Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H & M:ltä ostaminen loppui minun kohdallani

Vierailija
16.01.2013 |

kun katsoin tuon 45 minuuttia -ohjelman. Jotain mainintoja muistan lukeneeni jo aiemmin huonoista työoloista HenkkaMaukan käyttämissä tehtaissa mutta mitään tuollaista en olisi voinut kuvitella.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs turkikset sitten.

Kankaita, niin luonnon- kuin tekokuiduistakin valmistetaan Kiinassa ja myrkylliset saastevedet lasketaan suoraan vesistöihin.

On vaikeaa pukeutua puhtaalla omallatunnolla.

Vierailija
2/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teidän täytyy varmistua myös siitä, missä oloissa on kankaat tehty. Veikkaanpa että niitä netin halvimpia kankaita tehdään myöskin vastaavanlaisissa hikipajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit. Älkää ostako sit niitäkään.

Vierailija
4/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoissa olosuhteissa ja usein laatukin on juuri sama kuin halpiskauppojen nykyään. Ihmiset maksavat merkistä ja hokevat "laatu"-mantraansa, tyhmiä kun ovat.

Vierailija
5/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada vaatteita halvalla, mutta eettisesti tuotettuna. Teetättäkää vaatteenne mittatilauksena räätälillä, jos haluatte täysin rehellistä tuotantoa tukea. Ai niin ei voi kun niin kallista, räätälille kun pitää maksaa työtunneista ja materiaalista. Kovaan ääneen vaaditaan parempia työoloja ja järjestetään boikotteja, mutta sitä laadunvalvontaa ei haluta itse kustantaa.

Puuvillan tuotanto ja kankaiden värjääminen kehitysmaissa aiheuttaa valtavia ympäristöhaittoja... puhumattakaan siitä, että holtiton torjunta-aineiden käyttö ja länsimaissa erittäin vaarallisiksi tunnetut väriaineet aiheuttavat työntekijöille vakavia terveyshaittoja.

Mutta siinäpä haastetta, jos tosiaan meinaa löytää eettisesti ja ekologisesti tuotettua kangasta, josta teettää / tekee itselleen vaatteet!

Vierailija
6/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinäpä haastetta, jos tosiaan meinaa löytää eettisesti ja ekologisesti tuotettua kangasta, josta teettää / tekee itselleen vaatteet!

ihan hyvä vaihtoehto on Nanso.

http://www.nanso.fi/vastuullisuus

Vierailija
7/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turha haukkua H&M:ää, kun Lindex, Seppälä, Stockan omat merkit, Prisman merkit, Cittarin merkit kaikki tehdään aivan vastaavalla tavalla.

On toki olemassa myös eettisesti tuotettuja vaatteita (esimerkkinä vaikkapa Ruskovilla), mutta siinä vaiheessa kun maksatte koko vaatevarastostanne sellaista hintaa, on ehkä mahdollisuus olla kriittinen.

"Kyllä ne Kivatin villahaalarit on ihan yhtä hyviä, turha maksaa jotain merkkilisää Ruskovillasta.."

Vierailija
8/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä vaihtoehto on Nanso.

<a href="http://www.nanso.fi/vastuullisuus" alt="http://www.nanso.fi/vastuullisuus">http://www.nanso.fi/vastuullisuus</a&gt;

Vierailija
9/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut alle 5 vaatekappaletta uutena.

Kirppareilta muutaman.

Tämä, jos joku on eettistä, kun käyttää vanhat vaatteet loppuun.

Vierailija
10/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kerrottu mitä muita merkkejä tuolla tehdään.

Vierailija
11/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään samanlaisissa olosuhteissa.

Vierailija
12/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan muitakin vaatevalmistajia

Vierailija
13/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi välttää tuollaisen tukemista kuin ostamalla tuttaviesi tekemiä vaatteita.

Mistä saat muuten tietääa sen onko jokin vaate tai esine tehty Suomessa hyvissä oloissa? Et kerrassaan mistään.

Vierailija
14/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada vaatteita halvalla, mutta eettisesti tuotettuna. Teetättäkää vaatteenne mittatilauksena räätälillä, jos haluatte täysin rehellistä tuotantoa tukea. Ai niin ei voi kun niin kallista, räätälille kun pitää maksaa työtunneista ja materiaalista. Kovaan ääneen vaaditaan parempia työoloja ja järjestetään boikotteja, mutta sitä laadunvalvontaa ei haluta itse kustantaa.

Vierailija
15/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään ns. hikipajoissa. Ei pitäisi olla uutta tietoa.

Itse olen jättänyt H&M:n tuotteet ostamatta lähinnä laadun takia.

Vierailija
16/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihtoehdon kuitenkaan kuulu olla orjatyö!!

Vierailija
17/17 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan se ja sama mistä vaattees ostat, halpamaissa suurin osa kuitenkin tehdään ja meininki on just tota. Jos et halua tukea toimintaa, tee itse vaatteesi.

Tosin veikkaan, että puolen vuoden kuluttua et enää edes muista koko lupaustasi. Kierrettyäsi aikasi rättikaippoja palaat henkkamaukalle, kun siellä on niin halpaa ja välillä jopa ihan laadukasta :)