Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäisitkö taistella perheen koossa pitämiseksi vai luovuttaisitko?

Vierailija
13.01.2013 |

Tilanne on nyt sellainen, että mies haluaa eron. On kesästä asti ollut ihastunut kymmenen vuotta nuorempaan työkaveriin ja heillä on ollut seksiä. Tämä työkaveri on vajaa vuosi sitten mennyt naimisiin.

Me olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Alussa oli mukavaa, seksiä ja huumoria. 10 vuotta sitten esikoisen synnyttyä olen pikkuhiljaa enenmmän ja enemmän suorittanut äitiyttäni, mies on ollut paitsiossa. Seksi elämä on kuihtunut ja kuihtunut ja viime vuosi oli miltei seksitön. Siis meille yhdessä...

Meillä on kolme lasta, viimeistä minä toivoin enemmän ja mies kokee että hänet painostettiin tekemään lapsi ja tuntee siitä katkeruutta. Rakastaa kuopusta yhtä paljon kuin muitakin ja on ihana isä.

Mies sanoo, että hänellä ei ole ollut vuoteen enää mitään tunteita minua kohtaan. Vaikka näkisi minut miehen kanssa, ei tuntuisi missään. Olen pyöristynyt lasten myötä ja sekin kuulemma on vaikuttanut seksuaaliseen puoleen..

Minä olen ajatellut kuluneen vuoden, että miehen perussairaus tekee hänestä ilottoman. Siskolleni ja miehen siskolle olen kehdannut vuodattaa tuntemuksiani ankeasta tilanteesta.

Nyt sitten mies jäi kiinni tekstiviestittelystä työkaverinsa kanssa ja kertoi olevansa helpottunut, halunneensa erota vuoden ja toivoo minulle kaikkea hyvää.

Minä en viime vuoden miestä, ilotonta tylyttäjää haluaisi, entisen miehen kyllä. Minulle olisi perheen kooossa pysyminenkin tärkeää. Ainakin yrittäisin taistella, mutta voisinko unohtaa miehen suhteen vaikka se loppuisikin?

Mies ei luultavasti edes halua yrittää, kokee kaiken olevan lopussa.

Tyydynkö tilanteeseen, kun en muuta voi, vai koitanko taivuttaa miestä terapiaan tms.

Ihan hullua, että tässäkö tämä sitten oli. Osin suren haaveita ja unelmia, suurelta osin suren lapsia ja pienesti ajattelen, että voisin pitää miehenkin, jos kipinän voisi sytyttää ja aloittaa rehellisesti uuden sivun.

Mitä mieltä olette? Annanko olla? Lapsista hän tulee huolehtimaan, siitä ei ole pelkoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestäsi rakastat ja pettämisen annat anteeksi. Mutta lopullisen päätöksen tekee miehesi.

Vierailija
2/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kun,että voin ehdottaa uutta yritystä. Loppu on miehen käsissä.. Ellei siiten päätä, yrittää. Mitä kuitenkin epäilen :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän kumppaneiden suhteesta?

Vierailija
4/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan niin että antaisin hänen mennä menojaan mutta pitäisin huolen siitä että tapaa lapsia usein ja maksaa elarit kunnolla. 99% miehistä reipastuu näiden asioiden suhteen kummasti, jos nainen toteaa että jos mies ei hoida ylläolevia, niin voikin sitten ottaa lapset itselleen kokonaan...

Vierailija
5/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tiedä naisensa "työpaikkakäyttäytymisestä". Löysin naisen FB:sta. Jos olisin nuori ja tyhmä, niin laittelisin vähän infoa suuntaan jos toiseen. Ja salaa sellaista ajattelenkin, mutta en tee.

Kyllä se varmaan noin on, että mies on luovuttanut ja mun pitää vaan se hyväksyä.

Vierailija
6/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteesta. Et häviä siinä mitään.

Vierailija
7/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kuvittelet että voit jotenkin pakottaa miehesi rakastamaan sinua? Voit vain siinä vaiheessa kun mies tulee raapimaan ovea (ja hänhän tulee) päättää, otatko hänet takaisin vai et. Minä en ottaisi.

Vierailija
8/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies puhuu jo nyt, että eihän sitä tiedä jos joskus palaamme yhteen. Sanoin, että se ei tule tapahtumaan.

En tiedä menevätkö mies ja nuorikko yhteen. Nuorikko on siis vielä ainakin yhdessä miehensä kanssa.

Vierailija
9/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kuvittelet että voit jotenkin pakottaa miehesi rakastamaan sinua? Voit vain siinä vaiheessa kun mies tulee raapimaan ovea (ja hänhän tulee) päättää, otatko hänet takaisin vai et. Minä en ottaisi.

mies vaikuttaa tyytyväiseltä, niin miten ap voi edes ajatella, että MIES haluaisi palata jatkamaan perhe-elämää sinun kanssasi?

En ymmärrä miten pohjamudissa pitää ryömiä, ettei tajua, ettei ensinnäkään itse ansaitse (tai halua) miestä, jolla on suhde toiseen, ja joka ei vain enää rakasta. Mitä sinä siitä hyötyisit muuta kuin käytännön elämän apua? Voit vielä itsekin löytää todellisen rakkauden ja varmasti löydätkin. Älä ihmeessä jää roikkumaan miehessä ja kuvittelemaan, että teillä on yhteinen tulevaisuus. Luopuminen on varmasti vaikeaa, mutta kohtaa todellisuus, se kannattaa.

