Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 36- tai 37-vuotias auttamattoman vanha saamaan lapsia??

Vierailija
16.01.2013 |

Mitä mieltä olette? Siis kyseessä nainen, ei ensisynnyttäjä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tarkoituksella, että saan sitten nauttia heistä ja muutenkin nuorena jaksaa mielestäni paremmin.

Nyt mulle on alkanut iskemään mieletön vauvakuume. Näen joka puolella vauvoja ja mietin kuinka ihanaa olis, jos sais taas vauvan. Sitä ihanaa tuoksua, lämpöä ja kaikkea upeaa mitä vauva tuo tullessaan.

Toisaalta mietin, että olen jo saanut 3 tervettä lasta, olenkohan yhtä onnekas neljännen kohdalla kun olen jo näin vanhakin.

Tai siis en ole lapsia tehnyt erityisen nuorena, ensimmäisen sain 27-vuotiaana, toisen 29 v ja kolmannen 32 v. Nyt ikää 37 ja haluaisinkin vielä neljännen... Mutta pelottaa, että jos raskaudessa/synnytyksessä menee jokin pieleen, se olisi koko perheelle surullista.

Vierailija
2/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtaisen kokemuksen mukaan ihan hyvä ikä, vaikka odotinkin tuplia, niin lähinnä vain askel hidastui loppuaikana, vaikka olinkin himpun verran vaille 37 kun lapset syntyivät

lapset valvottivat öisin tosi kauan (allergiaa jne.), en edes muista, milloin synnytyksen jälkeen olen nukkunut kokonaisen yön ensimmäisen kerran.

Usein flunssien aikaan valvoin myös öisin (lapset sylissä pystyasennossa pitäen), aamulla töihin, kun mummi tuli hoitamaan. Eikä mitään ongelmia jaksamisen suhteen.

Työkaverikin sai ainoansa 36 tai 37-vuotiaana, eikä ole vauhtia (töissä ainakaan) haitannut, vaikka yövalvomisista on hänkin enemmän kuin osansa saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ja varsinkin kun kyseessä on nainen : )

Vierailija
4/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna luonnon hoitaa

Vierailija
5/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi aika vaikea kestää että mieheni jäisi vaille isyyden kokemusta joka isoimpia asioita elämässä. Vain siksi että halusi juuri minut jolla jo lapsia on eikä av-mamman mukaan ole suotavaa siis lapsia enää hankkia.

Mutta jos on kyse siitä, että uuden miehen kanssa on vielä se rakkauden hedelmä hankittava, niin miettisin kahdesti.

Vierailija
6/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanti vaikeutuu iän myötä, muttei kai kukaan päättää että toinen on liian vanha - jos raskautumista itse haluaa ja se onnistuu.

Jos asiaa täytyy miettiä on mielestäni muitakin esteitä mielessä kuin ainoastaan ikä.

Vierailija
7/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi aika vaikea kestää että mieheni jäisi vaille isyyden kokemusta joka isoimpia asioita elämässä. Vain siksi että halusi juuri minut jolla jo lapsia on eikä av-mamman mukaan ole suotavaa siis lapsia enää hankkia.

Mutta jos on kyse siitä, että uuden miehen kanssa on vielä se rakkauden hedelmä hankittava, niin miettisin kahdesti.

Onko sun edelliset sitten jo niin isoja ettei se mies voi niitä hoivata? Minkä ikäinen mies on?

Vierailija
8/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei ole liian vanha.

Nimim. esikoinen 36-vuotiaana

Vierailija
9/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 34v eikä lasta ole kuulunut useampaan vuoteen. Kerran raskaus alkoi mutta meni heti kesken.

Lapsia on meillä kaksi, olin silloin 22v ja 25v, näitä raskauksia edelsi myöskin keskenmeno.

Kieltämättä yllätti kyllä, miten nuorena raskautui helpohkosti ja nyt -edelleen aika nuorena- ei sitten millään. Näinhän se on, mutta monestakin syystä lapsia saadaan nykyään monesti vasta päälle kolmekymppisenä ja useimmat onnistuvat siinä. Meillä kävi tuuri, että tuli tehtyä asioita elämässä tässä järjestyksessä.

Niin, pitkä selitys sille, että ei kai äitiys ikää katso mutta muita asioita toki kyllä?!

Vierailija
10/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen kuumeilua, 3 kiertoa takana, ikää 37v.

Vierailija
11/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan, mä oon saanut omani reilu 36 vuotiaana ja nyt ystävättäreni 40 vee odottaa esikoistaan :)

Vierailija
12/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Helsingissä yli 35-v ensisynnyttäjäkin ole ihan tavallinen?

Omani sain 35- ja 37-v.

Vierailija
13/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 veenä kuopuksensa saanut

Vierailija
14/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 36-vuotiaana 4. lapsen ja 42-vuotiaana viidennen, enkä silloinkaan ollut auttamattoman vanha.

Vierailija
15/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en enää tuossa iässä haluaisi raskautta yrittää. Ja ei, en ole teiniäiti itsekään vaan lapset on tehty 26-30 vuotiaana.

Vierailija
16/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tarkoituksella, että saan sitten nauttia heistä ja muutenkin nuorena jaksaa mielestäni paremmin.

Nyt mulle on alkanut iskemään mieletön vauvakuume. Näen joka puolella vauvoja ja mietin kuinka ihanaa olis, jos sais taas vauvan. Sitä ihanaa tuoksua, lämpöä ja kaikkea upeaa mitä vauva tuo tullessaan.

Toisaalta mietin, että olen jo saanut 3 tervettä lasta, olenkohan yhtä onnekas neljännen kohdalla kun olen jo näin vanhakin.

Vierailija
17/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain kolmannen lapsen 37-vuotiaana, ja nyt neljättä kuumeilen kovasti... Jos sitten vielä nelikymppisenä saisi sen neljännen.

Itse olen saanut kaksi ekaa lasta nuorena, joten oli aivan ihanaa saada kolmas lapsi nyt kypsässä äitiydessä. NAUTIN!

Raha-asiat kunnossa, molemmilla vakityöt, joista palkka hyvä, asuntolaina kohta kokonaan maksettu, ja velattomat autot löytyy. Peritty kesämökki jossa voidaan viettää aikaa koko perheen voimin.

Isommat lapset katsovat pienempää, kun ollaan kaupassa, urheilemassa tai halutaan välillä nukkua pidempään (siis isommat jo 15 ja 13 vuotiaat, ja mielellään katsovat, koska saavat siitä rahaa, suorastaan tappelevat "hoitokeikoista").

Suosittelen. Itse ainakin osaan paremmin nyt vanhemmalla iällä nauttia niistä elämän yksinkertaisista iloista ja hetkistä, nuorena oli taasen tärkeää nähdä niitä muita äitejä ja verrata kaikkea esim. lapsen kasvua ja kehitystä. Nyt äitiydestä on tippuneet kaikki turhat paineet.

Miinuksena on se, että enää ei jaksa niin hyvin valvoa, mutta tämä ainoa miinus.

Nyt sitä osaa laittaa paremmin ruokaa, saa apua paremmin, ja mieskin osaa osallistua ja tukea paremmin kuin nuorempana.

Vierailija
18/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain 5 lasta 31-41 v

Vierailija
19/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia t. Äidiksi 42 v

Vierailija
20/21 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään juuri kukaan koulutettu, työtä tekevä ihminen hanki lapsia alle 30-vuotiaana. Omassa tuttavapiirissäni on muutama 29-vuotiaana äidiksi tullut. Kaikki muut ovat olleet reilusti yli 30 v esikoisen syntyessä.