Tampereen ranskankielinen/englanninkielinen päivähoito!!!!
Millaisia kokemuksia? Mulla 3v lapsi jonka isä on kaksikielinen (ranska/englanti). Ollaan erottu ja isä asuu toisella paikkakunnalla, eli lapsen kotikieli on Suomi. Hieman osaa englantia, ranskaa ei ollenkaan. Isän kotimaan valtakieli on ranska, eli sitä pitää osata jos haluaa siellä oleilla. Mä en osaa päättää kumman kielen valitsisin lapselle. Englannin oppii muutenkin mutta toisaalta mä en osaa ranskaa juuri yhtään.
Niinpä käännyn teidän puoleen arvoisa mammaraati!!! Onko teillä kokemuksia Tampereen Amurin päiväkodin ranskalaisesta ryhmästä? Millaiset hoitajat, millainen ilmapiiri? Ja edelleen, millainen on tuo ranskankielinen luokka? Entäs hoitajien/opettajien kielitaito? Natiiveja vai ei?
Samat kysymykset englannin kielisestä päiväkodista, joka taitaa kunnallisen ostopalvelun piirissä olla IEEC. Millainen ryhmä, onko natiivia henkilökunnassa että oppisi kunnon englannin kielen. Entäs Tampereen englanninkieliset luokat koulussa? Puhutaanko rallienglantia vai oikeaa englantia kunnon aksentilla?
Kaikki neuvot ja kokemukset otetaan vastaan.
Kommentit (4)
ranskankielisestä ja voin suositella lämpimästi! Oma lapsi on jo isompi ja nyt on siellä päikyn puolella henkilökunta vaihtunut, tiedän ainoastaan yhden hoitajan sieltä ja hän ainakin on sellainen hyvin lämmin persoona. Lapsen ei tarvitse osata kieltä jo valmiiksi, ainoastaan muutoin kognitiivisten taitojen tulisi olla vähintään keskitasoa, muutoin saattaa käydä lapselle turhan raskaaksi.
Huomaa myös että ryhmä on pienempi kuin normaalisti, yleensä lapsia on n.14
Itse olin tuolla vuonna 1986 :D Ihanat muistot!
Mukava kuulla kokemuksista. Tuon ipanan kognitiiviset taidot ovat kyllä hyvät että sikäli ei pitäisi olla ongelmaa. Alan kallistua ranskiksen puolelle. :) Otan kyllä vastaan muitakin kokemuksia, kummastakin paikasta!
Linjoilla ketään joilla kokemusta jommasta kummasta?