Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin tilannetajusta

Vierailija
17.01.2013 |

Mua ihmetyttää eikö tietyillä ihmisillä ole mitään tilannetajua fb:ssä seikkaillessaan? Kirjoitetaan jonkun kaverin seinälle asioista, joista k.o. kaveri ei ole maininnutkaan kyseiselle ihmiselle tai saatikaan kirjoitellut niistä fb:ssä.

Esim. mulle kävi näin: olin jälleen raskaana ( parin keskenmenon jälkeen, joista en ollut julkisesti kertonut, en edes lähimmille ihmisille). Ihan alkuviikot menossa (rv13), vain pari ystävääni tiesi. No juttu oli levinnyt ja yksi urpo kirjoitti onnitteluviestin seinälleni, josta asia tuli hyvin julki. Oli sitten kiva, että lähisukulaiseni (Äiti ja sisko), että pomoni saivat kuulla sen sitä kautta.

Olisin sen niin mielelläni kertonut heille kasvotusten, varsinkin äidilleni, josta tuli mummo ekaa kertaa.

Onneksi raskaus jatkui tällä kertaa. Olisipa ollut kiva kertoa jälkeen päin kun kaikki tiesivät, että kesken meni taas.

Älkää hyvät ihmiset kirjoitelko kavereittenne seinälle mitään "isoista asioista/uutisista" jos kaveri itse ei ole niitä julki tuonut fb:ssä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten mahdollisuuden postata seinälleni. Ärsyttävää oli myös kun yksi jurpo postata sata musiikkivideota seinälleni ilmeisesti pikkupienissään.

Yksityisviestillä voi ottaa yhteyttä tarvittaessa. :)

Vierailija
2/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin kälyni FB profiilistani juuri tuon takia, että sen pitää möläytellä.

Teki siskolle sen tempun, että julisti *omalla* seinällään tämän raskauden ja sitten myöhemmin keskenmeno pahoittelut. Kälyllä kavereita 347 ja niistä yhteisiä siskon kanssa neljä.. eli siis mä, mieheni, veljeni ja äiti. Eipä ole enää kuin veli.

Kysyttäessä ei osannut selittää mitään. Siitä raskauden ilmoittamisesta systeri oli jo vihainen ja sanoi sen kälylle. Eihän tuolta edes pahoittelua irronnut, vaan haasteli systerille, ettei raskaus ole yksityisasia. Se on koko suvun juttu!

Aisaatana mikä dille. Veli on nolossa välikädessä, mutta mitä hemmettiä valitsi noin höntin muijan ja vielä lisäänty sen kanssa. Ei sillä naisella muutenkaan kaikki lepakot tapulissa ole.

Sorry, vähän innostuin puhisemaan. Suututtaa koko mimmi niin paljon.

Toivottaan moisille luupäille enemmän ymmärrystä ja tilannetajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin kälyni FB profiilistani juuri tuon takia, että sen pitää möläytellä.

Teki siskolle sen tempun, että julisti *omalla* seinällään tämän raskauden ja sitten myöhemmin keskenmeno pahoittelut. Kälyllä kavereita 347 ja niistä yhteisiä siskon kanssa neljä.. eli siis mä, mieheni, veljeni ja äiti. Eipä ole enää kuin veli.

Kysyttäessä ei osannut selittää mitään. Siitä raskauden ilmoittamisesta systeri oli jo vihainen ja sanoi sen kälylle. Eihän tuolta edes pahoittelua irronnut, vaan haasteli systerille, ettei raskaus ole yksityisasia. Se on koko suvun juttu!

Aisaatana mikä dille. Veli on nolossa välikädessä, mutta mitä hemmettiä valitsi noin höntin muijan ja vielä lisäänty sen kanssa. Ei sillä naisella muutenkaan kaikki lepakot tapulissa ole.

Sorry, vähän innostuin puhisemaan. Suututtaa koko mimmi niin paljon.

Toivottaan moisille luupäille enemmän ymmärrystä ja tilannetajua.

