Kusadasi ja Aqua Fantasy
Hei,
Onko kukaan ollut tuolla Turkin Kusadasissa Aqua Fantasy hotellissa? Minkälainen paikka? Huoneet? Palvelu? Ruoka? Altaat? Siisteys? Vesipuisto? Meillä lapset 7v ja 1v 3kk...
Entä suositteleeko kukaan Samoksella käymistä? Efeosos? Pamukkale?
Kaikki kokemukset otetaan vastaan ja asiallisia pliiiis!
Kommentit (7)
On suorastaan rikos jättää käymättä Efesoksessa, jos Kusadasiin menee ;) Onhan se suuri antiikin ajan nähtävyys ja aivan vieressä. Pamukkaleen on sitten vähän pidempi matka, mutta kohtuullisen päiväretken päässä sekin on. Niitä suosittelen ehdottomasti. Samoksella en ole käynyt, joten siitä en osaa sanoa.
Ajattelin jakaa oman kokemuksen tänne vuodelta 2014 koska kun itse etsin tietoa ennen matkaa olisin kaivannut juuri näitä tietoja. Tulin itse turkkiin juuri ramadanin päätyttyä olisiko ollut jopa ramadanin viimeinen päivä tai ensimmäinen sen päätyttyä. Ramadanista ei juuri ollut meille mitään haittaa eikä se näkynyt missään muualla kuin lentokentälle saapuessamme. Lentokenttä oli täynnä paikallisia asukkaita jotka nazarin oppaan mukaan odottivat kotiin palavia sukulaisia. Itse kun olen hyvin suomalaisen näköinen vaaleatukkainen ja sinisilmäinen niin kyllä sitä paikallisilta keräsi aika paljon katseita ja joku jopa yrittivät koskea hiuksiini ohi kulkiessani (joka oli aika outoa koska eikös turkissa kuitenkin aika paljon turisteja käy). Mutta ainakaan meidän siellä ollessamme ramadanista ei ollut mitään haittaa. Kuljetus hotellille oli melko nopeaa ja bussimatka sujui mukavasti. Bussista saa ostettua juotavaa mutta lentokentällä juomat ovat puolet halvempia. Meidän huoneemme oli joku perhe sviitti (tai jotain...) ja vaikka olin lukenut etukäteen jotai liian ohuista seinistä niin meidän kohdalla se ei ainakaan pitänyt paikkansa. Huoneessamme oli kaksi erillistä sänkyä ja yksi kahden hengen sänky, televisio, parveke ja vaatekaapit. Tilaa huoneessa oli riittävästi muttei paljoa. Olin myös lukenut etukäteen että rantatuoleja ei olisi tarpeeksi ja että ne täytyisi käydä varaamassa todella aikaisin jotta saisi paikat itselleen mutta sekään ei meidän siellä ollessa pitänyt paikkansa ainakaan hotellin puolella. Ei paikkoja tietenkään paljoa vapaita ollut mutta vaikka vaihdoimme allaspaikkoja moneen kertaan päivässä niin aina löytyi tilaa. Hotelli alue oli todella siisti ja valtavan iso. Altaita on paljon ja tekemistä riittäisi moneksi viikoksi ilman vesipuisto osuuttakin. Hotellialueella on altaiden lisäksi kuntosali, spa osasto, pelihalli, lasten ja nuorten toimintaa sekä joka ilta isolla näyttämöllä jokin esitys tai ohjelma johon hotelliasukkaat saavat osallistua, lisäksi jokaiseen iltaan kuuluu lasten disko. Merenranta ei ollut niin ihmeellinen mutta Tottapuhen en itse viettänyt rannalla aikaa muulloin kuin illalla bändin soittaessa ja ilotulituksessa. Hotellin työntekijät puhuvat hyvää englantia ja ovat hyvin kohteliaita ja avuliaita. Ruokaa on paljon mutta ei mitenkään hirveän hyvää, siis kyllä maistui ja oli se syötävää mutta ruoka ei kuulu hotellin parhaisiin puoliin. Hotellilta pääse helposti retkille esimerkiksi läheisen kylän markkinoille (ihan kiva vaikka jos matka ei kestä yli viikkoa niin en lähtisi) , kauppakeskukseen (en käynyt mutta varmaan ihan okei), joillekin hienoilla putouksille (emme lähteneet koska reissu olisi kestänyt koko päivän ja matka oli todella pitkä vaikka paikka näyttikin upealta) sekä tietysti efesos (kiva mutta en suosittele pienille lapsille, paljon kävelyä ja melko kuuma. Jos lähdette ostakaa hattu!!).