Minunkin mieheni on ollut ainakin tunnesuhteessa toiseen naiseen ja oli kotona silloin melkoinen paska. Mielestäni olisi saanutkin häipyä silloin, niin en olisi turhaan yrittänyt etsiä itsestäni vikoja ja raastanut itseäni kappaleiksi yrittämällä parantaa suhdetta.

Vierailija
10/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa siltä, että sinulla on vielä mahdollisuus päättää teidän suhteen tulevaisuudesta. Voit varata ajan terapeutilta ja mennä sinne yhdessä miehesi kanssa. Se voi oikeasti tuoda teidät takaisin yhteen!

Miehet on vähän huonoja hylkäämään naisen, he odottavat, että nainen tekee päätöksen ja sen kanssa eletään. Tätä miehesikin sinulta odottaa.

Mitä kannattaisi tehdä? Sehän riippuu sinusta. utta ei se terapia ole huono vaihtoheto. Joko se tuo teidät yhteen tai sitten auttaa erossa. molemmissa tapauksissa hyvä asia. Ehkä sinne kannattaisi mennä.

Pienten lasten kanssa parisuhde tahtoo jäädä jalkoihi ja mies ja nainen väsyy tilanteeseen. Pikkulapsivaiheen jälkeen asiat näyttävät erilaiselta.

Vierailija
11/15 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten pohjamudissa pitää ryömiä, ettei tajua, ettei ensinnäkään itse ansaitse (tai halua) miestä, jolla on suhde toiseen, ja joka ei vain enää rakasta. Mitä sinä siitä hyötyisit muuta kuin käytännön elämän apua? Voit vielä itsekin löytää todellisen rakkauden ja varmasti löydätkin. Älä ihmeessä jää roikkumaan miehessä ja kuvittelemaan, että teillä on yhteinen tulevaisuus. Luopuminen on varmasti vaikeaa, mutta kohtaa todellisuus, se kannattaa.

En osannut lainata, niin kopioin. Tuo kirpaisi, mutta osui ja upposi. Noinhan se on.

Vierailija
12/15 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin taistellaan liitosta, jos rakastetaan ja toinen merkitsee jotain toiselle. Nyt sinä anelet. Miehesi täytyy haluta olla kanssasi ja sanoa se ääneen. Kyllä varmasti miehesi sairaus on syynä tyytymättömyyteen, mutta pahoinvoiva ihminen hakee syyllisen muualta.

Vierailija
13/15 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin käytä se erosta selviytymiseen, älä turhaan taisteluun.

On hyödyllistä laittaa prosessi alulle, jolloin miehesi joutuu konkreettisesti tajuamaan, että tämä oli tässä ja tämä työpaikan naiselle valkenee, että nyt on yksi perhe hajalla. Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja varaa aika. Laita eropaperit vireille, suunnittele tapaamisasiat ja tiedota ne miehelle. Varmista, että hän tajuaa, että perheen hajottaminen ei ollut yhteinen projekti tai sinun tahtosi vaan että hän itse laittoi kiven vierimään yrittämättäkään ehdottaa ainoatakaan muutosta.

Uskoisin, että eron valmistelun yhteydessä purat kiukkuasi tekemiseen ja pääset siten eron käsittelyssä yhden vaiheen eteenpäin.

Minäkin uskon, että mies kolkuttelee oven takana myöhemmin.Siksi onkin tärkeää, että teet miehellesi selväksi, että hän saa nyt juuri sitä, mitä haluaa ja että se ei ole sinun tai lasten toivomusten mukainen.

Vierailija
14/15 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimeasti on mennyt, siitä ollaan samaa mieltä. Mutta tosiaan, minä en pettänyt, enkä päättänyt lopettaa. Olisin yrittänyt, mutta mies päätti toisin.

Eli kyllä nyt ajattelen, että miehen päätös, mies jätti. Eroon tarvitaan kaksi,tiedän. Mutta jos suhde on molempien ansiosta laimentunut, ei se vielä ole maailman suurin synti. Sen olisi voinut yrittää korjata!

Saan kyllä ihan uutta puhtia tähän ajatteluuni ajatuksesta, että en valinnut näin, en voi nyt tätä korjata tai tehdä tälle mitään. Näillä menen mitä on.

Raastava ajatus, mitä alunperin viestilläni hain, oli se että jos en yritä tarpeeksi, jos voisin vielä taivuttaa miehen muuttamaan mielensä, johtui varmasti panikoinnista. Onhan tää hyppy uuteen pirun pelottavaa! Mutta tiedän, että pärjään.Raha-asiat on molemmilla ok.

Lastenvalvoja ja pankki on varattu. Asiat etenee...

Vierailija
15/15 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta: mitä sinä menetät jos yritätte vielä? Eikö se olisi parempi kuin, että jättää yrittämättä ja sitten vuosien päästä katuu että ei tehnyt kaikkeaan? Tsemppiä, tuo on todella vaikea tilnane ja vatii sinulta todella paljon, mutta aloita sanomalla miehelle tuo mitä tähän kirjoitit, se voisi antaa hänellekin ajattelemisen aihetta. Varsinkin tuo että sinäkään et halua takaisin viime vuoden parisuhdetta vaan sen aiemman. Kolahti minuun ainakin tosi kovaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi