Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäytöstä galluppi; riittäisikö sinulle, että laskujen

Vierailija
16.01.2013 |

jälkeen käytössäsi olisi 1100€ rahaa kolmelle viikolle? Eli ruoat ja työmatkat pitäisi rahoittaa tästä. Perhekokosi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ja kolme kouluikäistä lasta.

Vierailija
22/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja 4 lasta, yleensä kuukaudeksi rahaa maksimissaan tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mulla jää tilistä 300 euroa elämiseen.

Siis kaikkien maksujen jälkeen.

Ruokaan ja satunnaisiin menoihin; kahvila, pub.

Siihen riittää tuo raha nipin napin.

Tiukkaa tekee, mutta ostan ruuan tarjouksesta, hyväksi käytän Cittarin euron tarjouksia. Tyttö syö koulussa ja mulle eväänä sama ruoka, mitä kotona tai sit leipiä pari.

Tosin kampaamokäynnistä en voi haaveillakaan, samoin hampaan paikan lohkeamisen korjaus on liikaa. Tyttären silmälasien hankinta sotki talouden pahasti ennen joulua.

Mutta itseäni saan syyttää, velkaa liikaa. Muutama vuosi vielä pitää kittuuttaa.

Vierailija
24/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Meillä jää asumisen, bensan, ja laskujen jälkeen (vakuutukset, puhelin, netti, sähkö, vesi, lapsen harrastuskulut, HS jne) käteen n. 400-450 euroa. Ja tällä ostetaan sitten ruoka, ja vaatteet, ja muut hankinnat.

Olen itse kodinhoidontuella, ja mies töissä, lapsia yksi koululainen 1-luokkalainen, ja yksi taapero.

Todella tarkka saa olla rahan kanssa, että tuo 400 euroa riittää siis kuukauden ruokaan (sisältäen vaipat, pesuaineet, wc-paperit, talouspaperit, kemikaliotuotteet).

Joten itse en ole nyt hoitovapaalla käynyt kertaakaan kampaajalla, itse leikkaan lasten tukat jne. Vaatteet ostan kirpputoreilta. Ruoka ostetaan mistä halvimmalla saa, ja tarjoukset käytetään hyväksi. Itse tehdään kaikki ruuat, ja leivät ostetaan leipomon tehtaanmyymälästä tarjouksesta. Paljon pakastetaan esim. tarjouslihaa ja leipää, eli santsataan pakkaseen kun on halpaa (esim. jauheliha - 30%).

Nyt pitäisi löytää kirpputorilta käytetyt monot lapselle.

Vierailija
25/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin lasten päivähoitomaksuista tulee juurikin niitä LASKUJA. Laskuja tulee myös sähköfirmalta, tiemaksuista, jätemaksuista, vesimaksuista.

Tässä kysyttiin kuinka paljon menee rahaa työmatkoihin ja ruokiin, kun laskuja ei oteta mukaan laskelmaan. Ei tee yhtään tiukkaa tuo 1100, kun molempien työmatkat ovat alle 10 km suuntaansa.

netti ja puhelin, yhteensä vaikka sanotaan 30e, niin jäljelle jää 270 josta siis 100-200e säästöön eli 70-170 euroa kuukauden ruokiin kahdelle. Entä kaikki muut maksut, esim auton vakuutukset, huollot ym? Muut vakuutukset? Lääke- ja sairaanhoitokulut? Hygieniatuotteet?

Tää on taas tätä av-budjettia?

Suurin osa menisi säästöön. Palkka tuli eilen ja laskujen (asuntolaina, päivähoito, sähkö) jälkeen tilille jäi vähän yli 400€ rahaa. Siitä maksan työmatkat (bensat), ruuat, netin ja kännykän ja osan (100-200€) laitan säätöön. Perhekoko 1 aikuinen ja yksi päiväkoti-ikäinen lapsi.

Siis jos 400 riittää, säästöön, bensaan, nettiin, kännykkään jne. niin millä te elätte? Pyhällä hengellä? Vai ostatteko viikoksi yhden kaalin jota sitten jyrsitte?

Vierailija
26/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti, puhelin, ja sekä auton että kodin vakuutukset ovat niitä "laskuja". Samoin lasten päivähoitomaksuista tulee juurikin niitä LASKUJA. Laskuja tulee myös sähköfirmalta, tiemaksuista, jätemaksuista, vesimaksuista.

Tässä kysyttiin kuinka paljon menee rahaa työmatkoihin ja ruokiin, kun laskuja ei oteta mukaan laskelmaan. Ei tee yhtään tiukkaa tuo 1100, kun molempien työmatkat ovat alle 10 km suuntaansa.

netti ja puhelin, yhteensä vaikka sanotaan 30e, niin jäljelle jää 270 josta siis 100-200e säästöön eli 70-170 euroa kuukauden ruokiin kahdelle. Entä kaikki muut maksut, esim auton vakuutukset, huollot ym? Muut vakuutukset? Lääke- ja sairaanhoitokulut? Hygieniatuotteet?

Tää on taas tätä av-budjettia?

Suurin osa menisi säästöön. Palkka tuli eilen ja laskujen (asuntolaina, päivähoito, sähkö) jälkeen tilille jäi vähän yli 400€ rahaa. Siitä maksan työmatkat (bensat), ruuat, netin ja kännykän ja osan (100-200€) laitan säätöön. Perhekoko 1 aikuinen ja yksi päiväkoti-ikäinen lapsi.

Siis jos 400 riittää, säästöön, bensaan, nettiin, kännykkään jne. niin millä te elätte? Pyhällä hengellä? Vai ostatteko viikoksi yhden kaalin jota sitten jyrsitte?

Vierailija
27/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin monenlaisista laskuista joita elämän kustannuksista tulee. Lisäksi mainittiin lääke- ja sairaanhoitokulut sekä hygieniatuotteet, jotka ainakaan meidän taloudessamme eivät onneksi ole suuri menoerä. Ne "laskut" ovat ilman muuta suurin, yksittäisenä suurimpana lasten päivähoitomaksut.

Vierailija
28/28 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää laskujen jälkeen 950€ ja riittä neljä viikoksi, perheessä neljä henkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi