Jos miehesi sotkisi keittiön karmeaan kuntoon
..eli kaikki kaappien ovet olisivat himmeät, ruokaroiskeissa ja tahmassa. Jääkaapin hyllyt peittyneet ruokaroiskeisiin, muruihin.. Mikroaaltouunin seinissä roiskeita, puhumattakaan missä kunnossa se kupu on. Ja hellan nappulat käsittämättömässä oranssissa tahmassa. Sukat tarttuvat lattiaan kiinni.
Niin kummanko tehtävä olisi siivota nuo jäljet? Tarttuisitko sinä rättiin vai jäisitkö kylmästi odottamaan? Kyseessä ei siis meillä ole lapsiperhe, olemme kahdestaan.
Kommentit (11)
Kuinkakohan moni nainen on tänä päivänä valmis siivoamaan miehensä (tasavertaisen aikuisen ja kumppanin) sotkut? Itse en ainakaan siivoaisi, mutta enpä kyllä myöskään jakaisi elämääni ja kotiani miehen kanssa, joka lähtökohtaisestikaan sikailisi tuolla tavalla!
Yksin asuessaan sitä saa kuka vaan pitää kotinsa millaisessa paskassa tahansa, mutta kun muuttaa toisen kanssa yhteen, täytyy huomioida toinenkin. Perussiisteyden ylläpito (ellei toinen ole selkeästi ilmaissut, että sikailu ja sotku on ok) kuuluu yhteiselämään.
Meillä ei kumpikaan koskaan päästäisi keittiötä, tai muuta tilaa, tuollaiseen kuntoon. Ja jos joskus sotkee vähän enemmän, niin tietysi siivoaa omat jälkensä. Viikkosiivoukset ym. kotityöt hoidetaan tietysti yhdessä.
ikinä koskaan milloinkaan missään tilanteessa katselisi tuollaista porsasta. Niin vastenmielistä etten halua edes ajatella. Millainen ihminen elää tuollaisen miehen kanssa?
Hän on jo vanhempi, ja näkönsä on jonkin verran heikentynyt. Hän ei edes huomaa noita roiskeita ovissa. Kyllä ne vaan nyt erityisen hyvin hänkin olisi nähnyt, kun aurinko paistaa kirkkaasti. Jos patistan siivoamaan, niin sanoo vaan että joo joo ja kyllä kyllä. Hän nukkuu aamuisin klo 10 saakka, sitten toljottaa telkkaria jonnekin iltapäivään. Käy sitten kaupassa, jonka jälkeen katsoo telkkaria aamuyölle.
Olemme olleet yhdessä n. 6 vuotta, mutta pikkuhiljaa kärsivällisyyteni on alkanut pettämään. Itkettääkin välillä. Hänen mielestään siivoaminen on naisten työtä.
T Ap
Hänen mielestään siivoaminen on naisten työtä.
Asennevamma, joka hänen on korjattava jos haluaa sinun jaksavan jatkaa hänen kanssaan.
Hänen mielestään siivoaminen on naisten työtä.
Asennevamma, joka hänen on korjattava jos haluaa sinun jaksavan jatkaa hänen kanssaan.
hän on ikänsä ollut taiteellinen ja boheemi luonne, joten tuollaiset eivät häntä itseään haittaa. Ja nyt kun näkö on heikentynyt, niin haittaa vielä vähemmän.
Okei, mä en siis toistaiseksi keittiötä siivoa. Katotaan vkl:n yli, että miten tässä käy. Luultavasti tuo keittiö on samassa jamassa maanantainakin, ja ensi viikolla mä vielä vähemmän jaksan siihen tarttua ;( Ällöttää vaan itseäni tuo.
T Ap
hän on ikänsä ollut taiteellinen ja boheemi luonne, joten tuollaiset eivät häntä itseään haittaa.
Se on sivuseikka. Sinua se haittaa, ja jos se ei häntä sen vertaa liikuta että oppii sisäsiistiksi, niin sinun on parempi ilman häntä.
Hän on jo vanhempi, ja näkönsä on jonkin verran heikentynyt. Hänen mielestään siivoaminen on naisten työtä.
T Ap
tiennyt tämän sovinistisen asenteen varmasti jo suhteen alusta lähtien ja ilmeisesti myös hyväksynyt sen. Nyt kun mies on vanha ja sairas, et enää jaksakaan siivota sen jälkiä. Toki sulla on siihen oikeus, mutta aika julmaa alkaa nyt nalkuttamaan. Itse olet miehesi valinnut ja passannut, hoida nyt loppuun asti.
Siivoamienen ja keittiö on -ja tulee olemaan naisten työtä. Jos häntä pienet roiskeet eivät haittaa, voit aina ottaa luutun käteen ja siivota. Ihmisen henkinen jaksaminen on aina ihmisestä itsestään kiinni. Tässä sinulla on asia joka olisi jo hoidettu aikoja sitten, jos vain et olisi niin saamaton.
Kyllä keittiö on naisten hommaa, kuka sinne pakottaa miehen tekemään ruokaa on itse vastuussa aiheutuneista "sotkuista." Miehesi siis on aivan oikeassa.
Mielestäni myös naisten velvollisuus sen lisäksi, että antaa vähintään miehelleen 2 kertaa viikossa pesää - on tehdä miehelleen välipalaksi voileipiä.
Tämä yleisen perhetasapainon säilyttämiseksi, ettei miehen tarvitse vaimoaan ja lapsiaan tappaa - mitä olemme viimeaikoina voineet lukea lehdistä.
Naiset! Tehkää hommanne niin kaikilla on helpompaa!
Hän on jo vanhempi, ja näkönsä on jonkin verran heikentynyt. Hänen mielestään siivoaminen on naisten työtä.
T Ap
tiennyt tämän sovinistisen asenteen varmasti jo suhteen alusta lähtien ja ilmeisesti myös hyväksynyt sen. Nyt kun mies on vanha ja sairas, et enää jaksakaan siivota sen jälkiä. Toki sulla on siihen oikeus, mutta aika julmaa alkaa nyt nalkuttamaan. Itse olet miehesi valinnut ja passannut, hoida nyt loppuun asti.
olenhan mä sen tiennyt, ja olen siivonnutkin. Olen lähes yhtä vanha kuin mieheni, ja olen työelämässä onneksi. Hän on työttömänä. Itse asiassa en edes nalkuta, vaan huomautellut, että ala siivoamaan omat sotkusi. Hänen näkönsä on heikentynyt, mutta pärjää lasien kanssa ihan hyvin. Kuten kirjoitin, olen nyt lomalla siivonnut koko asunnon muuten täysin. Odotan vain, että hän siivoaisi OMAT sotkunsa eli tuon keittiön.
Jättäminen ei tässä tule kysymykseen. Toivoin tältä aloitukselta vain muiden näkökulmia asiaan. En siis kerjää sääliä, vaan kyselen mitä mieltä muut ovat.
T Ap
Ap herää joka arkiaamu kukonlaulun aikaan klo 05:00 ulkoiluttamaan koira reippaalla aamulenkillä, sitten valmistautuu töihin ja lähtee ruhnittamaan tunnin työmatkaansa.
Hän paahtaa pitkiä työpäiviä raskaassa duunisssa peräsuoli pitkällä ja kiiruhtaa töistä kotiin ulkoiluttamaan koiria ja siivoamaan kissanhiekkalaatikoita.
Se pataluuska laiskamato äijä omaa oikean koottujen selitysten kirjan, miksi hänen ei tarvitse osallistua kotieläinten hoitoon laisinkaan. Joskus saattaa hyvää hyvyyttään käyttää talon ympäri pikku pissalenkillä.
Ap on puhutellut äijää, että jos ei ala asenne muuttumaan, niin täytyy harkita eläinten luovuttamista jollekin, jolla enemmän aikaa hoitaa niitä. Siitäkös vasta ukko äläkän nostaa. Hän haluaa vain sen valoisan puolen lemmikeistä, tykkää paijata ja oleskella niiden kanssa mutta ei osallistu hoitoon millään lailla.
Sotkee kuin vaippaikäinen taapero eikä ota kuuleviin korviinsakaan, kun ap kehoittaa korjaamaan törkynsä. Ei viitsinyt jouluaattona edes parveketta lapioida vaan hänen mielestään se oli ap:n homma.
Itse olen sitä mieltä että äijä vaihtoon!
tuolla tavoin porsastelee. Nuo sotkut eivät siis ole tänään tulleet, vaan pitemmän ajan kuluessa. Ei koskaan pyyhi roiskeitaan jne. Käyn itse töissä, tämä viikko on ollut lomaa. Olen siivonnut asunnon muutoin kauttaaltaan, tosin pitänee vielä uudestaan tehdä jotain kun kotieläimetkin sotkevat.
Mä syön töissä, ja laitan keittiössä vain jotain pientä iltaisin, lähinnä mikrossa. Siitä ei tule mitään sotkua.
Mies ei koskaan tee MITÄÄN kotitöitä. Alan olla tuohon jo niin kyllästynyt ja uupunut. Mielestäni tuo keittiön siivous on kyllä vähintä mitä mies voi tehdä.