Samsung vai Nokia?
Jos siirryn vihdoin nykyaikaan, ja vaihdan puhelimeni sellaiseen, jolla pääsee nettiin, on radio jne. ja rahaa olen valmis sijoittamaan n. 200, mitä puhelinta suosittelet?
Lähinnä ajattelen itse Samsungia tai Nokiaa? Mikä malli? Onko joku ihan susi? Lumiaa on moitittu niin paljon, että melkein kallistun Samsungin puolelle. Mutta onko se niin?
Mitä kannattaa ottaa huomioon? En todellakaan aio hankkia mitään 500 euron puhelinta, sellaisten suosittelut voitte jättää toiseen ketjuun.
t. vanhanaikainen av-mamma
Kommentit (26)
Nokian ovi kalpenee sovellusten osalta Android Marketin suhteen.
Meidän perhe on myös siirtynyt noksusta samsungiin.
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLA…
Tuossa on hyvä puhelin. Ja maksaa alle 200e.
Saat todennäköisesti monta erittäin varmaa vastausta, sillä kännykkämerkeistä on tullut monille samanlainen uskonto kuin automerkeistä: oman valinnan puolesta astutaan vaikka tuleen, ja "väärin" valinneet julistetaan vähintäänkin tyhmiksi.
Jos sinulla on pääsy Tekniikan Maailma -lehteen, lue sieltä testejä. Ne on tehty ilman suurta vakaumusta mutta sitäkin paremmin.
Samsung Galaxy Xcover S5690, n. 175,- euroa
Samsung Galaxy Ace S5830, n. 200,- euroa
Nokia Lumia 800, n. 220,- euroa.
Tero
Nokia 300:ssa on ihanoikeat numeronäppäimet.
Tai Nokia Lumia 710
Nokia 300:ssa on ihanoikeat numeronäppäimet.
Tai Nokia Lumia 710
jos hintaero Nokia Lumia 800 on muutama kymppi?
Lumia 800 on selvästi laadukkaampi ja on varustettu mm. paremmalla kameralla, suuremmalla muistimäärällä sekä valovuoden edellä olevalla näytöllä.
Tero
Enkä ole kyllä kuullut muidenkaan haukkuvan. Ainoa miinus on se, että aika usein pitää ladata verrattuna peruskännykkään, mutta sehän koskee kaikkia kännyköitä, joita käytetään myös nettiselaamiseen ym.
Enkä ole kyllä kuullut muidenkaan haukkuvan. Ainoa miinus on se, että aika usein pitää ladata verrattuna peruskännykkään, mutta sehän koskee kaikkia kännyköitä, joita käytetään myös nettiselaamiseen ym.
200 eurolla, niin osta se.
Muuten tällä nykyisellä hintasolla Lumia 900:lle kaikinpuolin parempi vaihtoehto on Samsung Galaxy SII i9100.
Tero
Nokian ovi kalpenee sovellusten osalta Android Marketin suhteen.
Millä vuosisadalla sinä oikein elät?!
Kaikki puhelimet on ihmisen tekemiä ja suunnittelemia.
Mene kauppaan ota käteen esim. samsung ja lumia niin pystyt vertailemaan kumpi tuntuu käteen lelulta...
samsung, huomattavasti parempi
...mutta koskaan ei mitään perusteluja esitetä?!
No, kerro...
samsung, huomattavasti parempi
...mutta koskaan ei mitään perusteluja esitetä?! No, kerro...
Minä kuulisin mielellään perusteluja, miksi juuri Samsung on parempi, tai miksi juuri Nokia. Mitkä toiminnot ovat niitä, mitkä parempia, mitkä huonompia?
Monen olen kuullut sanovan, että on vaihtanut Samsungin Lumiaan ja ottaisi Samsungin takaisin. En vain ole huomannut kysyä perusteluja. Miksi siis? Mikä Samsungin toiminnoissa on parempaa kuin Lumiassa?
Tai toisin päin, miksi et vaihtaisi Lumiaa Samsungiin?
Kaipaan suositteluja ja kokemuksia, en vain sitä että no X nyt on vain parempi.
t. ap
Itse jahkailin Samsungin ja Nokian (lumia lähinnä mielessä) välillä. Aiemmin mulla on ollu yksi Samsungin puhelin, muuten Nokialaisia pääosin, ja ajattelin että Nokian käyttis vois siksi olla mulle parempi. Siitä vanhemmasta Samsungista en tykänny, sen logiikka ei istunu mun päähän yhtään.
Kaupassa kävin sitten molempia hypistelemässä, ja yllätyksekseni sitten Samsungiin kuitenkin päädyin. Tuntui mukavammalta käyttää, istui käteen paremmin ja nyt kun puhelin on ollu jonkun aikaa käytössä, ei ole valinta kaduttanu. Puhelin on toiminut hyvin ja on helppokäyttöinen. Mä halusin hyvän peruspuhelimen ja sen sain. Puhelinten toiminnot on varmaan melkolailla samantyyliset, tietty riippuen siitä minkä mallin ottaa, mutta käytettävyys pitää kyllä itse testata.
...kartta ja navigointi ovat omia suosikkejani Nokian Lumiassa 800.
Omat tarpeethan sen loppujen lopuksi ratkaisee.
Samsungiin on saatavilla enemmän sovellutuksia, kuin nokiaan...mutta mitä niillä kaikilla tekee.
Miehellä on Samsungin Galaxy S3 ja samoilla viivoilla ollaan. Mökillä tosin Nokian nettiselain toimii paremmin, mies käyttä siellä minun Nokiaa vaikka ei kuulemma kyseiseen laitteeseen koskisi pitkällä tikullakaan. :D
enkä ainakaan minä osaa kaivata älypuhelimelta mitään sellaista, mitä lumiassani ei olisi. Se on helppokäyttöinen ja toimii varmasti ja sovelluksiakin on saatavilla paljon enemmän kuin tarvitsen. Lisäksi se on paljon paremman näköinen kuin kilpailevat puhelimet.
Minuakin hämmästyttää, mitä kaikkea ihmiset keksivät haluta tuolta sovellusten puolelta, mitä saa muihin käyttiksiin mutta ei windowssiin. Ja veikkaan että ero valikoimassa kapenee koko ajan.
Jollassa toimii kaikki Android sovellukset
enkä ainakaan minä osaa kaivata älypuhelimelta mitään sellaista, mitä lumiassani ei olisi.
Osasitko kaivata 20 vuotta sitten matkapuhelinta, ET, mutta nyt sulla on se
Juuri noin - et OSAA kaivata
Älytöntä vastaamista asian vierestä.
Huomattavasti suurempi merkitys, kuin valmistajalla, on valitulla käyttöjärjestelmällä ja ekosysteemillä, mihin laite kuuluu.
Vaihtoehtoja on useita, mutta kolme suurinta aakkosjärjestyksessä:
- Android
- iOS
- Windows phone
Kun tuosta päätät minkä haluat, voit sen jälkeen miettiä, minkä valmistajan laitteen ja mallin haluat. Toki jos valitset keskimmäisen, ei merkkiä tarvitse valita, mutta muille löytyy lukuisia valmistajia.
En kyllä tiedä noista halpamalleista, joten suositella en osaa.