Kauanko kestää päästä irti sokerikoukusta?
Mulle sopii vain joko tai sokerin syömonen. Nyt olen puoli vuotta mussuttanut herkkuja. Paino alkaa nousta jo. Olen hoikka ja syömishäiriötaustainen. Nyt minun yäytyy päästä pois tästä sokerikoukusta! Help!! Tukea? Kauanko on vaikeaa ilman sokeria, viikko kaksi?
Kommentit (4)
On pakko ryhdistäytyä nyt, koska olen kolmatta kuukautta raskaana. Ruokavalio on ihan sekaisin koska syön herkkuja - en syö kunnon ruokaa. Ekan raskauden aikana olin ihan holtiton ja lihosin 25 kg. Toka raskaus- ei yhtään paitsi normaalit, ja nyt kolmas raskaus huolestuttavasti menossa huonoon suuntaan. Kuten sanoin, olen häiriöinen ja siksi ruokavalion kanssa täytyisi olla tarkka. Vertaistukea lisää!
Kuukausi. Mutta sokeria ei voi siltikään sen jälkeen syödä kuin hyvin harvoin. Muuten jää koukkuun taas.
Olen kaksi kertaa elämässäni joutunut "vieroittautumaan". Yllättävän helppoa se on. Suosittelen ottamaan tilalle jonkun toisen paheen, esim. jokapäiväisen lenkkeilyn tai kasvisten napostelun.
parista päivästä kahteen kuukauteen. Yksilöllistä, ja riippuu myös muustakin ruokavaliosta. Mulla väärät hiilarit (pullat, vaalea leipä, noodelit, pasta) tekevät sokeririippuvuutta.
Samoin jos koko ajan latkii sokerittomia limuka, jää ikäänkuin sokerikoukkuun.