Kenelläkään vanhempia,jotka/joka käyttää päihteitä, alkoa lääkkeitä tms?
Oletko väsynyt? Ottaako kaaliin? Joudutko piilottelemaan pulloja, tai vahtimaan lääkkeitä?
Tietääkö muut?
Kommentit (3)
että käyttää päihteitä ongelmaksi saakka, jos joku muu ei nyt hoksannut.
Minkä ikäisiä nämä isovanhemmat ovat?
vaikeaa katsella, kun ovat tuhonneet elämänsä viinalla :(. Myös minun lapsuuteni meni siinä. Itse olen terapiassa käynyt 3 vuotta ja sitä kautta syvän masennuksen myötä selvinnyt rankasta lapsuudesta hyvään aikuiselämään ja äidiksi.
vanhempiani nähdään lasteni vuoksi pari kertaa vuodessa pikaisesti. Sen aikaa vanehmmat pysyvät selvinpäin. Haluja olisi lapsenlapsia nähdä mut yleensä aina viina vie kuitenkin voiton :(
olen surullinen ja väsynyt tähän. Lapsillani ei ole mummolaa, meillä ei ole tukiverkostoa. olen lisäksi ainut lapsi eli joudun jossain vaiheessa huolehtimaan vanhempani johonkin hoitolaitokseen, josseivät ole ampuneet aivojaan pihalle sitä ennen.
olen myös katkera siitä millainen oma lapsuuteni oli.
Sen äiti ja sen miesystävä on juoppoja. Ja kyllä, äiti on väsynys ja sitä ottaa kaalliin ihan selvästi ja se suureekin noiden puolesta, vaikka meno on siis jatkunut kymmeniä vuosia äitini lapsuudesta asti, joten tiettyä kyllästymistäkin on havaittavissa, eikä juttu ole mitenkään uusi. Äiti ei kuitenkaan piilottele pulloja eikä vahdi mitään - miten sellaista pystyisikään tekemään, kun kumpikin osapuoli asuu omissa kodeissaan eri paikkakunnilla. Ei kuulu meille, eikä me voida tehdä mitään. Siihen on vaan alistuttava, että ne tappavat itsensä noin, vaikka kovin hidasta kuolemaa se näyttää olevan.
Äiti käy siellä joskus kylässä, parin viikon välein. Minä en käy, koska mummo pyysi, ettei sinne vietäisi lapsia ja ei se niille sopivanäly plisikaan.