Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut mammat rääkyy synnytyksessä pää punaisena

Vierailija
14.01.2013 |

Minä en ole kertaakaan edes ääntä päästänyt, vaikka minulla on käynyt todella kipeää ponnistusvaiheessa. En ymmärrä niitä lehmiä, jotka makaa sängyssä haarat levällään vain ja huutaa ja odottaa, että vauva revitään pois, eikä heidän tarvitse aktiivisesti osallistua synnytykseen.

Olen aina halveksinut niitä äitejä, jotka huutavat ja karjuvat synnytyksessä. Mieskin siitä säikähtää ja alkaa kyllä äkkiä vilkuilla vieraita naisia, jos vaimona on hullu kanahaukka, joka rääkyy ja parkuu sellaisen luonnollisen tapahtuman aikana, kuin synnytys.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei isä säikkynyt ääntäni vaan tuki minua: hieroi ensin selkää aina supistaessa ja sitten kannatteli minua kyykyssä kun ponnistin :)

T: se synnytyslaulaja

Vierailija
22/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-)) Miten ap osallistutaan aktiivisesti synnytykseen?

Kerro nyt, kun en oikein ymmärtänyt.

Nähdäkseni siinä ponnistusvaiheessa kaikki naiset ponnistavat, se on jo ihan fysiologinen tarvekin. Mutta muunlainen "osallistuminen" on turhaa: on kultuuri- ja trendisidonnainen juttu, missä määrin eri synnytysasentoja suositaan, eikä niiden eri asentojen ottaminen ole mitään erityistä OSALLISTUMISTA, ihan samalla lailla niissä ponnistetaan kuin makuuasennossakin. Valtaosa synnyttää selällään puoli-istuvassa asennossa.

Kais muuten sen tiesit, että ei ole kahta samanlaista synnytystä? Eikä poltotkaan ole samanlaisia, osa ei edes ehdi niitä juuri tuntea ennen ponnistusvaihetta, sen takia niitä vauvoja syntyy jopa yllättäen kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä aliarvioisi toisen kokemaa kipua tai kokemusta. Ei me kätilöt kenellekkään naureta keskenämme. Synnytys on tilanne johon jokainen reagoi tavallaan. Ja joka ainut synnytys on erilainen, ainutlaatuinen. Ei siinä kilpailla siitä ollaanko hiljaa vai ei. Pisteitä en jaa kenellekkään, en sinulle huutamaton tai huutaja. Myöskään en pidä ainuttakaan naista lehmänä kuten ap. Toivottavasti tämä provo. Hävetkää naiset.

Nim. Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka tue ja arvosta toisia naisia.

Vierailija
24/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
25/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva synnytys menisi sitten paremmin ja raskaus hyvin loppuun saakka.

Aika paljon pelottanut tuon ensimmäisen jälkeen ne kivut.

Se täysin epäkypsästä tilanteesta käynnisetty synnytys oli aivan järjettömän tuskallinen siihen normaalin verrattuna. Minäkin varmaan laukoisin typeryyksiä että synnyttäminen on ihan helppo juttu, jos olisin kokenut pelkästään sen toisen luonnollisen synnytyksen.

Kivut oli kovat kun oli käynnistetty synnytys ja kohdunkaula oli täysin avautumaton ja lapsen olisi kuulunut syntyä vasta parin kk päästä, mutta kun oli komplikaatioita niin oli pakko käynnistää.

Vierailija
26/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:ta parh.. pahimmillaan.

Vierailija
27/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästää synnyttäessä, sopisi hyvin ap:lle. Itse olin jokaisessa kolmessa synnytyksessä niin kivusta turtana etten minä olisi edes pystynyt huutamaan. Jos jotakuta sairaalassa huutaminen häiritsee, niin laittakoon korvatulpat.

Vierailija
28/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiroilinkin vielä kuin pirttihirmu. Ihan tuo mies on viimeiset 15v. tässä mua katsellut =) Normaalisti en kiroile enkä muutenkaan huuda mutta synnytyskipu oli jotain aivan kamalaa.

Vierailija
29/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutajat tuli heti puolustelemaan velliperseyttään. Tiedättekö, että kätilöt nauraa eniten majaville ja huutajille.

Mitä sinua liikuttaa mille kätilöt nauraa? Minä en ole yhtäkään synnytyksessäni mukana ollutta kätilöä tavannut synnytyssalin ulkopuolella eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitä he minusta ajattelevat tai mille asialle minussa nauravat tai ovat nauramatta.

