kyllä se kuulkaa niin on että melkein jokainen joka HALUAA treenata
löytää siihen aikaa jos vaan on määrätietoinen ja päättäväinen ja suunnittelee asioita. Itselläni 4 lasta joilla harrastuksia aina ollut (+3 boonuslasta) mihin pitänyt kuskata, 3vuorotyötä, matkaa 20 kilsaa treenisaliin ja silti käyn siellä 3-4 kertaa viikossa. Riippuu valinnoista. Joo, olen joskus herännyt 6 että ehdin mutta se kuuluu ryhmään määrätietoisuuteen. Tsemppiä leidit.
Kommentit (13)
ap vastaa - teen kaiken ruoan joo, ehkä kerran viikossa syödään ulkona (kun yövuorot tms). En lue juuri kirjoja, en kirjoita päiväkirjaa. Opiskelen töissä vastasyntyneiden elvytystä joo ja pidän siitä koulutusta. En tee puutarhatöitä. Miten se sit liittyy tähän? Ajatus oli kun niin moni aina sanoo että haluaisi niin päästä salille mutta kun ei oo aikaa tai sitä tai tätä...Jos haluaisin lukea löytäisin varmasti siihen aikaa. Oli kyse siitä että jos haluaa jotain niin löytää kyllä se aikakin siihen organisoimalla ja suunnittelemalla. Ei sit kannata valittaa jos painaa 95 eikä pääse salille.
ap ehtii tekemään itsensä kehittämiseksi.
Kirjoitatko päiväkirjaa?
Opiskeletko kieliä?
Laajennatko ammattitaitoasi joka vuosi? Eli opiskeletko vapaa-ajallasi? Kenties viikottain.
Käytkö psykoterapiassa tai psykoanalyysissa?
Kuinka monta kirjaa luet viikottain? (Itse luen 3-6 romaania)
Laitatko kaiken ruoan itse? Alusta alkaen? Viljeletkö ruokaa edes pienimuotoisesti lasten kanssa?
Miten tämä liittyy mihinkään? Eli jos ei harrasta liikuntaa niin harrastaa kaikkea tätä?
taitoa organisoida asioida, tai sitten loppujen lopuksi se treenaamisen tärkeys ei sitten ohitakaan muita tärkeitä asioita.
Mutta varmasti kellä halu on , sen ajan jostain muusta ottaa pois.
ihan osaava isä. Sen sijaan mulla on kokopäiväduuni 8-16 ja illat istun yliopistolla. Tämä on väliaikaista tietysti ja viikonloppuisin ehdin salille. Arkisin sitä aikaa ei oikeasti jää.
Tosin itselläni tuo nivelpsoriasis sytostaattihoidoista huolimatta välillä jarruttelee :(
Paska nakki, mutta näillä mennään.
Se on tietysti helppoa kun on säännöllinen työ ja hoitaja lapsille.
Ihan huippukuntoon treenaamiseen vaaditaan paljon aikaa mutta kotonakin pääsee ihan hyvään kuntoon kun hankkii oikeat kamat. Kuntolaitetta voi olla vaikea käyttää taaperon ollessa hereillä mutta on hyvin monia mahdollisuuksia vetää kotona hyvä treeni. Itse olen joutunut tekemään sitä paljonkin. Neljä lasta ja mies reissutyössä.
Itse tarvitsen henkilökohtaista avustajaa, jotta pääsen uimahalliin yms.
Kotona on kolme lasta hoidettavana ja täysyh olen. Yksi lapsista erityistä tukea tarvitseva, ettei voi mihinkään treenipaikan lapsiparkkiin jättää.
tai muita mielenterveysongelmia, silloin ei vain aina tahto riitä. voi olla että jaksaa vain aivan pakolllisen eikä kykene sitoutumaan tuohon.
ap ehtii tekemään itsensä kehittämiseksi.
Kirjoitatko päiväkirjaa?
Opiskeletko kieliä?
Laajennatko ammattitaitoasi joka vuosi? Eli opiskeletko vapaa-ajallasi? Kenties viikottain.
Käytkö psykoterapiassa tai psykoanalyysissa?
Kuinka monta kirjaa luet viikottain? (Itse luen 3-6 romaania)
Laitatko kaiken ruoan itse? Alusta alkaen? Viljeletkö ruokaa edes pienimuotoisesti lasten kanssa?
itselleni kohtalaisen vaativan työn, tutkinto-opiskelun + lapselle melko lyhyet hoitopäivät ja paljon aikaa lapsen kanssa.
Juu valinnoista on kyse. Minä haluan treenata, mutta vielä tärkeämpänä pidän kolmen edellisen hoitamista edes jokseenkin kunnolla. Ja minä herään ihan joka aamu klo kuusi, viikonloppuisin nukun tuntia pidempään, joskus jopa kahta.
keskustelun aiheena se että aikaa löytää jos vaan haluaa, ei se, estävätkö syöpähoidot tai liikuntavamma treenaamisen.
Tai jos on neliraajahalvaantunut tai on amputoitu vyötäröstä alaspäin tai asuu tunturin juurella eikä mies anna hankkia kuntoiluvälineitä tai tai tai... Ei lähdetä tälle linjalle.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä! Itse teen vuorotyötä, lapsia on ja miehen normaaliin päivätyöhön kuuluu päivystyksiä. Tukiverkot asuvat kaukana eikä heiltä saa säännöllistä hoitoapua. Emme myöskään käytä maksullisia hoitopalveluita (pk poislukien). Silti olen melko timmissä kunnossa ;) Valintoja valintoja. Olen nykyään paljon energisempi ja jaksan touhuta lasten kanssa enemmän. Plussana tietysti, että lapset oppivat samalla terveellisen ruokavalion ja aktiivisen elämäntavan.