Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähetätte pienemmät sisarukset mukaan isomman kanssa kaverille?

Vierailija
13.01.2013 |

Olen tätä ihmetellyt. Lapsellani (9 vuotta) on eräs ystävä, jota hän kutsuu aina välilä luokseen. Samalla tulee AINA eskari-ikäinen pikkusisarus, joka on itse asiassa aika vaikea tapaus. Mikä saa aikuiset olettamaan, että jos isompi lapsi kutsutaan, pienempi voi tulla mukaan?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on paketti, jos haluat lapsellesi seuraa molemmat tulee tai kumpikaan ei tule.

Vierailija
2/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuo nuorempi menee muutamaan paikkaan lähes aina mukaan, siksi, että siellä viihtyy sekin tai siellä on kaveri sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei ole kutsuttu ja sitäpaitsi teette isommalle karhunpalveluksen; jokainen tuntemani esikoinen, joka on joutunut huolehtimaan pienemmästä ja raahaamaan tämän mukaansa mm. kylään, on vapaaehtoisesti lapseton! Syynä nimenomaan tuo, että ihan tarpeeksi saivat hoitaa ja huolehtia pienemmästä/pienemmistä silloin kun olivat itsekin vasta lapsia.

Vierailija
4/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt niin voi mennä, että lapset niputetaan yhtieen. Jotkut kaksoset minä vielä tajuan, mutta ihan eri ikää olevat sisarukset...

Meillä oli lapsuudessa yksi kaveri, joka joutui raahaamaan aina pikkusiskonsa mukaan, koska vanhemmat eivät jaksaneet vahtia lapsiaan. Lopputulos oli se, ettemme lopulta viitsineet kysyä ystävää mukaan, koska siinä tuli aina se bonus mukana. Jos haluttiin mennä esim. uimaan, kaveri tuli tämän uimataidottoman pikkusiskonsa kanssa sitten sovitulle paikalle ja kertoi, että ei me voida mennäkään, kun "Tiina" ei saa mennä ilman vanhempia uimahalliin.

Omalla lapsellani on toki muitakin kavereita. Se on vain ikävää tämän yhden kannalta, kun ei aina jaksaisi sopeuttaa leikkejä esikoulutasolle.

Ne on paketti, jos haluat lapsellesi seuraa molemmat tulee tai kumpikaan ei tule.

Vierailija
5/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä vanhempia jotka eivät tuputa pienempää sisarusta vanhemman mukaan! :)

Vierailija
6/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoo vanhempien osaamattomuudesta ja laiskuudesta.

Vierailija
7/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sä tuon noin sanot, minäkin teen täsmälleen saman havainnon! Liekö sattumaa, mutta ihan uskomattoman hyvin osuu kohdalle!

jokainen tuntemani esikoinen, joka on joutunut huolehtimaan pienemmästä ja raahaamaan tämän mukaansa mm. kylään, on vapaaehtoisesti lapseton!

Vierailija
8/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jouduin ottamaan neljä vuotta nuoremman veljeni aina mukaan kavereideni luo. Olisin halunnut leikkiä kaverini kanssa meidän omia leikkejä, mutta jouduttiin aina keksimään jotain missä veljenikin viihtyi. Äitin yleisin kommentti oli "jos et ota veljeäsi mukaan, et mene itsekään!" Onneksi veli sai kavereita kouluun mennessään, niin ei enää tarvinnut sitä olla jokapaikkaan mukaan ottamassa.

Itse en ole vapaaehtoisesti lapseton tosin. Aina olen halunnut ison perheen.

Vierailija
9/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan näin niille kutsujille suvaitsevaisuutta ja muiden huomioon ottamista. Aika moni ihmettelee, miksei isompi pääse kavereilleen, mutta lapsi itse kokee ihan normaaliksi sen, että pikkusisarustakin tulee ajatella. Ja sama toisinpäin. Tulkoot meille leikkimään ne, jotka ei hyväksy sisaruksia.

Vierailija
10/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan näin niille kutsujille suvaitsevaisuutta ja muiden huomioon ottamista. Aika moni ihmettelee, miksei isompi pääse kavereilleen, mutta lapsi itse kokee ihan normaaliksi sen, että pikkusisarustakin tulee ajatella. Ja sama toisinpäin. Tulkoot meille leikkimään ne, jotka ei hyväksy sisaruksia.

onko sinulla ja miehelläsikin yhteiset kaverit joiden luona ei voi vierailla ilman toista?

Vierailija
11/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun lapsilla saa olla omia kavereita vaan niidenkin pitää olla sisaruksen kanssa yhteisiä? Minkäikäiset lapset sulla on? Mulla on kaksi koululaista, jotka ovat hyvin usein omilla kavereillaan erikseen. Tosin meillä leikkiä myös yhdessä toistensa kavereiden kanssa. Kun toi keskimmäinen lapsi kutsuttiin perjantaina yökylään kaverilleen, niin ootko sä sitä mieltä, että sinne olisi pitänyt kutsua myös isosisko ja 4-vuotias pikkuveli? Vois kyllä kutsut loppua lyhyeen, jos oisin nekin lykännyt mukaan.

Vierailija
12/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joiden minä lakkaa olemasta, kun perhe perustetaan. Häihin ei mennä, jos ei koko laumaa kutsuta - ei, vaikka kyse olisi työkaverin häistä. Olen joskus jopa nähnyt, että työpaikan juhliin on raahattu perhettä mukaan. Oliko pikkaisen noloa...

Vierailija
13/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 7v kutsutaan kaverilleen niin laitan ilman muuta mukaan myös 19, 16, 11, 9 ja 1 - vuotiaat sisarukset! Sama juttu kaikkien kohdalla. Jos vanhin haluaa mennä tyttöystävälleen niin sisarukset menee tietenkin myös. Etenkin tuolle 16v:lle tulis tosi paha mieli koska sillä ei ole omaa tyttöystävää.

Vierailija
14/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sisarukset siamilaset kaksoset??? Vanhemmat haluavat vaan tuupata penskansa naapureiden ja tuttvien hoitoon, jotta voivat pökkiä niitä lisää...kenen kaitsettavaksi? Älkää ainakaan mulle tuoko!

Vierailija
15/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 7v kutsutaan kaverilleen niin laitan ilman muuta mukaan myös 19, 16, 11, 9 ja 1 - vuotiaat sisarukset! Sama juttu kaikkien kohdalla. Jos vanhin haluaa mennä tyttöystävälleen niin sisarukset menee tietenkin myös. Etenkin tuolle 16v:lle tulis tosi paha mieli koska sillä ei ole omaa tyttöystävää.

Vaikka eipä ne daijut äitylit tajua tästäkään.

Vierailija
16/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät aina yhdessä joka paikassa, vaikka eivät edes tule toimeen keskenään. Jatkuvaa tappelua. En tajua, miten kukaan niitä enää mihinkään kutsuu... Tai siis isompi lapsi kutsutaan, toinen tungetaan mukaan. Älytöntä.

Minulla on 2 vuotta vanhempi isosisko, ei me koskaan leikitty yhdessä kavereiden kanssa. Leikin toki siskoni kanssa, mutta ihan omat kaverit meillä oli. Ei hänen kaverit halunneet mua sotkemaan leikkejä ja mulla taas oli omien kavereiden kanssa ihan omat jutut. En osaa edes kuvitella, että sisko olisi kulkenut mukana joka paikassa.

Vierailija
17/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitan aina mieheni pojan mukaan, kun poika 18 v menee tyttöystävälleen. Tyttöystävällä on isosisko ja äiti, joiden kanssa mies tykkää leikkiä.

Onhan tässä tietysti takana myös se, että saan itse omaa aikaa, mutta ollaan siitä hys hys!

Vierailija
18/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan silloin onnistuu, kun pikkuveli vielä hoidossa.

Uskomatonta, mutta totta myös se, että jos tulisi yökylään, niin sinnekin olisi otettava pikkuveli mukaan.

No, voitte uskoa, etteivät yökyläile meillä.

Äiti opettanut isolle mantran, että epäreilua pienempää kohtaan, jos sekin ei pääse ja pikkuveljen mieli pahoittuu.

Tuo on jotain niin uskomatonta, että jättää oikeastaan sanattomaksi.

Vierailija
19/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onpa kurjaa, ettei isompi sisarus saa leikkiä itsekseen omien kavereidensa kanssa! Mulle tulee ensimmäiseksi mieleen, että pienempi lähetetään mukaan, koska vanhemmat haluaa olla rauhassa. Ikävää isomman sisaruksen kannalta.

Vierailija
20/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan silloin onnistuu, kun pikkuveli vielä hoidossa. Uskomatonta, mutta totta myös se, että jos tulisi yökylään, niin sinnekin olisi otettava pikkuveli mukaan. No, voitte uskoa, etteivät yökyläile meillä. Äiti opettanut isolle mantran, että epäreilua pienempää kohtaan, jos sekin ei pääse ja pikkuveljen mieli pahoittuu. Tuo on jotain niin uskomatonta, että jättää oikeastaan sanattomaksi.

Oikeastaan tulee sääli lapsia, varsinkin noita esikoisia, jotka ei saa olla rauhassa lapsia. Ja nuoremmista tulee puolestaan melkoisella todennäköisyydellä sietämättömän itsekeskeisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi