Tekeekö jonkun muun mielestä Claudia Eve väärin,
kun puhuu lapsilleen näiden isästä tyyliin: ""No mistäs nyt tuulee?", "Kyselee varmaan siks kun on nähnyt nyyt nää lehtijutut", "Soittiko se, mitä se sanoi?"? Ei suoranaista haukkumista, mutta vähättelyä, manaamista, kyseenalaistamista, utelua. Minusta äidin tehtävä olisi tuossa vaiheessa tyytyä miehen ratkaisuun ja osoittaa lapsille, että ei tiedä miksi isä ei nyt ole tässä, mutta äiti ei lähde mihinkään. Kertoa että ihmiset tekevät omia ratkaisujaan ja tämä nyt oli isän ratkaisu vaikeaa tilanteeseen, ei ole osannut toimia toisin. Vakuuttaa, että lapset ovat kuitenkin rakkaita eikä äiti häviä mihinkään.
Minulle tuli poaha mieli kun katsoin Claudian ja poikansa keskustelua, kun isä oli ottanut poikaansa yhteyttä. :(
Kommentit (77)
Ok, lapsi oli jo pikkasen vanhempi, mutta silti. Vähän manipulaation makua puheessa oli. Ja en tiedä onko sekään nyt ihan fiksua, että haukkuu ja arvostelee lasten isää telkkarissa. En toki tiedä, että minkälainen k***pää tää Jarkko Eve on, mutta eipähän hänelle kyllä anneta edes mahdollisuutta puolustautua, kun kansalle näytetään vaan Claudian näkemys asiasta.
että tässä on nyt kuultu vain toisen osapuolen näkemys asioista.
mutta tosiaan en vain hyväksyisi, että lasteni isä olikin puhtaasti vain kusipää, varmaan puhuisin samoin...
Ei ehkä täydellistä oppikirja käytöstä mutta hyvinkin inhimillistä tuollaisen tempun jälkeen. Muutenkin sen oloinen ihminen että puhuu lapsilleen suoraan eikä niin kaunistele asioita. Sitäpaitsi kyllähän tuon perheen isäkin on antanut lapsille aika realistisen kuvan tilanteesta jos tosiaan jätti oven taakse ja puhui sossujuttuja..ei siinä äidin sanavalinnat enää juuri tilannetta pelasta.
kuulla miehen näkemys asiasta, mutta oletan, että siihen julkisuussoppaan hän ei lähde mukaan.
Alemmassa avauksessa kerrottiin claudian eronneen "paperilla". Mitä se nyt sitten tarkoittaa?
Miksi av-palstalaisten mielestä sitä miehen/isän mainetta ja kunniaa pitäisi aina pitää yllä ja kiillottaa, vaikka olisi millainen lapsistaan vähät välittävä porsas kyseessä? En tajua. Kunhan ei mustamaalaa perättömillä asiloilla eikä suurentele totuutta, kyllä minusta saa ilmaista tuntojaan. Siinä ei sitäpaitsi ollut mikään pikkulapsi Claudian keskustelukumppanina vaan teini joka näytti tajuavan itsekin mistä oli kyse.
Tarkoitus ap:llä oli varmastikin suojella lapsia! Isä voi olla vaikka kuinka kp, sitä ei kukaan kiellä (ei kyllä varmuuttakaan ole kun on vain äidin mielipide), mutta televisiossa sitä ei kannata lähteä ruotimaan "lasten kustannuksella".
Mulle tuli kans paha mieli. Omakaan isäni teki kamalia asioita ollessani lapsi, mutta äitini ei ikinä puhunut hänestä minulle huonoon sävyyn, enemmänkin neutraaliin. Tiesin silloin itsekin, että isäni toimii väärin, turha siinä on puhua sitten pahaa. Kaikesta huolimatta se on oma isä, jota rakastaa, vaikka ei hyväksy hänen tekojaan. Pojan kanssa käydyssä keskustelussa huomasi, ettei poika halunnut puhua aiheesta, olisi pitänyt antaa olla eikä puhua ilkeäsävytteisesti hänen isästään. Ei ole myöskään hyväksi, että teini-ikäinen (ja kaikki hänen koulukaverinsa yms) voivat lukea lehdistä ja katsoa telkkarista, millainen soppa näiden perheessä on meneillään. Hyvin arka aihe koko perheelle ja tuo Claudian tapa purkaa sitä ei mielestäni ole lapsille hyväksi. Teki pahaa poikien puolesta katsoa eilisen jaksoa.
Claudialla on varmasti muutakin ajattelun aihetta kuin se miten puhuu lapsille miehestä joka on hylännyt heidät. Mä ainakin olen kertonut lapsille suoraan mistä kanaa pissii. Totuuden.
lapsia luomaan taas suhdetta isäänsä.
