Lapseni aamupala!
Mitä mieltä olette tästä. Tyttäreni söi aamupalaksi: annos mysliä,3 annosta riisimuroja kuhunkin annokseen reilu ruokalusikka sokeria + maitoa,litra vichyä,paketti kananuudeleita ja kaksi aamukeksiä. Ikää 13 vuotta
Kommentit (21)
ja pelkkää moskaa lisäksi. Maha aivan liian isoksi venynyt jos pystyy tuollaisen annoksen vetämään oksentamatta.
Meillä lapset syövät välillä kananuudeleita päivälliseksi ja tulevat siitä ihan täyteen eivätkä ole edes mitään laiheliineja.
Yksi Vaasan ruisleipäpala margariinillä, kaksi mandariinia ja lasi kotitekoista jukurttijuomaa, mangolasssia.
on aamukeksi?
Minun 5-vuotiaani söi ruiskarjalanpiirakan ja joi lasin maitoa.
toisaalta itsekin muistan syöneeni tuossa iässä ihan valtavasti ja silti olin liiankin laiha kuikelo. Se murrosiänä kasvupyräys ja kova aina menossa oleminen kai kulutti vaan niin paljon. Myöhemmin olen kyllä miettinyt, että karmea ruokavalioni varmaan oli osasyy siihen että olin super-finninaama, vaikkei se lihottanutkaan.
Tai siis onko joku syömishäiriö taustalla? Kuulostaa aivan järkyttävältä määrältä. Pelkästään litra vichyä täyttää mahaa hetkellisesti niin paljon ettei kuvittelisi mahtuvan tuollaista määrää ruokaa ellei esim. käy oksentamassa välillä.
tai hyvin ylipainoinen lapsi sulla, ap.
Oman lapseni aamupala: Tissimaitoa.
Oma aamupalani: 2 ruisleipää, kahvia ja vitamiiniporejuoma.
tai hyvin ylipainoinen lapsi sulla, ap.
Oman lapseni aamupala: Tissimaitoa.
Oma aamupalani: 2 ruisleipää, kahvia ja vitamiiniporejuoma.
Jos ja kun lapsellasi on kasvupyrähdys niin anna sitten kunnon ruokaa. Tuohon aamupala on täynnä hiilareitä, ei yhtään proteiinia (no mitä kananuudelipaketissa on..).
Puuroa, ruisleipää, kinkkua, munakas, hedelmiä, smoothie,...
Onko tuollaiset aamupalat jatkuneet pitkään?
Joka muuttui bulimiaksi hän pääsi bulimiasta eroon about puolivuotta sitten. Pelkään että ahmimishäiriö nostaa päätään.
Ap
Meillä 11v poika syö aamuisin annoksen mysliä tai muroja tai weetabixia (2 kpl) maidolla ja mandariinin tms, joskus lisäksi lasin tuoremehua.
tyttö 10v syö ehkä yhden leivänpalan jos sitäkään
poika 15v sitten söisi varmaan koko jääkaapin tyhjäksi, pitää oikein rajoittaa sen syömistä
ja nirsoja ovat
Mä ( 13 ) en syö aamupalaa ollenkaan. Joskus saatan syödä, mutta se onkin puolikas leipä ( esim. yhdestä vaaleasta leivästä puolet ). Aamulla minulla ei vain ole nälkä. Veljelläni sama juttu. Koulussa ruoka 11:45.
Olen 148 cm pitkä ja painoa 39 kiloa.
Päivällä sitten menis vaikka kolme pussia tuplanuudelipusseja. Aamulla yleensä se mehulasi/vesi
Hiilihappoinen juoma runsaasti nautittuna helpottaa oksentamista. Olisin huolissani.
Ap, polttaako lapsesi kannabista?? Siitä ainakin tulee valtava ruokahalu! :(
muki kaakaota. muroja maidolla ja hillolla ja yksi croisant
Minun lapseni aamupala: yksi paahtoleipä, päällä margariinia ja juustosiivu. Lasi maitoa. Ikää 7v.