Miks noi kälyt on aina niin perseestä. Samat vanhemmat mutta toisesta on vaan tullut idiootti (mieheni vrt. käly). Käly on sellanen lehmä että huhhuh paremmasta väliä! Vähän samanlainen kuin tuo luupää. Ikinä en itse sano mitään epäkohteliasta, otan loukkaukset vastaan hymyillen. Ja näitä tulee siis tosiaan ihan julkissti FB:ssä.

Vierailija
4/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkaisemaan facessa omasta raskaudesta, että he pääsevät hehkuttamaan kuinka heistä on taas tulossa tätejä. Enemmän isoin sisko vaati ja vaati, että pääsee julkaisemaan, kuinka hän on taas niin tärkeä ja taas täti. Tosi tärkeä onkin, kun käy katsomassa lastani ehkä kerran vuodessa, kun ei kuulemma suostu tulemaan tänne "jumalan selän taakse" vaan meidän pitäisi aina mennä sinne, vaikka hänen on tosiaan helpompi tehdä lähtönsä tänne, kun käy muutenkin viereisessä kaupungissa ystäviään tapaamassa autolla...

Isoimman siskon mielestä minun asiani ovat kaikkien asioita, joita voi levitellä omalla seinällään, kun meillä on monta yhteistä ystävää. No, katosin facesta ja elämä helpottui, isoin sisko veti vielä siitä herneen nenään eikä ole 2 kk mitään yhteyttä ottanut. Ihana rauha! Pakko sanoa, että ei kyllä ole ikävä :)

Vierailija
5/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näitä tahdittomuuksia tuli kommenttina ihan muunlaisiin päivityksiini ("laitan tähän kun sun seinälle ei voi kommentoida").

Nyt kommentointi seinälleni on mahdollista, mutta vain minä näen sen.

Vierailija
6/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti olette jo päässeet eroon kihomadoista". Oltiin kyllä tiedotettu laajasti mahdollisia tartunnan saaneita, mutta en silti itse toimisi noin. Eikä hänkään kyllä omia loisiaan päivittele...

Vierailija
7/11 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tulisi mieleenkään, etteikö kyseistä uutista olisi ensin kerrottu äidille ja sitten vasta ystävälle.

Mitäs jos jokainen ihan ensin itse miettisi, mitä kertoo ja milloin. Turha se on kavereille kiukutella.

Vierailija
8/11 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua vähän kiukutti, että kaverini oli mennyt tämän raskaus asian vuotamaan yhteiselle kaverillemme, joka sen sitten möläytti fb:ssä.

Silti olin vihaisempi sille möläyttäjälle, joka ei tajunnut, että jos en itse ole raskaudestani huudellut julkisesti, niin ei hänenkään niin tarvitse tehdä.

Äidilleni en halunnut alkuviikoilla kertoa, aikaisempien keskenmenojen vuoksi. Tiesin, että hän kovasti odotti lapsenlasta. Ja minulle olisi ollut tosi kova paikka kestää mahdollisen keskenmemon vuoksi hänenkin suruaan omani surun lisäksi.

Vierailija
9/11 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä äiti-tytär suhteitakin on niin monenlaisia. Ei kaikille ole se äiti-ihminen se ensimmäinen jolle kerrotaan isot/ikävät/iloiset ym. asiat.

Vierailija
10/11 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä idiotismin huippu juoruta facebookissa muiden asioista tyyliin "sai juuri tietää tulevansa tädiksi"-statuksella tai jollain mölväisyillä toisten seinille...

Mutta luulenpa että näiltä ihmisiltä puuttuu tilannetaju myös oikeassa elämässä. Facebook on vaan uudenlainen alusta näille sankareille julistaa tyhmyyttään...

Vierailija
11/11 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako roikutte jossain facebookissa kun pitää olla niin helevetin salaista. Eka perustetaan tollanen tili ja sitten itketään siellä olevia asioita... ok. Jos ei halua elämäänsä siellä jakaa, profiilinsa voi poistaa. Voitte olla ystäviin yhteydessä puhelimella tai sähköpostilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän