Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi horrostoori nettiin? Kirjoittaisko aave-mammat?

Vierailija
16.01.2013 |

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1764067/aititytarsuh…

Tässä olisi, mistä tämän stoorin arjen ja juttujen pitäisi juontaa juurensa:

Onko tavallistakin, että äidit kokevat tyttärensä kilpailijoikseen? Ja missä kaikissa asioissa - jopa lapsen isän suhteenko? Ihan sairasta. Ja tietysti semmoisten mammojen tarttee tukahduttaa ja eliminoida tyttärensä ja mitätöidä tämän persoona. Hirveä helvetti. Viekö tyttärensä miesystävätkin tai ainakin haihduttaa sellaiset kartalta? Ja jos veljiä tytöllä, niin äiti omii nekin itselleen eikä tyttärellä ole sitten mitään sisko-veli-suhteita.

Olen kyökkipsykologi, mutta olenko silti oikeassa edes vähäsen?

Tämmöisellä äidillä on sitten myös oma "hovi", mutta tytär ei kuulu siihen porukkaan eikä juuri edes tunne tai tiedä äitinsä tuttuja eli siellä voi olla mitä tahansa piirejä.

Mutta arvatkaas ketä persoonia siihen "hoviin" sitten kuuluukaan?

Pystyiskö aave-mammat kirjoittaan? Kirjoitetaanko äidin, tytön, isän - vai kenen kertomana? Päiväkirjako? Kirjoittaisivatko eri ihmiset eri rooleissa niin tulis jotain roolipeliä - olisko mahdollista toteuttaa tommoisena vuorovaikutuksena?

Saataisiin uusi juttu, jota seurata kun CandyGirlkin on nyt loppu. Eikös tämmöisessä olisi mitään ainesta?

Jos aave-mammat pystyy, niin aletaan kirjoittaan sitä täällä jossain ketjussa.

_________

Mikä nimeksi hirmumammalle ja tyttärelle? Minkäikäisistä aloitetaan? Olisko äiti, joku joka ei ole vielä täysin kypsä äidiksi saatuaan tyttärensä? Mikä on kotitausta? Ei ainakaan mikään White Trash, mutta sopisiko, että niillä on jonkinlainen "kulttuurikoti" ja siihen kuuluvat elementit ympärillä. Onhan tossa ongelmaa jo, mutta lisätäänkö vielä jonkunlainen alko-ongelma (minkälainen) ja työriippuvuus tai rankka työ (mikä työ - palkansaaja vai joku vapaa ammatinharjoittaja tai yksityisyrittäjä), joka sotkee perhe-elämäpakkaa?

Jos te kirjoittelette jotakin, niin mä voin sitten yrittää jotain "oikolukua" ja homman selvennystä ja kasassapitoa. Nyt teidän ei tarttis kirjoitella mitään kommenttejä jonkun horrostooriin, vaan te kirjoittaisitte suoraan itse sitä omaa horrorstooria.

Jos tämä onnistuu, niin kyllä se sitten jossakin julkaistaan. Mä voisin kirjoittaa ite, mutta kun en pysty ja olis tuhat kertaa kivanpaa, jos aave-mammat kirjoittaisi. Mä en halua olla mikään "besserwisser", mutta mulla olis aikaa hupsutella tämmöisellä. Ei sitten tarttis huudella, että oliko juttu tosi vai ei ja kuka on kirjoittaja. Aaveet kirjoitti.

Voitaisiin tietysti laittaa joku blogi ja sitten lähettäisitte sinne niitä kommentteja eli juttuehdotuksianne ja mä kirjoittaisin ne sitten sinne teille - vai voisko tänne aavelle laittaa sen jutun ketjuna tai jonain muuna? Ei täällä kyllä ole mitään blogeja niin kuin joissakin ruotsalaisissa mammalehdissä, jonne jokainen haluava voi avata oman blogin ja ne listas sitten vielä ne suositut suositummuusjärjestyksessä.

Mä sanoisin kyllä, että kyllä AAVE osaa! Nostettaisiin vähän tän palstan tasoa ja saataisiin jotain kivaa, pysyvää aikaan. Kun kerran perheen elämästä on kyse, niin sinne voisi sitten laittaa semmoisia juttuja, mitä oikeasti on joillekin tapahtunut (historiallisia elementtejä). Kun on tommonen perhe niin kaikkea muutakin, esim. että Stockan kulmalle avattiin teinivaatekauppa ja sitten sitä ja tätä kun se oli eka Hesassa (tai missä) ja miten oli oliks Hämeentielle avattu disko se eka... sitten voitaisiin laittaa jotain mitä on tapahtunut yhteiskunnassa muuten (mä en tiedä mitään)... mitä on ollut ja on uutisissa... mitä harrastettiin... pimut ja nyt pissikset, onks ne tän tytön kavereita vai mitä tyttöjä... entä pojat ja kaikenlaiset rakastumiset... siis matskua meiltä yhdessä tulis vaikka kuinka hirveästi ja kun AAVEellä on äidit, isoäidit, tyttäret, ja miehet eri rooleissa. Jos kaikki laittaa jotakin, niin eikös tästä voisi tulla historiallinen suomalaisten kirjoittama horrorstoori? Jotain uutta luettavaa kun joku Teinityttö CandyGirl salattu rakkaus ja Enkeli-Elisan kauhustoori ovat nyt loppuneet...

Älkää nyt heti lytätkö tätä idistä ihan lyttyyn. Jostain syystä, jos joku yrittää jotain, niin heti ilmestyy niitä lyttääjiä sen sijaan, että ryhdyttäisiin tuumasta toimeen ja tehtäis jotain kivaa yhdessä. Eihän tämä mitään maksaisi ja CandyGirlkin sanoi, että hänellä oli ollut hauskaa kirjoittaessa. Miksi me kirjoitetaan kaikkea sontaa aaveelle? Siksi kait, että me vaan tykätään kirjoittaa kirjoitetaan me nyt sitten mitä tahansa. Ja tykätään kun kaikkiin hulluihinkin provoihin tulee jotain idiootteja vastauksia. Mitä idiootimpi sitä parempi kunhan käyttää pistettä ja sen jälkeen isoa kirjainta eikä laita sylivauvaa paineleen näppäimistön nappuloita akröaätuagjagapeåäaäa ihan koko ajan sentään.

Tää vois nyt olla joku kirjoitustalkoo: maratonikirjoittamista hitaasti, mutta varmasti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vaipat vaihdettu ja sylissä kirjoittamassa vähän askgapeognaögäasädldl? Laittakaa nyt joku piste ja iso kirjainkin babylaisen tekstiin kuitenkin!

Vierailija
2/4 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka lyttyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prrr. Haloo?

Mrs Kukkapuketti speaking!

Vierailija
4/4 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin runsaasti kommenttejanne, mutta omaan ette halua osallistua? Onko just tossa pelkässä kommentoinnissa joku oma juttunsa, jota tyhmä ei tajua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme