Käytätkö vauvallasi jotain muita vaippoja kuin libero tai pampers?
En siis tarkoita kestovaippoja.
Vaan noita halvempia merkkejä, kuten muumi, nature baby, xtra, pirkka, lidlin vaipat jne.
Meillä 3 kk vauva ja tähän asti käytetty vain noita pintamerkkejä, onko noi halvemmat yhtä hyviä vai näkyykö hinta laadussa?
Kommentit (37)
ok, eli muumit ehkä parempi jättää väliin ja kokeilla ruotsalaisia versioita :) täytyy kokeilla sitten niitä!
Ja ainoita suomalaisia. Ei sitä tiiä sopiiko ne teijän vauvalle, jos et kokeile, meille sopii ne kaikista parhaiten :) on joskus myös kokeiltu extran ja lidlin vaippoja, ihan hyviä neki :).
Se taitaa olla aika paljon kiinni vauvasta. Meillä tuli ihottumaa aina Liberoista, pampersit sopi joskus, mutta yleensä oli Muumia, joista ei tullut koskaan mitään ongelmia ja pitikin aika hyvin. Nyt tyttö on 1,5 v ja ostan muumia tai joskus muita, jos on tarjouksessa. Aika paljon ohivuoto on musta kyse siitä, että missä kasvun vaiheessa on: joskus jonkun vaipan pienempi koko on pieni ja isompi liian iso ja sillon saattaa toisesta merkistä löytyä kokoja. Muumia tykkään kyllä kannattaa siksikin, että tukee samalla vähän suomalaista työllisyyttä.
Liberot eivät käy ollenkaan, peppu ihan punaisena kun kerrankin käyttää.
Lidlin vaipat olen todennut hyviksi jo esikoisen aikana.
Ja nehän olivat testivoittajat mielestäni kaksi kertaa peräkkäin kun testattiin Suomessa ilman logoja ym. tunnistettavuutta. Ihan virallinen testaus, en nyt muista missä. Lidlissä sitten mainostettiin kovastikin tätä voittoa vaipoissa.
Minä ja siskon perhe ollaan aina käytetty Lidlin vaippoja, koska ovat olleet parhaimmat ja samalla edullisimmat. Kerrankin jotakin hyvää halvalla.
Pampersit on ihan kauheita. Jos tulee yksikin pissa, tuntuvat heti inhottavan täysiltä ja lötköiltä. Liberot vähän parempia. Muumit sitäkin parempia. Hyviä ovat myös Nature babycaren vaipat, joita olen pyrkinyt viime aikoina ostamaan.
mutta kakka tulee aina lahkeiden kautta ulos, koska resorit liian löysät. Vaipan vyötärö ei myöskään jousta, joten hankala säätää sopivan tiukalle. Käytettäisiin mieluusti muumeja hinnan ja kotimaisuuden vuoksi, mutta harmi vaan ettei passaa meidän vauvalle.
Liberot istuu hyvin, mutta on niin teollisia että mieluusti käytettäisiin jotain muuta merkkiä. Se Liberoiden haju on kyllä puistattava! Ei auta haistella onko vauvalla kakka vaipassa, koska vaippa haisee jo itsestään kakalle!
Mielestäni parempia kuin Pampers ja Libero! Sen sijaan S-kaupan halpikset oli kauheita!
11, tarkoitatko xtraa? onko kukaan kokeillut pirkka-vaippoja?
käytössä x-tran teippivaipat.
Toimii oikein hyvin. Housuvaipat samalta merkiltä on surkeita.
Näin meillä. Satunnaisesti Lidlin tojours kertsejä.
ja ne Xtran vaipat ihan kaikista huonoimmat. Pissa tuntui märältä vaipassa, joten lapsen pylly oli siis kokoajan märän tuntuinen. Piti vaihtaa useammin vaippaa, jotta peppu ei haudo.
Muumitkin kokeiltu ja ne jotenkin paperisen tuntuisia kanssa, ne vaipat sisäluolelta. Falkasivat meidän lapsella. Eivät hyviä, märkyys myös ongelma näissäkin.
Lidlin vaipat parhaita, eivät eroa Pampersista tai Liberosta, paitsi, että eivät falskaa, kuten Pampersit meillä.
Näitä Lidlin vaippoja käytetään siksi meillä, että ovat parhaimmat.
Tietääks kukaan löytyykö merkkiä jolta olis poistettu superabsorbentit mitä tamponeista kiellettiin syöpää aiheuttavina?? Kun mun mielestä niitä on viä kaikilla muilla kun Nature Babycarella, siks käytetään niitä kun en haluu vauvalle syöpää jos se vaipan sisus jotenkin rikkoontuu ja niitä ihme geelipalloja pääsee ulos vauvan paikkoihin.
Tiedän et on tyhmä pelko ja blaa blaa mut menin lukeen netistä kaikkee enkä voi enää olla ajattelematta. En jaksais kuitenkaan käyttää kestovaippoja nii noi Nature Babycaret on hyviä.
olivat ihan hyviä ja nehän on myös suomessa tehty ainakin niin minä käsitin.
lidlin vaipat on kans ihan okei, mut tällä hetkellä molemmilla pamppers käytössä.
pääasiasssa kestoja, mutta yöllä ja reissussa Muumi-vaippoja, koska ne ovat kotimaisia. Ihan hyviä ne ovat siihen tarkoitukseen olleet, enemmän tulee kakkaohivuotoja kuin kestoissa, mutta niin tuli Liberoissakin, joten en usko, että se on niinkään merkistä kiinni.
Pirkka-vaipat ovat samoja kuin Muumi-vaipat, siis tammisaarelaisen Delipappin valmistamia.
Olen tyytyväinen varsinkin nyt kun siirryttiin teippivaipoista housuvaippoihin. Ensin kokeiltiin Liberon pienintä housuvaippaa mutta se falskasi pissat joka kerta.
Kakat ei ole meillä tursunneet ikinä mistään vaipasta eli tuokin on tosi yksilöllistä.
Katsoin kaupassa että Pirkka-vaipat on saman Delipapin valmistamia kuin Muumi-vaipat, joten ovat varmaan hyvin samanlaisia ellei täsmälleen samoja.
Mikä noissa Nature Babycare -vaipoissa on ekologisempaa kuin muissa merkeissä?
Nature babycare meillä käytössä silloin harvoin kun ei kestoilla. Ja syynä se, että ne maatuvat (kalvot tehty maissitärkkelyksestä jne.). Biojätteeseen niitä ei kuitenkaan saa laittaa, kun niissä on kakkaa ja pissaa... Yritetään näillä ostaa puhtaampaa omatuntoa kertsien käytöstä. ;)
Nature babycarella ei tosin ole ihan pieniä vaippoja, vastasyntyneellä käytettiin tarv. Liberoita. Pampersit ei istuneet kummallakaan lapsella, olivat alle 3kg syntyessään.
Kun lapset on olleet pieniä, olen käyttänyt heillä Nature Babycaren vaippoja kestojen ohella. Ja myöhemmin sitten ihan Lidlin vaippoja mitkä on oikeasti hyviä!
Mutta kummallakaan ei ole ollut ihottumia eikä iho-ongelmia, joten minun on helppo sanoa.
Muumeja, Extroja ja Pirkka-vaippoja kokeiltu myös, ne ei pidä kauaa kuivana vaan läpi tulee.
Oikein hyviä ovat, ja vähän ympäristöystävällisempiä edes kuin tavalliset muovikertikset.