Ei varmaan mikään helpoin ihminen.
itse uskon, että evet ovat sopineet, että claudia saa tuoda ohjelmassa tuntojaan avoimesti julki. Eihän tuollainen mustamaalaus muuten olisi mahdollista. Julkisuudessa on vain oltava, jotta saa elannon perheelleen, se on julkkishenkilöiden arkea. Luulen itse että herra eve on jollain lailla loppuunpalanut ja sairastunut kuormittavassa perhetilanteessa, kun lapsiakin on siunaantunut lyhyessä ajassa niin paljon. En lähtisi silti haukkumaan mahdollisesti väsynyttä paskiasta. Ihminen on hänkin. Entä jos jarkolle sattuu tai tapahtuu jotain. Claudialla oli monenmoista sairautta taustalla. Tuskin evekään on säästynyt vaivoilta tuossa iässä. Ilmeisesti tuossa elämäntilanteessa nainen on vahvempi. Ero on rankka, tuki voi olla minimaalista siihen verrattuna mitä tarvii. jollekin voi olla helpoin ratkaisu haihtua ja jättää perhe kuin yrittää esittää hyvää isää, joka ei pysty pitämään huolta lapsistaan.
mietiskelymatkoilla Intiassa. Tais olla siellä kun vaimo synnytti kohtuun kuolleen lapsen. Eikä edes se saanut isää tulemaan kotiin.
Jos ukko saa viettää vuodesta 2-3kk lomalla perheestään niin kuinka se edelleen on niin kovin loppuunpalanut? Miksi yleensäkin aina pitää jotenkin selitellä ja ymmärtää miestä joka hylkää lapsensa noin vaan? Miksei voi vaan todeta että kusipää mikä kusipää.
lapsia luomaan taas suhdetta isäänsä.
jalkeen pojalle jotain etta no olisihan se tosi upeaa jos isa rupeaisi suostumaan jonkunlaisen suhteen rakentamiseen lapsiinsa.
Ja jos kerran mies on suoraan lapsille sanonut etta han ei halua olla heidan kanssaan enaa missaan tekemisissa, niin pienta sen rinnalla on Claudian sanomiset. Siita olen samaa mielta etta tassa tilanteessa Claudian olisi pitanyt peruuttaa osallistumisensa ohjelmaan, lapsia suojellakseen.
itse uskon, että evet ovat sopineet, että claudia saa tuoda ohjelmassa tuntojaan avoimesti julki. Eihän tuollainen mustamaalaus muuten olisi mahdollista. Julkisuudessa on vain oltava, jotta saa elannon perheelleen, se on julkkishenkilöiden arkea. Luulen itse että herra eve on jollain lailla loppuunpalanut ja sairastunut kuormittavassa perhetilanteessa, kun lapsiakin on siunaantunut lyhyessä ajassa niin paljon. En lähtisi silti haukkumaan mahdollisesti väsynyttä paskiasta. Ihminen on hänkin. Entä jos jarkolle sattuu tai tapahtuu jotain. Claudialla oli monenmoista sairautta taustalla. Tuskin evekään on säästynyt vaivoilta tuossa iässä. Ilmeisesti tuossa elämäntilanteessa nainen on vahvempi. Ero on rankka, tuki voi olla minimaalista siihen verrattuna mitä tarvii. jollekin voi olla helpoin ratkaisu haihtua ja jättää perhe kuin yrittää esittää hyvää isää, joka ei pysty pitämään huolta lapsistaan.
"V**u mikä äijä" ole aika tökerösti sanottu? Samoin avioeron julkinen ruotiminen on lapsille takuulla traumatisoivaa. Säälin heidän lapsia.
"V**u mikä äijä" ole aika tökerösti sanottu? Samoin avioeron julkinen ruotiminen on lapsille takuulla traumatisoivaa. Säälin heidän lapsia.
Tarkoitushan on kuvata noiden ihmisten elämää ja tuo nyt sattuu olemaan osa sitä.
Miten itse reagoisit jos miehesi tekisi saman tempun? Tuo oli kuitenkin aika siistiä.
että toimittaja tulee kotiin asettelmaan lapsia kuvausasentoon ja sitten päätettiinkin ettei lasten kuvia julkaista lehdessä ettei niitä kiusata. Ja sitten näytetäänkin lasten naamat televisiossa! Ei hyvää päivää.
Noloa ruotia yksityisasioita yhden osapuolen kannalta teeveessä kun toinen ei voi puolustautua millään. Vanha viisaus likapyykki pestään kotona soisi olevan julkkistenkin tiedossa. Paljonko noita lapsia oikein kiusataan kun tuo ohjelma tulee ulos telkusta.
Miksi av-palstalaisten mielestä sitä miehen/isän mainetta ja kunniaa pitäisi aina pitää yllä ja kiillottaa, vaikka olisi millainen lapsistaan vähät välittävä porsas kyseessä? En tajua.
Kunhan ei mustamaalaa perättömillä asiloilla eikä suurentele totuutta, kyllä minusta saa ilmaista tuntojaan.
Siinä ei sitäpaitsi ollut mikään pikkulapsi Claudian keskustelukumppanina vaan teini joka näytti tajuavan itsekin mistä oli kyse.