Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa laskettelua. Meidän lapset eivät osallistu.

Vierailija
16.01.2013 |

Melkeinpä liikaa, kun pysyvät perinteisellä tyylillä suksilla.Jos minulta kysyttäisiin ei koulussa olisi hiihtopakkoa!

Ei kiinnosta muutaman innokkaan vanhemman idean vuoksi päästää lasta katkomaan luitaan rinteeseen. Kokematon jäisi jumiin hiihtohissiinkin tai laskisi päin ties mitä rinteessä onkaan. Kokemusta hankkiakseen taas olisi jo nuorempana täytynyt uhrata jokunen luu... Ei ne nuoretkaan luut parane aina täydellisesti! Miksi otatte riskejä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jossain ei ole hyvä, niin sitä ei kannata edes harjoitella.

Vierailija
2/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille pulkka ja lasketelkoot sillä, jos kerran pitää lasketela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte mennä isolle puolelle.

Hyvä ihme, elä siirrä lapsiisi tuollaista ennakkoasennetta. Sen taidon oppii vaikka aikuisena, anna vaan niiden mennä kokeilemaan.

Ihan eri asia kuin murtomaahiihto.

Vierailija
4/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt luokkani laskettelemaan joka vuosi, olen opettanut 5.-6-luokkalaisia. Ne, ketkä eivät halua lasketella, menevät pulkkamäkeen. Aloittelijat joutuvat osallistumaan laskettelukouluun. Ei meidän reksikään tykkää yhtään, että vien oppilaat tuonne, onhan se riskialtis laji.

Vierailija
5/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteluhan on mitä parhain harrastus, eikä aloittelijat todellakaan suihki rinteissä kovaa. Laskettelusukset on ihan erilaiset kuin murtsikkasukset, samoin käytettävät monot.

Vie edes perheesi joskus katsomaan tuota kivaa lajia, äläkä istuta lapsiisi omia ennakkoluulojasi. Heiltä jää maailma avautumatta tuollaisen kyräilyn takia!

Vierailija
6/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset pääsevät suksilla laskemaan alas.

Ei ole typerämpää lajia.

Vierailija
7/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

napapiirin pohjoispuolella tuskin asuisi enää ketään, kun ei ihmisille tulisi elantoa mistään. Hiihtokeskusturismi elättää pohjoisen väen.

Vierailija
8/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ala-asteikäisille. Ja tämän on kokemus osoittanut. Viime vuoden helmikuussa 12-vuotias tyttö kuoli koulun laskettelupäivänä rinteessä, kun laski päin puuta menetettyään suksien hallinnan. Ja tämä ei tapahtunut kovin kaukana meiltä.

Joo, meidän lapset eivät laskettele rinteessä, ainakaan ennen kuin hallitsevat välineet.

Vierailija
9/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivoista lasketteluretkistä selvisin aina naarmuitta.

Vierailija
10/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhata päiviä olivat

Vierailija
11/18 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahata koululuokka laskettelemaan.

Ensin menee koulun rahat linja-autoon, sitten tunteja päälle. Lisäksi kerjätään vanhemmilta rahaa.

Lopuksi siellä laskettelee ne, ketkä on lasketelleet ennenkin ja heillä on lasketteluvälineet. Puoli luokkaa laskee pulkalla, koska kamojen vuokraus on kallista. Lisäksi he eivät osaa, kun eivät ole harrastaneet, eikä se ope jouda niitä oikeasti vahtimaan kun viilettää itse tukka liehuen mäkeä alas.

Senkin rahan ja ajan voisi käyttää johonkin sellaiseen, mistä olisi kaikille iloa ja hyötyä.

Meillä riippuen luokasta puolet tai jopa allekin laskettelee. Muut sitten seisoo mäen vieressä ja katsoo kun puolet luokasta "pitää hauskaa"

Vierailija
12/18 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/18 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

he sitten laskevat tubingia tai murtsikkaa ympäristössä.

Lapussa oli ihan suoraan, että ekakertalaiset eivät pääse rinteeseen koulun retkillä. :)

Vierailija
14/18 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy talvet lautailemassa ja ei ole koskaan siellä loukannut itseään.

Vierailija
15/18 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelu on vain varakkaiden harrastus, joka ei todellakaan tarvitse kuulua "yleissivistykseen".

Meilläkin oli 80-luvulla koulussa laskettelupäivä ja siellä laitettiin minullekin keltanokalle sukset jalkaan ja nenä hissiä kohti, ilman MITÄÄN laskettelukoulua. Jäi niin p***at kokemukset, kun ei saanut mitään ohjausta ja hissit&laskettelu oli tosi vaikeaa, ettei enää rinteeseen meno toiste kiinnosta!

Vierailija
16/18 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä laskettelutekniikkaa harjoiteltiin mäessä tavallisilla suksilla koulun liikuntatunneilla ensin.

En ollut koskaan ennen lasketellut ja se oli ihan kivaa! Kolmen vuoden päästä mentiin koulun kanssa uudelleen. Kolmannen kerran olin miehen kanssa joskus viisi kertaa sitten.

En mä siihen lasketteluun sen kummemmin syttynyt, mutta oli se ihan kiva kokeilla. Kouluhan on olemassa, jotta lapset saisi erilaisia kokemuksia kuin kotona perheen kanssa. Menoksi vaan!

Vierailija
17/18 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla sellaisillakaan ollut omia välineitä, jotka oli ennen lasketelleet. Mitä järkeä sinne rinteeseen on mennä, jos ei liikunnanope opeta sitä laskettelutekniikkaa ensin? Tai jos ei saa koulun puolesta välineitä?

T. 18

Vierailija
18/18 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt luokkani laskettelemaan joka vuosi, olen opettanut 5.-6-luokkalaisia. Ne, ketkä eivät halua lasketella, menevät pulkkamäkeen. Aloittelijat joutuvat osallistumaan laskettelukouluun. Ei meidän reksikään tykkää yhtään, että vien oppilaat tuonne, onhan se riskialtis laji.

Kumpi on oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi