Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v:llä alkanut kumea käheä yskä, voiko viedä päiväkotiin? Nopsaan!

Vierailija
17.01.2013 |

Ei valita mitään, kurkkua tms ja leikkii, mutta tuo yöllä alkanut yskä kuulostaa tosi kurjalta, kumea, käheä. Yöllä melkein alkoi itkeä kun yski. Mutta sanoo ettei ole kurkku kipeä tai valita mitään muutakaan. Miten pitäisi tehdä?!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vein eilen kaksivuotiaani hoitoon, mutta minulla olikin vain 3 tunnin koulupäivä. jonka jälkeen hain mussukan kotiin. V

Vierailija
2/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vein eilen kaksivuotiaani hoitoon, mutta minulla olikin vain 3 tunnin koulupäivä. jonka jälkeen hain mussukan kotiin. Vie ja pyydä hoitajia soittamaan jos tila pahenee heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi sovittu tapaaminen puolilta päivin, mietin onko hassua jos vien lapsen klo 11 syömään ja haen heti päikkäreiltä takaisin? Muuten siis peruisin työmenot tältä päivältä. Vai pitäiskö sitten samantien kaikki, vaikeaa tietää..

Vierailija
4/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on siihen mahdollisuus.

Lapsella taitaa olla kurkunpään tulehdus. Menee yleensä pian ohi, on virustauti, mutta öisin ärtyy, ja voi pahimmillaan vaatia yöllä päivystyskäynnin, jos lapsella on hankala hengittää. Mutta ensiapuna yleensä riittää, että pukee lapsen lämpimästi ja hengittelee yöilmaa hetken, kylmä laskee turvotusta kurkussa.

Vierailija
5/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tota kurkunpääntulehdusta mietin, kun silleen kumeesti yski. Voi että:/ Onko nyt tosiaan tyhmää viedä ollenkaan päiväkotiin, onko pienen siellä hyvä nukkua päiväunia.. Pitäisikö juottaa kylmää vai lämmintä?

Vierailija
6/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole pahemmin haitannut, eli jos on reipas ja kuumeeton, niin lyhyeksi päiväksi voisi minusta viedä. Ja yleensä se on ollut vain yksi yö, jolloin yskä on ollut pahimmillaan.

Vierailija
7/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten höyryhengitys kylppärissä lämpimässä, pahentaako turvotusta vai helpottaako?

Vierailija
8/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan jos pitäisin tän päivän kotona ja sisällä kokonaan niin menisikö tauti sillä nopeammin. Toisaalta voisi viedä lyhyeksi ajaksi päiväkotiin, mutta onko lapsen tuollaisena ikävä nukkua siellä päiväunia, kun silloin voi taas tuo yskä ja turvotusolo lisääntyä (nukkuessa).

Vierailija
9/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaisin olla kotona ja peruisin tapaamiset.

Mutta mä olenkin "ylihysteerinen mamma" jonka lapsi sairastuttuaan on olut kipeä n. 3 päivää vaikka olis ollu minkälianen flunssa tulossa. Meillä ei ole ollut yhtään korvatulehdusta (joka muuten usein on flunssan jälkitauti) eikä yhtään oksennustautia. Lapsi on 8v.

Pidän kipeän lapsen kotona, annan lääkettä ja hoidan kuntoon. Saa tarpeeksi silloin lepoa ja paranee nopeasti.

Tiedän että varmaan 80% äideistä raahaa kipeitä lapsia päiväkotiin, ensinnäkään yhtään välittämättä siitä että tauti tarttuu muihin, mutta he eivät välitä myäskään omasta lapsesta jotta antaisivat kipeänä olla lapsen rauhassa. Jopa se melu joka siellä on, on rasittavaa kipeälle.

Tee niinkuin teet, itse en veisi.

Vierailija
10/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaisen vaivan vuoksi käyty.

Vierailija
11/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se tila ollut lapsella kun olette katsoneet että lähdettävä päivystykseen? Meneekö siis äkkiä tosi pahaksi? Miten ehkäisen tilanteen kotona?

Aion pitää kotona koko päivän.

Vierailija
12/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yskä voi kestää viikkoja, eikä koko sitä aikaa voi kotona olla...

Vierailija
13/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä pois, ei mitään useita viikkoja. Mutta oletko tullut ajatelleeksi että jos se lapsi saisi olla sen 3 päivää kotona ja parantua rauhassa niin ehkä se yskä ei pahana kestäisi sitä 2 viikkoa?

ottaa niin päähän tuollainen ajatustapa... "tautihan voi kestä vaikka kuinka kauan enkä minä voi olla pois viikkoja.."

Se pari päivääkin siinä sairauden alaussa voisi olla merkittävää sairauden etenemisen kannalta. Mutta kun ajatus on tämä että "kyllä vähän kipeän lapsen voi hoitoon viedä" niin ei mikään ihme että taudit leviää ja lapsilla ne pitkittyy.

Vierailija
14/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsoisin huomenna uudelleen.

Vierailija
15/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaahan tekeekö tuo lämmin höyryhengitys hyvää? Jos leikittäisiin tänään paljon pesuhuoneessa, lapsi tykkää lämpimässä kylvyssä ja saisi hyvät höyrytykset, vai lisääkö se turvotusta kurkussa?

Vierailija
16/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kokeilla. Pystyasento kun yskä on oikein paha, ja hyvä mieli, ettei itku turvota.

Vierailija
17/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys on kurkunpään tulehduksesta, jolta kuulostaa, niin et voi viedä hoitoon. Se on virustauti ja lapsesi tartuttaisi siellä muita. Ja esim. meillä kurkunpään tulehdus aiheuttaa lähes aina sairaalareissun, joten en haluaisi kenenkään tuovan lastaan tietoisesti muita tartuttamaan.