Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää kun lapseton neuvoo.

Vierailija
14.01.2013 |

Olen raskaana ja töissä eräs lapseton nainen kysyi milloin jään äitiyslomalle. Sanoin että noin 4-6 viikoa ennen laskettuaaikaa, joka on xx.xx. Hän vastasi, että se on kyllä 5 viikkoa ennen, kun jäädään äitiyslomalle. En viitsinyt jäädä väittelemään tietämättömän kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän siskonsa/serkkunsa on jäänyt äitiyslomalla 5 viikkoa ennen la:ta, niin kaikki jäävät äitiyslomalle viisi viikkoa ennen la:ta. He eivät ole lukeneet Kelan sivuja, joissa lukee että äitiyslomalla jäädään 4-6 viikkoa ennen la:ta.

Vierailija
2/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma alkaa 30-50 arkipäivää (sis. lauantait) ennen laskettua aikaa, eli se on viidestä viikosta kahdeksaan viikkoon ja kahteen päivään.

Seuraavaksi voit vastata, että kesäkuussa, tai mikä nyt kuukauden tarkkuudella oikea vastaus onkin.

Saan neuvoa, koska mulla on lapsia, enemmän kuin sulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tätä ei voi huomioida koska mulla ei ole lapsia.

Äitiysloma alkaa 30-50 arkipäivää (sis. lauantait) ennen laskettua aikaa, eli se on viidestä viikosta kahdeksaan viikkoon ja kahteen päivään. Seuraavaksi voit vastata, että kesäkuussa, tai mikä nyt kuukauden tarkkuudella oikea vastaus onkin. Saan neuvoa, koska mulla on lapsia, enemmän kuin sulla!

Vierailija
4/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä-loman? Entä jos päättää aloittaa ä-loman neljä viikkoa ennen la:ta, mutta tulee komplikaatioita esim. supituksia ä-loman alkua. Kirjoitetaanko silloin sairauslomaa?

Vierailija
5/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausloma tietysti alkaa suoraan siitä mistä se kirjoitetaan, sille ei mitään voi.

Vierailija
6/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä-loman? Entä jos päättää aloittaa ä-loman neljä viikkoa ennen la:ta, mutta tulee komplikaatioita esim. supituksia ä-loman alkua. Kirjoitetaanko silloin sairauslomaa?

Eli jos tulee supistuksia reilusti ennen kuin ä-loman pitäisi alkaa, niin kirjoitetaanko silloin sairaslomaa?

Vierailija
7/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vihdoin saanut voimia erota väkivaltaisesta miehestäni. Tapasin ystävääni (joka tietää millaisesta suhteesta oli ollut kyse) joka aloitti keskustelun sanomalla että ihmiset eroaa nykyisin liian helposti...Mä en oikein pystynyt lähtemään tohon keskusteluun mukaan kun oikeastaan ainakin tällä hetkellä olen päinvastaista mieltä...

Joo, ei ehkä tarkoittanut mua, mutta oli silti kummallinen keskustelun aloitus...

Vierailija
8/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lääkäri katsoo, että töissäkäynnistä olisi jotain haittaa raskaudelle.

Vierailija
9/9 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä kysyin lapsettomalta työkaveriltani, että tiesithän sinä että mä olen raskaana. Hän vastasi, että tiesin mä, kun ollaan me tosta muiden kanssa juteltu.

Mitä pitäis olla mieltä, kun toinen ei edes onnitellut, mutta kertoi että on juoruillut asiasta? Itse pahoitin mieleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä