Samsung vai Nokia?
Jos siirryn vihdoin nykyaikaan, ja vaihdan puhelimeni sellaiseen, jolla pääsee nettiin, on radio jne. ja rahaa olen valmis sijoittamaan n. 200, mitä puhelinta suosittelet?
Lähinnä ajattelen itse Samsungia tai Nokiaa? Mikä malli? Onko joku ihan susi? Lumiaa on moitittu niin paljon, että melkein kallistun Samsungin puolelle. Mutta onko se niin?
Mitä kannattaa ottaa huomioon? En todellakaan aio hankkia mitään 500 euron puhelinta, sellaisten suosittelut voitte jättää toiseen ketjuun.
t. vanhanaikainen av-mamma
Kommentit (26)
Ei uskois että noin suuri firma/firmat tekee noin ison mokan ton homman kanssa. Musiikki- ja kuvatiedostot kyllä siirtyy zunella, mutta muiden kanssa sitten onkin isoja ongelmia. Ja puhelinta kuitenkin kaupataan yrityskäyttöön. Siellä lienee myös muille tiedostoille tarvetta kuin vain musiikki- tai kuvatiedostoille. Kaikenkaikkiaan Lumia vaan tuntuu keskeneräiseltä, edelleen.
enkä ainakaan minä osaa kaivata älypuhelimelta mitään sellaista, mitä lumiassani ei olisi.
Juuri noin - et OSAA kaivata Osasitko kaivata 20 vuotta sitten matkapuhelinta, ET, mutta nyt sulla on se
ja liikkumisen lisääntymisen myötä. Ei voi mielestäni verrata kaikenkarvaisiin sovelluksiin. Kaikki sellaiset ohjelmat, joita muut ovat suositelleet tai itse olen keksinyt, että olis kiva ja hyödyllinen, olen puhelimeeni löytänyt.
Mitä jos kertoisit, mitä kaikkea sinä samsungissasi käytät?
Samsung Galaxy Xcover S5690, n. 175,- euroa
Samsung Galaxy Ace S5830, n. 200,- euroa
Nokia Lumia 800, n. 220,- euroa.
Tero
Yöpöydältä lattialle ja näyttö paskaksi.
miten noiden putoamisten kanssa käy, jos luuri tulee kulmalleen maahan, niin silloin on aina riski, että näyttö tykkää kyttyrää. Sikäli ihmeellistä, että tuo Xcover nimenomaan on suunniteltu iskunkestäväkis ja vesitiiviiksi.
Tässä kun muut ovat kyselleet miksi Nokia ja miksi Samsung, niin se on oikeastaan täysin mallikohtaista, mikä nyt on hyvä ja mikä ei niin kauhean hyvä ja tietenkin myös hintaluokasta.
Ja kuten joku tuolla aiemmin mainitsi, niin millaiseen tarkoitukseen se luuri tulee ja millaiset tietotekniset taidot käyttäjällä on ja minkä käyttöjärjestelmän haluaa.
Noin yleisesti ottaen Lumioista en itse ostaisi muita kuin näitä uusimpia polykarbonaattikuoriin jyrsittyjä Mango-luureja. Samsungilla on ollut nyt Samsung Galaxy SII:n jälkeen erinomaisia tuotteita markkinoilla, esim. Samsungin AMOLED-näytöt on jotain mille oikeastaan pärjää vain iPhone. Lisäksi Samsungeissa on samassa hintaluokassa järjestään tehokkaammat prosessorit ja enemmän muistia, jolloin puhelimen käyttö on (hieman yleistäen) juohevampaa. Nokialla on paremmat kamerat (yleistäen).
Eikä voi välttyä siltä edelleen jatkuvalta mielikuvalta, kun netin keskustelufoorumeita lukee, että Nokia päästää useammin tuotteensa raakileena markkinoille eli lopputestauksen puhelimien softalle tekee loppukäyttäjä :( Eli Nokian ostaja saa useammin varautua siihen, että puhelin viettää aikaansa huollossa, varsinkin elinkaarensa alussa.
Tero
ei saanut aikaan kunnon älypuhelinta ja ostin samsungin. Sampasta ei valittamista, toimii kuten luvataan. Lapset sillä pelaa ja välillä ovat pudottaneetkin, ei hajoa. Päivitykset toimii, nytkin tulossa SGS2:lle iso päivitys vaikka puhelin jo vanhaa mallia. Nokia ei saanut päivitystä edes tuliterälle lumian mallille, mikä on helvetin iso moka nykymaailmassa.
Nää uudet Lumiat vastaa tuota SGS2:sta joka on siis samsungin vanha malli. Ei oikein homma suju, jos nokia saa markkinoille sellaisia tuotteita jotka kilpailija on tuonut markkinoille jo pari vuotta sitten.