Mitä veikkaatte, saako synnärilakanaketju aikaan muutoksen Suomen synnäreillä?
Kun joku valtamedia tekee ison jutun siitä, miten naiset joutuvat makaamaan verisissä lakanoissa lapsenhakureissuillaan, niin saako se aikaan kansassa sellaisen kapinan, että ne puhtaat lakanat alkavat ilmestyä sairaaloissa sänkyihin?
Kommentit (4)
Kun joku valtamedia tekee ison jutun siitä, miten naiset joutuvat makaamaan verisissä lakanoissa lapsenhakureissuillaan, niin saako se aikaan kansassa sellaisen kapinan, että ne puhtaat lakanat alkavat ilmestyä sairaaloissa sänkyihin?
että erikoismaksuluokka tuodaan takaisin ja rahalla saisi palvelua.
Toivon että erikoismaksuluokka tuodaan takaisin ja rahalla saisi palvelua.
että kaikkien sellaisten äitien lakanat vaihdettaisiin, jotka ovat liian huonossa kunnossa tekemään sitä?
(Mun lakanat vaihdettiin. Yksi hoitaja tosin valitteli selkäänsä sitä tehdessään, mutta mä ajattelin, että jos selkä vaivaa, hän voi hakea saikkua.)
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että suomessa saa hyvää hoitoa ja nopeasti, tuolloin en sairastellutkaan joten en tiennyt todellisuutta.
Nyt olen ollut sairauskierteessä ja voin vain sanoa, että aikaisemmat ajatukseni terveydenhuollosta ovat olleet vain kuvitelmaa. Jonottamista kipeänä, juoksuttamista lääkäriltä toiselle. Minulle on tullut olo, että olemme kuin karjaa jota hoidetaan jos ehditään.
Henkilökunta on suurimmalta osin ollut äärettömän hyvää, kiitokset siitä! Mutta se, että heitä on liian vähän on suuri vääryys. Kuinka hoitoalan ihmiset jaksavat työssään, ei tämän lainen menettely pitkälle vie.
Eli jotain muutosta tarvitsemme ja pian.
ei, koska on ihan hyväksi kaikille normaalin synntyksen kokeneille, että nousevat sieltä sängystä ylös mahdollisimman pian.
Verisissä lakanoissa ei kenenkään tarvitse maata, kyllä sairaalassa on vielä työntekijöitä, jotka auttavat tarvittaessa. Hyvin pieni osa synnyttäjistä on niin heikkokuntoisia, ettei synnytyksen jälkeen pääse omin jaloin liikkumaan päiväkausiin.