Tekstistä tuli aika pitkä mutta jos on lähdössä kyseiseen hotelliin niin suosittelen lukemaan!
Itse antaisin hotellille täydet viisi tähteä ja suosittelisin kaikille! Niin lapsiperheille kuin kaikille muillekkin!!
Onko näillä Kusadasin rannoilla osa naisista yläosattomissa biksuissa? Porukkahan lie melko nuorta, niin paikalliset kuin turistitkin. Vai onko minulla väärä kuva, kun olen nähnyt tuolta rannoilta kuvia, joissa kokonaan alastomia ihmisiä (ja julkisesti panemistakin)? Onko näile nudisteille omat rannat? Itse en haluaisi edes yläosattomissa kulkevien sekaan, sen verran konservatiivinen olen.
Ei ainakaan kesällä 2014 näkynyt nudisteja! Meidän perhe tykkäsi kyllä hurjasti Aqua Fantacysta. Tekemistä riitti kahdeksi viikoksi hyvinkin. Ruokakin maistui ihan hyvin vaikka aikalailla samansuuntaista se olikin. Mutta nälkä lähti ja eipä tarvinnut tiskata ja kokata ;-). Lasten kerho, uimakoulu ja teinien chillout club saavat täydet pisteet! Ei paljon 12 ja 14 vuotiaita näkynyt kun viilettivät keskenään uusien kavereiden kanssa!
Oltiin 2010 ja nyt elokuussa mennään uudestaan. Upea paikka eikä huonoja puolia tule mieleen. Siistiä, mukava hlöstö, upea vesipuisto, viihtyisät hotellialtaat, lyhyt matka kaupunkiin, hyvä ranta, monipuolista ruokaa eri teemoilla (italia, välimeri, kauko-itä jne), snack-ravintola rannalla josta sai itse tehdä hampurilaisia ja syödä pastaa, pitsaa jne.
Suosittelen, varsinkin lapsiperheille!
EGEAN SUOMALAISET YHDISTYS
Davutlar Mah. Deniz Cd. Beyaz Ada Sitesi No 7
09400 Kuşadası – Aydın – Turkki
Puh: +905308298695
egefinder@egefinder.com
Whatsapp: +358443422500
Web: egefinder.fi
Ollaan oltu Aqua Fantasyssa, mutta se oli jo 2009, joten en tiedä kuinka paljon paikka on ehtinyt kulua sen jälkeen. Tykättiin silloin ja oltiin kaikin puolin tyytyväisiä. Muistaakseni oltiin deluxe-huoneessa, siisti ja ok-kokoinen. Ruoka ihan ok, tosin joka aterialla suunnilleen samat ruuat, eli ei kannata odottaa suurta vaihtelua valikoiman kerran nähtyään. Siistiä oli. Palvelusta en sen tarkemmin muista, kun en henkilökunnan kanssa yleensä juuri ole tekemisissä, mutta oletettavasti sekin ok, kun ei muuta muistu mieleen. Hotellin altaita ei tullut käytettyä, kun oltiin aina koko päivä vesipuiston puolella. Vain lounasta käytiin syömässä hotellin snack-baarissa, koska vesipuiston ruuat eivät (ainakaan silloin) kuuluneet AI:in. Vesiliukumäkiä on tullut pari lisää meidän käynnin jälkeen, vaikka silloinkin niitä oli jo paljon ja monen tasoisia.