puoliso tuhlaa rahansa tyttäreensä
Eli hänellä jää laskuja maksamatta (yhteisiä kyllä, mutta tulevat hänen nimellään), koska tuhlaa rahansa tyttäreensä. Kerran olen asiasta sanonut, että tarviiko sille nyt jatkuvasti jotain ostella, kun maksaa ihan hyvät elaritkin (300e/kk), vaikka tulot huonommat. Suuttui ja tämän jälkeen ei ole enää kertonut, mitä kaikkea on ostanut...
Niinpä kaikki laskut jää minun hoidettavikseni, tai ei ehkä kaikki, mutta suurin osa kyllä.
Ja mua v*tuttaa. Meidän yhteisille lapsille ei ole ikinä ostanut mitään, koska lapsilisät tulee mun tilille, joten mun kuulema kuuluu kaikki tarvittava ostaa- mutta sama ajattelutapa ei kuitenkaan päde eksään??
Aihe on arka, koska en haluaisi olla se ilkeä "äitipuoli", mutta koen, että jotenkin asia pitäisi sanoa, en vain tiedä miten. Mulla kun ei ole koskaan oikein ollu "lupaa" puuttua heidän asioihinsa...Nyt kuitenkin koen, että tämä on minunkin asiani, koska mies ei pysty hoitamaan omaa puoltansa taloudestaan, koska ostelee tyttärelleen kaiken mitä tämä tarvitsee.
Ihan vain mainitakseni, että nyt osti tytölle uuden sängyn, sukset+ monot, vaatteita, maksoi kevään harrastukset (2kpl). Mies käytännössä ostaa kaikki tavarat ja vaatteet, mitä tämä vain ikinä tarvitsee...
Miten saisin miehen tajuamaan, että ei voi ostella tyttärelleen jatkuvasti jotain, kun rahaa tarvittaisiin myös elämiseen? Hän kun ei näe asiassa mitään pahaa, vain minun tiukkapipoisuuteni :(
KIITOS asiallisista vastauksista.
Kommentit (10)
Koittaa varmaan ostamisella korvata lapselle isän "puutetta" ja rikkoutunutta kotia. Mutta toki siinä pitäisi olla kohtuus, molempien lasten on saatava kohtuullinen elintaso. Asiasta on puhuttava, jos se ei kaksin onnistu niin sitten joku ulkopuolinen mukaan, esim. se perheneuvola.
miksi menit hommautumaan paksuksi? ilmeisesti ei yhteisestä aloitteesta, että "tehdäänpä kulta lapsia" ..? siltähän tuo nyt vaikuttaa.
et voi sille mitään, exäkin taitaa mennä sinun ohitsesi. tilanteeseen on vain tyytyminen, jos sen olet itse aiheuttanut.
Tehkää yhteinen budjetti eli mitä rahaa teille tulee ja mitä menee. Jos mies näkee että hänelle jää vaikka 500 euroa kuussa teittyihin laskuihin niin tajunnee ettei pysty siitä maksaa lapselleen kaikkea.
Ehkä hyvittelee erossa oloa rahalla.
Tai laittakaa yhteinen tili mistä maksatte laskut, ruuat, yhteisen lapsen kulut jne ja sovitte että kumpikin laittaa sinne joko X euroa kuussa tai X prosenttia palkastaan. Sieltä makselette laskut ym. ja itselleen jäävillä rahoilla mies voi sitten tehdä ihan mitä vaan. Näin sinun ei tarvitsisi edes tietää mitä mies ostaa tytölleen jne.
Mies ostaa esikoiselleen kaiken pelkkää huonoa omaatuntoa helpottaakseen. Se on väärin teitä muita kohtaan. Elaritkin kuulostaa isoille. Eikö normaali ole noin 200e kk?
Jutelkaa asiallisesti laskuista. Mies saa karsia omia menojaan, jos rahat eivät riitä perheen laskuihin, mutta esikoiselle antaa...
Munkin puoliso oli tänään tuhlannut liki satasen tyttärien luistimiin ja suojuksiin. Ja laskut maksamatta.
Se luisteleminen yms. on niiden lasten elämistä, nekin on vaan maksettava.
Näin erolapsen näkökulmasta voin sanoa, oli hienoa, kun jäi itse lapsena "isän rahoilla" aina kakkoseksi. Pienituloinen äitini osti minulle mitä pystyi, kun taas isän luona asuneet veljeni (yksi "kokoveli" ja kaksi velipuolta) saivat isältä kaiken mitä tarvitsivat. Minulle isä ei ostanut ikinä mitään. Vaikka hänen lapsensa olin ihan samalla tavalla, kuin veljenikin. Satuin vaan asumaan äitini, jonka isä oli itse jättänyt, luona.
Mielummin noin, että isä panostaa myös siihen lapseen, kuka jää vaille isää arjessa. Se on jo todella suuri juttu sekin. Sinun lapsesi saa isän täyspäiväisen läsnäolon, mutta tuo edellisen liiton lapsi ei. Joten pentusi on jo kyllä miljoona kertaa enemmän plussalla, vaikkei rahassa sitten saisikaan enemmän kun tuo toinen lapsi.
niin ei siinä isän tarvi olla ostelemassa yksin kaikkia kalliita hankintoja.
Talous pitää hoitaa aina ensin! Vaikka olisi kuinka erolapsia kärsimässä jossain, niin ei niitä laskuja voi jättää maksamatta tai yksin toisen kontolle.
SIinä on isä kuitenkin aloittanut uuden perheen ja sen perheen kuuluisi puhaltaa yhteen hiileen.
Teidän liittonne ei tule onnistumaan, sori vaan.
Kuulostaa kyllä siltä, että miehelläsi on hirven huono omatunto, ja yrittää hyvittää ostamalla tavaraa. Ei ollenkaan hyvä. Tuo ei tee myöskään teidän parisuhteelle hyvää lainkaan. Jos ette pysty (mies ei pysty) keskustelemaan asiasta, niin mitä jos ehdottaisit, että menisitte perheneuvolaan tms juttelemaan asiasta, jotta suhteenne voisi jatkua onnellisesti..