Miettiikö joku sellaistakin? Merkityksettömien ihmisten ajatuksia?

Vierailija
30/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykseen aktiivisesti. Ota huomioon, että synnytys etenee eri ihmisillä täysin eri tavoin ja saman naisen eri synnytyksen voivat olla täysin toisistaan poikkeavia. Minun ensimmäinen synnytykseni sujui kuin unelma, ei tarvinnut huutaa, synnytys eteni hyvin, sain tarvittavaa lääkitystä ja kaikki sujui hienosti. Toinen synnytys: synnytys ei edistynyt, kätilö ei kuitenkaan jostain syystä laittanut tippaa, kivut helvetilliset, huutoa huudon perään ja vasta lukuisten aneluiden jälkeen sain oksitosiinitipan ja sitten epiduraalin. Että siinä sitä tosi elämää sinulle mietittäväksi, ap! Ja todella sivistyneen kuvan antaa ihminen itsestään käyttämällä naisesta sanaa lehmä?!

Vierailija
31/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kaksi luomusynnytystä, ekassa yritin olla hiljempaa, toisessa ääntelin niin kuin hyvältä tuntui. Jotenkin vapauttavaa, että sai vain keskittyä hengittelyyn enkä miettinyt mitä muut nyt ajattelevat alkukantaisesta uuuuuuuuu- ääntelystäni. Sain synnyttää kontallaan, kun se asento vain tuntui parhaalta. Lopussa karjaisin kun pää piti pinnistäö ulos. Ihan täydellinen synnytys, jotenkin jäi todella hyvät muistot ja se oli voimaannuttava kokemus!

Jokainen mamma saa synnyttää niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Surullista jos ap on niin estoinen että synnyttäessäkin miettii mitä muut hänestä ajattelevat...pitää olla urhea eikä saa päästää inahdustakaan ettei muut pääse ajattelmaan että hän on heikko.....

Vierailija
32/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin negatiivinen ihminen.

Vierailija
33/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että kätilöt nauraa eniten majaville ja huutajille.

Musta siinä on niin kamala amamtti, että varmaan täytyykin repiä huumorinsa sieltä mistä saa...

Vierailija
34/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkevät tai huutavat kivusta että oletpa säälittävä lehmä? Kyllä aikuisetkin voivat huutaa ihan kivusta, ihan totta!

Minä repesin niin että minua paikattiin toista tuntia ja kakkaamaan opettelin uudestaan käymään elikkä perse repesi jos suoraan sanon. Kyllä minä huusin aika kovasti, koska Ap, se sattui.

Minulla ei tätä kokemustakaan ennen ollut koskaan tarve arvostella toisten kokomaa kipua tai käytöstä muutenkaan. Se ei ole minun asiani. Ymmärrän että jos toista sattuu kovaa, hän huutaa.

Vierailija
35/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puudutuksia ja sieltä syntyisi 3,5kg lihaa tms. niin ihmettelisitkö silti että mitä vittua tuo tuossa huutaa, ja lähtisit katselemaan uutta miestä.

Vierailija
36/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain esiäitimme Eevan takia kuuluu moiset kivut ja on raukkamaista tehdä itsestään joku uhri ja huutaa ja häiritä miestä tällä. Tom Cruisenkin viisas vaimo synnytti tutti suussa miehensä käskystä, eikä edes inahtanut koko aikana. Lapsikin voi traumoja saada ja mies tietenkin, parasta pitää mölyt mahassa ja puskea hissukseen se vauva siihen miehen syliin. Huono tapa huutaa muutenkin.

Vierailija
37/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vedettiin imukupilla ulos repien emättimen mennessään. Ei edes kaduta, enkä ole yhtään huonompi kuin muut ;)

Vierailija
38/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua Laasasen käytöskoulua tässä asiassa sentään, kun jo nyt on syymme se, että parhaat miehet kavahtavat nykyajan epänaisellisia köriläitä ja pysyvät siellä äidin helmoissa maailman tappiin asti...Aina vieno ja sievä, tyttömäisen veikeä jopa siellä synnytyksessä. Muunlaiset vievät suomi24/laasaslapset kun ottavat muslimien kera vallan. Sopisi jo nyt tarkistaa käytöstään.

Vierailija
39/39 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit äänet, eli puhe voi kuulua päiväsaikaan. Hiljaisuuden jälkeen on oltava vielä hiljempaa. Huutaminen on tahallista haittaa.

Jos huutaminen ei lopu, kutsu poliisit paikalle. Pitää sitä nyt synnärissä saada nauttia kotirauhasta.