidänkään jutut varmasti ole se TOTUUS kyseisestä työstä. Kannattaako lh-pohjalta suuntautua siihen tietohallintoon? Eli sihteeri?
sellaisia ainakin meidän firmassa kaikki.
Jos sinusta kaikki sihteerit ovat kyyliä despootteja, niin mikä olet ammatiltasi? Sihteeri?
Minä olen varmaan se hiljaisin, kiltein ja nöyrin, mutta ei mulla silti mitään paskahommia teetetä. Uskaltavat vaan tulla kysymään multa apuja, kun muut sihteerit ovat tiukalla päällä... =D Työ on mulle vaan työtä ja olen mielelläni avuksi, kai se näkyy.
Mutta mahtavia ammattilaisia nuo muutkin ovat, eikä ne mitään tuittuja ole, mutta pitävät tiukasti rajansa ja "pöytänsä", tehokkaita ovat, hoitavat asiat napakasti, ovat aika kovaäänisiä ja toimeliaita, mutta tosiaan jos joku nyppii, niin paras antaa niiden rauhoittua... =D
Kai kun ollaan niin monta vuotta toimittu about samalla tiimillä, niin jokaisella on tilaa olla omansalainen.
Eli ainakin meillä saa olla nöyrä tai saa olla napakka, kaikille on paikkansa.
Työ sinänsä on minusta ihan kivaa, vaihtelevaa, mielenkiintoista ja tykkään viilata pilkkua, stilisoida asiakirjoja, tehdä kaavioita eikä se satunnainen kahvinkeittokaan sen kummempaa ole kuin kotona, en koe sitä mitenkään arvoani alentavaksi, vaikkei se mun työtehtäviin tietty virallisesti kuuluisi.
Työpaikka on vähän kuin toinen olkkari mulle, jossa saa lisäksi nyplätä tietsikan ja asiakirjojen parissa... =)
sellaisia ainakin meidän firmassa kaikki.